• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌دو مدیر سابق سازمان اطلاعات م …

  • کد خبر : 20336
  • 29 آذر 1400 - 13:22
‌دو مدیر سابق سازمان اطلاعات م …

    ‌دو مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، به همراه تعداد دیگری از مقام‌های سابق دولت آمریکا از دولت جو بایدن خواسته‌اند، گزینه تهدید نظامی را احیا کند و رویکردی را در پیش بگیرد که به ایران نشان دهد ٬‌مسیر هسته‌ای فعلی‌اش باعث استفاده از گزینه نظامی می‌شود. در این نامه که روز […]

 

‌دو مدیر سابق سازمان اطلاعات م … 431434001639993781

 

‌دو مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، به همراه تعداد دیگری از مقام‌های سابق دولت آمریکا از دولت جو بایدن خواسته‌اند، گزینه تهدید نظامی را احیا کند و رویکردی را در پیش بگیرد که به ایران نشان دهد ٬‌مسیر هسته‌ای فعلی‌اش باعث استفاده از گزینه نظامی می‌شود.

در این نامه که روز جمعه منتشر شده، آمده است، به نظر می‌رسد که دیپلماسی در حال حرکت رو به عقب است.

لئون پنتا، مدیر سابق سی آی ای، و ژنرال دیوید پترائوس٬ فرمانده سابق سنتکام و سی آی ای، از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

امضا کنندگان این نامه ضمن حمایت از دیدگاه دولت بایدن برای استفاده از دیپلماسی جهت حصول اطمینان از صلح آمیز باقی ماندن برنامه هسته‌ای ایران، گفته‌اند، چالش جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای به «لحظه بحرانی» رسیده است.

آنها اضافه کرده اند، بنابراین، به خاطر تلاش دیپلماتیک برای حل این بحران، ما بر این باوریم که احیای ترس برای ایران از این که مسیر هسته‌ای کنونی‌اش باعث استفاده از زور علیه این کشور توسط ایالات متحده شود، حیاتی است.

میشل فلورنوی، معاون وزیر دفاع سابق آمریکا در امور سیاست و از مقامات ارشد دولت اوباما نیز مانند هاوارد برمن، رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، نامه را تایید کردند.


دور هفتم مذاکرات از هشتم آذرماه آغاز شده است و با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، هیات مذاکره کننده و مطالبات آن نیز تغییر کرده است.
تیم جدید مذاکره‌کننده با حذف اغلب تفاهم‌های به دست آمده در شش مذاکره قبلی، اقدام به ارائه دو پیش‌نویس جدید کرد که بلافاصله از سوی طرف‌های غربی «غیرقابل قبول» و «زیاده‌روی» خوانده شد.
روز جمعه اعلام شد که دور هفتم مذاکرات به درخواست ایران ده روز متوقف می‌شود.

RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=20336

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.