• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌شورای امنیت سازمان ملل متحد ر …

  • کد خبر : 23965
  • 10 تیر 1401 - 0:00
‌شورای امنیت سازمان ملل متحد ر …

    ‌شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نشستی با موضوع «عدم اشاعه» تسلیحات کشتار جمعی برگزار کرد و در آن وضعیت مذاکرات احیای برجام و قطعنامه ٢٢٣١ را به بررسی گذاشت. ریچارد ام میلز، نماینده آمریکا در ابتدای سخنانش گفت واشنگتن همچنان متعهد به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است. او در […]

 

‌شورای امنیت سازمان ملل متحد ر … 344728001656617402

 

‌شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نشستی با موضوع «عدم اشاعه» تسلیحات کشتار جمعی برگزار کرد و در آن وضعیت مذاکرات احیای برجام و قطعنامه ٢٢٣١ را به بررسی گذاشت.
ریچارد ام میلز، نماینده آمریکا در ابتدای سخنانش گفت واشنگتن همچنان متعهد به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است.
او در ادامه گفت یک توافق از مارس در دسترس بوده است «اما ما تنها زمانی می‌توانیم یک توافق را نهایی کرده و به اجرا بگذاریم که ایران مطالبات اضافی خود را که خارج از حیطه برجام هستند، کنار بگذارد.»
نماینده اتحادیه اروپا: پیش‌نویس توافق از ماه مارس آماده بوده است

تسهیل‌کننده شورای امنیت: برجام به عنوان یک «دستاورد عمده» احیا شود

نماینده بریتانیا: تداوم اقدامات تشدیدکننده ایران سبب فروپاشی برجام می‌شود

نماینده امارات: نگران توقف اجرای تعهدات هسته‌ای ایران هستیم

[متن کامل رو از پایین همین پست می‌تونید بخونید]
@VahidHeadline

پیش‌تر:
سه قدرت اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنج‌شنبه ۹ تیر در آستانه برگزاری نشست شورای امنیت، در بیانیه مشترکی بار دیگر در مورد شتاب پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هشدار دادند و جمهوری اسلامی را به انعقاد فوری توافقی که به «نفع مردم و ملت ایران باشد»، فراخواندند.

در این بیانیه آمده است: «متاسفانه در نشستی که دیروز در دوحه پایان یافت، ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد و به جای آن، درخواست‌های جدید غیربرجامی و به دور از واقعیت را پیش کشید».

این بیانیه می‌افزاید که «اقدامات ایران به سرعت در حال بر هم زدن توازن بسته‌ای است که ما طی ماه‌ها مذاکره برای احیای برجام بر سر آن توافق کرده بودیم».

سه قدرت اروپایی همچنین هشدار داده‌اند که شتاب بخشیدن ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود، پنجره را برای راه حل دیپلماتیک فوری می‌بندد و از همین رو، از ایران خواسته‌اند که تشدید تنش هسته‌ای را متوقف کند و بی‌درنگ به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز گردد.
@VahidHeadline


همزمان با هشدار مقام‌های غربی مبنی‌بر احتمال شکست مذاکرات احیای برجام، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت که تیم مذاکره‌کننده ایرانی آماده است تا برای دستیابی به توافق نهایی مجددا به شکل سازنده همکاری کند.
مجید تخت‌روانچی در نشست شورای امنیت بار دیگر یادآور شد که «ایران ضمانت‌های قابل راستی‌آزمایی و عینی از آمریکا خواسته است تا توافق هسته‌ای دوباره به هم نخورد و ایالات متحده از تعهداتش تخطی نکند و تحریم‌ها تحت سایر عناوین و بهانه‌ها از نو اعمال نشود».
او همچنین گفت که تهران «برای مرحله بعدی مذاکرات احیای برجام با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا» در تماس خواهد بود.
@VahidHeadline

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=23965

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.