• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرم …

  • کد خبر : 125028
  • 17 دی 1401 - 20:52
‌🔸اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرم …

    ‌🔸اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو معترض بازداشتی، که بامداد شنبه، ۱۷ دی‌ماه، رخ داد واکنش‌های گسترده‌ای را در همان ساعات اولیه در پی داشته است. علاوه بر چهره‌های سیاسی و فرهنگی، وکلا و حقوقدانان بسیاری به آن اعتراض کردند و این احکام و روند دادگاه‌ها را مغایر با قانون […]

 

‌🔸اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرم … 296430001673112032

 

‌🔸اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو معترض بازداشتی، که بامداد شنبه، ۱۷ دی‌ماه، رخ داد واکنش‌های گسترده‌ای را در همان ساعات اولیه در پی داشته است.
علاوه بر چهره‌های سیاسی و فرهنگی، وکلا و حقوقدانان بسیاری به آن اعتراض کردند و این احکام و روند دادگاه‌ها را مغایر با قانون و حقوق اولیه متهم دانستند.
محمدحسین آقاسی، وکیل انتخابی محمدمهدی کرمی که قوه قضاییه جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش او نشد نیز در توییتی نوشت: محمدمهدی چهارشنبه از زندان تماس گرفت و گفت «اعتصاب غذای خشک» را به عنوان «اعتراض به نپذیرفتن شما بعنوان وکیلم شروع کرده‌ام.»
این وکیل دادگستری با تاکید براینکه «بدون اینکه اجازه آخرین دیدار با خانواده» را بدهند، محمدمهدی کرمی را اعدام کردند و افزود: قرار بود اگر محمدمهدی موفق به اعطای وکالت (به من) شود، «اعاده دادرسی را مطرح کنم.»
@VahidHeadl

🔸دادگاه انقلاب کرمانشاه در حکمی علی حسین شمایلی و کیومرث واعظی، دو تن از معلمان شهر سنقر، را به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری در مجموع به ۱۱ سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم کرد و همزمان دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی کاشان نیز در احکامی حمید جعفری نصرآبادی از معلمان این شهر را به ۵ سال زندان محکوم کردند.
@VahidHeadl

🔸به‌ نوشته خبرگزاری‌های داخلی، نمایندگان مجلس قرار است طرح ممنوعیت خروج مسولان و مدیران حکومتی از کشور را در یک‌سال پایانی و سه سال پس از پایان خدمت، در این هفته در صحن علنی مجلس بررسی کنند.
@VahidHeadl

🔸یک مقام مسئول در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از استقرار تیم فنی تعدادی از کسب و کار‌های ایرانی در هتل‌های کشور‌های همسایه تنها برای دسترسی یافتن به اینترنت و ابزار‌های مورد نیازشان خبر داد.
به دلیل فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های شبکه‌‌های اجتماعی در چهار ماه گذشته از هر پنج نفر یک نفر کار خود در فضای مجازی را از دست داده است.
@VahidHeadl

🔸سایت اعتماد آنلاین خبر داد که امیررضا خادم، کشتی‌گیر پیش‌کسوت، به دلیل انتشار پست‌های انتقادی در فضای مجازی در اعتراض به حکومت و در واکنش به سرکوب معترضان از کار برکنار شده است.
در حالی که سه ماه پیش حکم آقای خادم به دلیل «عملکرد قابل توجه» در «هلدینگ گردشگری وزارت کار» به مدت چهار سال تمدید شده بود، چند روز پیش به‌یک‌باره حکم برکناری او صادر و از این مجموعه کنار گذاشته شده است.
بر اساس اعلام این منبع، برکناری ناگهانی آقای خادم تنها محدود به خود او نبوده است و علیرضا حسینی طباطبایی، مدیرعامل این هلدینگ، نیز به دلیل خودداری از امضای صورت‌جلسه برکناری این کشتی‌گیر باسابقه برکنار شده است.
@VahidHeadl

🔸جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، همزمان با آغاز جام ملت‌های کشورهای عربی در بصره، در صفحه اینستاگرام خود پستی درباره شروع این مسابقات منتشر کرد و در آن از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرد.
صفحه رسمی فدراسیون جهانی فوتبال نیز در بخش استوری اینستاگرام خود، پست اینفانتینو را بازنشر کرد و در توضیح آن نوشت: «رئیس فیفا در مراسم افتتاحیه جام خلیج عربی حضور پیدا کرد.»
فدراسیون فوتبال ایران در واکنش اعتراضی از عنوان «خلیج عربی» به‌عنوان واژه‌ای «مجعول» نام برده و با انتقاد از استفاده از آن توسط فیفا «اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع» اعلام کرد.
@VahidHeadl

🔸دو ویرایشگر ارشد منطقه‌ای ویکی‌پدیا که سپتامبر ۲۰۲۰ در عربستان بازداشت شده بودند، به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند.
روزنامه گاردین نیز روز جمعه گزارش داد که ویکی‌مدیا از ژانویه پارسال تحقیقات پیرامون این موضوع را آغاز کرده و نفوذ عوامل دولت عربستان در پلتفرم محتوای باز ویکی‌پدیا را تایید کرده و ماه گذشته دسترسی به محتوای خود را برای ۱۶ کاربر ممنوع کرد.
@VahidHeadl

🔸مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه، ۱۷ دی، سرانجام در پانزدهمین رای‌گیری خود در عرض فقط چهار روز، کوین مک‌کارتیِ جمهوری‌خواه را به ریاست این نهاد برگزید.
در رویدادی که در یک صد سال اخیر سابقه نداشت، رهبر جناح اکثریت در ۱۴ دور رای‌گیری‌ پیاپی که از روز ۱۳ دی آغاز شد، نتوانسته بود رای حد نصاب لازم را کسب کند.
برخی از این رای‌گیری‌ها با تنش همراه بود و در یک مورد نیز به اخراج یکی از نمایندگان از نشست منجر شد.
به گزارش رویترز، جمهوری‌خواهانِ به‌شدت محافظه‌کار با خودداری از حمایت از آقای مک‌کارتی، در درون حزب خود عملا شورش کرده بودند.
با این حال، آقای مک‌کارتی تنها با چهار رای موافق بیشتر، ۲۱۶ در برابر ۲۱۲ رای که به سود حَکیم جِفریز، نامزد حزب دموکرات داده شد، بر این مسند نشست.
اما انتخاب آقای مک‌کارتی نیز پس از آن امکان‌پذیر شد که شش تن از محافظه‌کاران جمهوری‌خواه موافقت کردند که به جای رای دادن به رقیب آقای مک‌کارتی، اصلا رای ندهند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125028

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.