• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸شاکی پرونده ماهان صدرات، معت …

  • کد خبر : 120732
  • 20 آذر 1401 - 20:50
‌🔸شاکی پرونده ماهان صدرات، معت …

    ‌🔸شاکی پرونده ماهان صدرات، معترضی که به اعدام محکوم شده، می‌گوید اجرای حکم او «متوقف [شده] و ظاهرا به تعویق افتاده است». محمدرضا قنبرطلب صبح یکشنبه در توییتی نوشت «صدای مادربزرگ‌های ماهان و حمایت مردم شریف ایران به مسئولین قوه قضاییه و آیت الله اژه ای و #نه هموطنانم به شبکه‌های معاند و […]

 

‌🔸شاکی پرونده ماهان صدرات، معت … 762021001670779202

 

‌🔸شاکی پرونده ماهان صدرات، معترضی که به اعدام محکوم شده، می‌گوید اجرای حکم او «متوقف [شده] و ظاهرا به تعویق افتاده است».
محمدرضا قنبرطلب صبح یکشنبه در توییتی نوشت «صدای مادربزرگ‌های ماهان و حمایت مردم شریف ایران به مسئولین قوه قضاییه و آیت الله اژه ای و #نه هموطنانم به شبکه‌های معاند و بیگانه شنیده شد.»
او ابتدا در توییتی -که بعدا حذف شد- از تعویق ۴۸ ساعته حکم اعدام ماهان صدرات خبر داد اما اندکی بعد در توییتی دیگر نوشت که این حکم «ظاهرا به تعویق افتاده است».
@VahidHeadline

🔸در پی اصرار قوه قضاییه جمهوری اسلامی بر اجرای حکم اعدام تعدادی از معترضان بازداشت‌شده با توسل به اتهام «محاربه»، برخی از چهره‌های حوزه علمیه قم با برداشت قوه قضاییه از اتهام «محاربه» ابراز مخالفت کردند.
مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: «در مواردی که یک نفر با یک گروه درگیر نمی‌شود و فقط با یک نفر درگیر می‌شود، به آن فرد محارب نمی‌گویند.»
مقتدایی که پیشتر ریاست دیوان عالی کشور را برعهده داشته، تاکید کرد: «اگر محارب کسی را بکشد، بله حکم اعدام دارد اما اگر فقط تهدید کند و بترساند، اگرچه حکم محارب هم داشته باشد، حکم اعدام ندارد؛ یعنی محاربی است که اعدام ندارد.»
همزمان محمدعلی ایازی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، نیز در همین روز گفت: «اینگونه نیست که اگر کسی حق اعتراض به وضعیت موجود دارد، ماموران مانع از اعتراض او شوند و وقتی او می‌خواهد از حق خود دفاع کند، اسمش را محاربه بگذاریم.»
در حالی که زندانیان سیاسی در ایران از دسترسی به بسیاری از حقوق خود از جمله دسترسی به وکیل مدافع منتخب خود محرومند، آقای ایازی افزود: «در مسئله مهمی مانند اعدام، احتیاط در خون مطرح است اینکه یک وکیل مستقلی بتواند دفاع کند و دادگاه به صورت علنی باشد و هیئت منصفه‌ای حضور داشته باشند.»
@VahidHeadline

🔸دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در اعتراض به آتش‌سوزی شنبه‌ شب دانشکده شیمی این دانشگاه و کشته شدن حسین مرادی، دانشجوی دکترای شیمی در این حادثه، تجمع و اعلام کردند دانشجویان بارها درباره ایمن نبودن آزمایشگاه هشدار داده بودند
@VahidOOnLine

🔸محمد اسماعیل بیگی، وکیل سامان یاسین (صیدی)، رپر کرمانشاهی و از بازداشت شدگان اعتراضات جاری، گفته است «چهارشنبه هفته قبل وقتی برای خواندن پرونده مراجعه کردم، اجازه ندادند. گفتند پرونده محرمانه است.»
خبرگزاری رسمی قوه قضاییه (میزان) اتهامات سامان یاسین را «محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» اعلام کرده است.
@VahidHeadline

🔸ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوید خواهان توقف اعدام حسین محمدی، بازیگر تئاتر و دیگر معترضان در ایران شده است.
@VahidHeadline
هدیه تهرانی نیز خطاب به رهبران جمهوری اسلامی نوشت: «یقین بدانید گرفتن جان یک انسان دیگر و اعدام معترضین عواقب جدی‌ برای شما خواهد داشت.»
@VahidHeadline

🔸نزدیک به یک میلیون نفر تاکنون درخواست برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی از کشورهای گروه هفت و همچنین آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران را امضا کرده‌اند.
@VahidHeadline

🔸در پی بالاگرفتن نگرانی‌ها از احتمال اعدام امیر نصر آزادانی، بازیکن فوتبال که ۲۷ آبان در اعتراضات اصفهان بازداشت شد، دادگستری اصفهان اعلام کرد هنوز حکمی برای او صادر نشده، اما اتهامش «بغی» است؛ اتهامی که می‌تواند به صدور حکم اعدام منجر شود.
رئیس دادگستری اصفهان گفت این بازیکن سابق تیم تراکتورسازی تبریز متهم ردیف پنج پرونده کشته‌شدن سه مأمور حکومتی در جریان سرکوب اعتراضات این شهر در ۲۵ آبان است.
@VahidHeadline

🔸شهرداری شهر لیون در فرانسه به نرگس محمدی لوح، زندانی سیاسی در ایران، شهروندی افتخاری داد.
@VahidHeadline

🔸محمد اشرفی اصفهانی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با وب‌سایت جماران از دیدار مهرماه خود با آیت‌الله سیستانی خبر داد و از وی نقل کرد که گفته است: «در جریان کامل اتفاقات ایران هستم و مطالب سایت‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنم و نسبت به اوضاع ایران بسیار نگران هستم».
به‌گفته او، آقای سیستانی در واکنش به درخواست برای صدور پیام در این زمینه گفته است: «من در مناسبت‌هایی پیام دادم، اما متأسفانه گوش شنوایی نیافتم»
@VahidHeadline

🔸تازه‌ترین حملات روسیه به اوکراین، با پهپادهای دریافتی از جمهوری اسلامی ایران، با وارد کردن ضربات شدید به شبکه برق بندر اودسا، دست‌کم یک و نیم میلیون تن از مردم منطقه را بدون برق باقی گذاشته است.
دفتر دادستانی کل اوکراین اعلام کرد که دو شرکت تولید برق با پهپادهایی از مدل شاهد ۱۳۶ مورد حمله قرار گرفتند.
@VahidHeadline

🔸اوا کیلی، نایب رییس پارلمان اروپا، در جریان تحقیقات درباره اتهام رشوه دادن یک دولت خلیج فارس بازداشت شده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=120732

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.