• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?در دومین روز از اعتصاب سراسر …

  • کد خبر : 34447
  • 05 مهر 1401 - 19:00
‌?در دومین روز از اعتصاب سراسر …

    ‌?در دومین روز از اعتصاب سراسری دانشجویان دانشگاه‌های ایران، تعداد بیشتری از دانشگاه‌های کشور به این اعتصاب پیوستند. جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان روز سه‌شنبه، پنجم مهر، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم کلاس‌های درس خبر دادند. همزمان دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه دامغان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند کلاس‌ها را تحریم می‌کنند و […]

 

‌?در دومین روز از اعتصاب سراسر … 614558001664292603

 

‌?در دومین روز از اعتصاب سراسری دانشجویان دانشگاه‌های ایران، تعداد بیشتری از دانشگاه‌های کشور به این اعتصاب پیوستند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان روز سه‌شنبه، پنجم مهر، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم کلاس‌های درس خبر دادند.
همزمان دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه دامغان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند کلاس‌ها را تحریم می‌کنند و به اعتصاب سراسری می‌پیوندند.
دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز بیانیه مشابهی را روز سه‌شنبه منتشر کردند.
پیشتر گزارش‌هایی از اعتصاب دانشجویان در حدود بیست دانشگاه ایران منتشر شده است.
دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه الزهرا، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، علوم توانبخشی تهران، خوارزمی، سوره، چمران اهواز، سهند تبریز و بوعلی سینای همدان از جمله دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان‌شان در اعتراض به برخوردهای امنیتی با دانشجویان، بازداشت دانشجویان معترض و همچنین مجازی شدن آموزش، اعلام اعتصاب کرده‌اند.
@VahidHadlin
نصرالله حکمت، استاد مطرح فلسفه در دانشگاه بهشتی تهران، با انتشار یک نامه به اعتصاب کنونی دانشجویان در سراسر ایران پیوست.
@VahidHadlin

?خبرگزاری فارس: “بررسی‌های اولیه خبرنگار فارس نشان می‌دهد علی کریمی بیشتر املاک و دارایی‌های خود در ایران را قبل از خروج از کشور به فروش رسانده یا مالکیت آن‌ها را واگذار کرده است.”
@VahidHardLin

?دولت استرالیا روز سه‌شنبه پنجم مهر، بکارگیری شدید و نامتناسب زور علیه معترضان در ایران به دنبال مرگ دردناک مهسا امینی را محکوم کرد.
@VahidHadlin

?شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز دوشنبه، چهارم مهر، با انتشار بیانیه‌ای «خشم و نفرت» این کارگران را در مورد «قتل مهسا امینی این دختر جوان به دست گشت ارشاد» اعلام کرد و به حکومت «اخطار» دادند که اگر «به بازداشت‌ها، به کشتار مردم و سرکوبگری‌ها و اذیت و آزار زنان به خاطر حجاب پایان داده نشود و سرکوب مردم پایان نیابد» ساکت نخواهند ماند و «همصدا با همه مردم» دست به اعتراض خواهند زد و کار را تعطیل خواهند کرد.
@VahidHadlin

?عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک در استان سیستان و بلوچستان، با انتشار بیانیه‌ای خبر تجاوز یک فرمانده نیروی انتظامی به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ را تایید کرد.
منابع محلی در سیستان و بلوچستان از جمله کمپین فعالین بلوچ اعلام کرده‌اند که سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده نیروی انتظامی چابهار، روز ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ به بهانه بازجویی از این دختر که اهل شهر دشتیاری از توابع چابهار است، او را به اتاق استراحت خود در محل کارش برده و به او تجاوز کرده است.
@VahidHadlin
[از دیروز تصاویر خشنی در تلگرام پخش شده با شرح انتقام از سرهنگ کوچکزایی. اون تصاویر قدیمی هستند و ربطی به ایران و این ماجرا ندارند: war_noir]

?در ادامه حملات سپاه به خاک عراق، این نیروی نظامی روز سه‌شنبه نیز با هدف ضربه زدن به مقر گروه‌های کرد ایرانی، به شمال عراق حمله کرد.
به نوشته خبرگزاری‌ مهر، نیروی زمینی سپاه صبح سه‌شنبه «مواضع گروه تروریستی پژاک در منطقه چومان در نوار مرزی ایران و عراق را منهدم کرد».
@VahidHadlin

?یک فضاپیمای ناسا توانست، در ماموریتی آزمایشی، با هدف انحراف در مسیر یک سیارک عمدا با آن برخورد کند.
ماموریت آزمایشی تغییر مسیر سیارک یا «دارت» که از ده ماه پیش آغاز شده بود، با هدف محافظت بشر در برابر تهدیدهای احتمالی آینده از سوی سیارک‌ها صورت گرفت.
فضاپیمای ناسا که کوچک‌تر از یک خودرو بود با سرعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر در ساعت، به سمت هدف خود هجوم آورد و در زمان برنامه‌ریزی شده با آن برخورد کرد.
? @VahidHadlin

?هشت سال پس از فرار ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، به روسیه و زندگی او در این کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با اعطای حق شهروندی به او موافقت کرد.
@VahidHadlin

?دو ماه و نیم پس از ترور شینزو آبه، نخست ‌وزیر پیشین ژاپن که در اوج کارزار انتخاباتی برای بازگشت به قدرت کشته شد، در حالی که این کشور روز سه‌شنبه، پنجم مهر، آیین تشییع خاکستر او را برگزار کرده، برخی از مردم ژاپن از هزینه ۱۲ میلیون دلاری این مراسم ابراز ناخشنودی کرده‌اند.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=34447

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.