• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌در پی دستور کتبی دادستانی مشه …

  • کد خبر : 24388
  • 15 تیر 1401 - 0:30
‌در پی دستور کتبی دادستانی مشه …

    ‌در پی دستور کتبی دادستانی مشهد به فرماندار این شهر برای جلوگیری از ورود زنان «فاقد حجاب شرعی» به مترو، تصویری از دستور شهردار مشهد پای این نامه منتشر شده است مبنی بر این‌که علی‌رغم «پشتوانه قانونی نداشتن»، به دلیل «اصرار مقام قضایی» زمینه اجرای این «دستور» فراهم شود. معاون دادستانی مشهد روز […]

 

‌در پی دستور کتبی دادستانی مشه … 273584001657051202

 

‌در پی دستور کتبی دادستانی مشهد به فرماندار این شهر برای جلوگیری از ورود زنان «فاقد حجاب شرعی» به مترو، تصویری از دستور شهردار مشهد پای این نامه منتشر شده است مبنی بر این‌که علی‌رغم «پشتوانه قانونی نداشتن»، به دلیل «اصرار مقام قضایی» زمینه اجرای این «دستور» فراهم شود.

معاون دادستانی مشهد روز پنجم تیر با ارسال نامه‌ای به فرماندار این شهر ضمن این‌که خواستار جلوگیری از ورود زنان «فاقد حجاب شرعی» به مترو شده بود، همچنین تهدید کرده بود که کوتاهی مأمورین در این زمینه قابل پیگرد قضایی است.

عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در پای این نامه به‌صراحت نوشته است که ممانعت از این زنان علاوه بر این‌که «پشتوانه قانونی ندارد، خلاف روال جاری کشور و مصوبات است و تبعات خواهد داشت».
با این حال شهردار مشهد از مدیران شهرداری خواسته است که به‌دلیل «اصرار مقام قضایی»، زمینه اجرای این «دستور قضایی» را فراهم کنند.

در واکنش به این دستور قضایی، محسن برهانی، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران، در توئیتی با «غیرقانونی» خواندن این دستور نوشت: عدم ارائه خدمات به افراد بدحجاب در اداره‌ها و بانک‌ها «جرم و مصداق ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) است».
@VahidHeadline

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=24388

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.