• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

#الو‌ گزارش وضع پیرانشهر: دیر …

  • کد خبر : 116894
  • 05 آذر 1401 - 10:53
#الو‌ گزارش وضع پیرانشهر:

دیر …

#الو‌ گزارش وضع پیرانشهر: دیروز و امروز جو پیرانشهر به شدت امنیتی بود و هست دیروز تاصبح امروز درگیری‌ها شدید بود و ادامه داشت اما امروز شرایط طوری هست که افراد در خیابان بخصوص ۱٦ تا ۲۰ ساله بدون دلیل بازداشت میشن و در بین دستگیری‌ها حتی کودکان ۱۰ ساله و پیرمرد هم دیده میشه. […]

#الو‌ گزارش وضع پیرانشهر:

دیروز و امروز جو پیرانشهر به شدت امنیتی بود و هست دیروز تاصبح امروز درگیری‌ها شدید بود و ادامه داشت اما امروز شرایط طوری هست که افراد در خیابان بخصوص ۱٦ تا ۲۰ ساله بدون دلیل بازداشت میشن و در بین دستگیری‌ها حتی کودکان ۱۰ ساله و پیرمرد هم دیده میشه.

پیرانشهر زندان نداره و هرکی که بازداشت شد به خارج از این شهر برده میشه بازداشتی هایی داریم که دو ماه کامل هست، هیچ اطلاعی ازشون در دست نیست و بازداشت‌ها با خشونت تمام انجام میشن و با کتک و فحاشی همراه هست تمام اداره‌ها و شهرداری به طور کامل تخلیه شدن ، مدارس کاملا تعطیل هستند. امروز هفتمین روز از اعتصاب کامل و سراسری شهر هست به صورتی که یک مغازه هم باز نبوده در این مدت و کارگرها هم تعطیل کردن و سر کار حاضر نشدن.

دیشب و امروز هجوم بردن به خونەهای مردم با رگبار پنجره‌های چندین خونە رو کامل شکستن، پیش از شروع تیراندازی فریاد میزنن الله اکبر، خونەهای بازداشت‌شدەها رو کامل غارت کردن و وسایل قیمتی رو بردن.

ترس حکومت از مسدود کردن راه مرز خیلی زیاد هست به طوری که تمام تلاششون میکنن که همچنان تریلی‌ها رفت و آمد کنن و بعد مسدود سازی توسط مردم بلافاصله مسیر رو باز میکنن. با هلیکوپتر در حال گشت‌زنی هستن. آمار زخمی‌ها خیلی زیاد هست و افراد به هیچ عنوان نمیتونن که به بیمارستان برن چون نه تنها مداوایی انجام نمیشه بلکه مانع خروجشون میشن و به صورت زخمی تحویل سپاه میدن. نیروها مانع روشن کردن لامپ توی خونه‌ها میشن به صورتی که یا برق نداریم کلا یا مجبور هستیم خاموش کنیم.

توی خونه موقع تیراندازی سنگربندی می‌کنیم چون به قصد کشت میزنن و جهت ترسوندن نیست فقط، هر لحظه حال زخمی‌ها وخیم‌تر میشه و آمار بازداشتی‌ها بیشتر و بیشتر، حتی یک پرستار رو هم دستگیر کردن که هیچ اطلاعی از ایشون مثل سایر بازداشتیها در دست نیست.

وحشیگری نیروها غیرقابل تصوره و از گازهای اشک‌آور زیاد استفادە میشه بە صورت خیلی خیلی زیاد. هر کس به هر دلیلی از خونه خارج بشه به طور کامل بازرسی بدنی میشه، موبایل و خودروها رو کامل و ریز به ریز میگردن، از صبح امروز به صورت گسترده به خونه‌ها هجوم آوردن تمام خونه‌ها و موبایل‌ها رو دارن منطقە بە منطقه تفتیش میکنن، از همه غمگین‌تر مردم یخ ذخیره میکنن. به شدت تحت فشار هستیم و به معنای واقعی کلمه جونمون در خطره.

#الو مهاباد این روزها هم وقتی صدای تیراندازی میاد، تو خونه‌هامون هم نیم‌خیز و سینه‌خیز حرکت میکردیم چون رگبار گلوله‌ها رو مستقیم بسمت خونه‌ها میگیرن.

#ریباز_صالحی‌وند هم یکی از زخمی‌های درگیری‌های سنگین روزهای اخیر متأسفانه امروز به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=116894

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.