• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?نیروهای امنیتی و انتظامی جمه …

  • کد خبر : 15954
  • 18 شهریور 1400 - 9:30
‌?نیروهای امنیتی و انتظامی جمه …

    ‌?نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی گروهی از تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت پاکستان در تهران را ضرب‌وجرح کرده و تعدادی از آن‌ها از جمله نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، را بازداشت کردند. او ساعاتی بعد آزاد شده است. خبرگزاری هرانا گزارش داده که در این تجمع، احمدرضا حائری، پوران ناظمی، ویدا ربانی و […]

 

‌?نیروهای امنیتی و انتظامی جمه … 177573001631163603

 

‌?نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی گروهی از تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت پاکستان در تهران را ضرب‌وجرح کرده و تعدادی از آن‌ها از جمله نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، را بازداشت کردند.
او ساعاتی بعد آزاد شده است.
خبرگزاری هرانا گزارش داده که در این تجمع، احمدرضا حائری، پوران ناظمی، ویدا ربانی و گروهی دیگر از شهروندان و فعالان مدنی بازداشت و به نقاط نامعلومی برده شدند.
تجمع روز چهارشنبه در حمایت از مردم افغانستان و آنچه که «دخالت‌های» پاکستان در این کشور خوانده شده است، برگزار شد. ?

?رئیس‌جمهوری اسلامی ایران یک روز پس از انتشار گزارش انتقادی آژانس بین‌المللی انرژی درباره فعالیت‌های هسته‌ای تهران، مدعی شد که «همکاری‌های جدی» ایران با آژانس «نمونه بارزی از اراده ایران برای شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ایش است».
ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، اظهار داشت که در صورت برخورد «غیرسازنده» در آژانس، انتظار این‌که ایران «واکنش سازنده» داشته باشد منطقی نیست.
به گفته وی، «اقدامات غیرسازنده مخل مسیر مذاکره نیز هست».
به نظر می‌رسد اشاره رئیس‌جمهوری اسلامی به احتمال صدور قطعنامه انتقادی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس باشد. ?

?وزیر خارجه ایالات متحده هشدار داد که زمان برای بازگشت ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام در حال پایان یافتن است.
آنتونی بلینکن که به برلین سفر کرده است در یک کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود، گفت: «من نمی‌خواهم تاریخی در این زمینه تعیین کنم ولی داریم به نقطه‌ای نزدیکتر می‌شویم که بازگشت به برجام آن منافعی که از این توافق انتظار می‌رود را برآورده نمی‌کند». ?

?سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» از بازداشت یک نوجوان ۱۵ ساله اهل سردشت در استان آذربایجان غربی، به اتهام هواداری از یکی از احزاب مخالف کرد خبر داد.
به گفته این سازمان حقوق‌بشری، بازداشت محمد فردانی از سوی ماموران امنیتی در روز سه‌شنبه و بدون ارائه حکم قضایی انجام شده است. ?

?ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که در واکنش به افزایش حملات به کشتی‌ها در سال‌های اخیر همزمان با تشدید تنش با ایران، یک نیروی ضربت پهپادی متشکل از پهپادهای زمین به هوا، پهپادهای مخصوص سطح دريا و زیردریایی تشکیل خواهد داد.
مقامات ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است در مورد سامانه‌هایی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت اطلاعاتی چندانی ندادند ولی تاکید کردند که قابلیت‌های تجسسی و عملیاتی این پهپادها طی ماه‌های آینده تمامی نقاط استراتژیک در مسیرهای انتقال نفت در منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد. ?

?پاکستان روز چهارشنبه میزبان نشست مجازی وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به منظور گفت‌وگو درباره تحولات این کشور بود.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست، وزیران خارجه ایران، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت داشتند.
این بیانیه می‌گوید هدف از جلسه «همکاری با یکدیگر برای هدف مشترک برقراری صلح و ثبات در افغانستان بود، امری که برای تحکیم پیوندهای اقتصادی ضرورت دارد». ?

?یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته است، تشکیل کابینه موقت طالبان در افغانستان به سه هفته «هرج و مرج» در این کشور پایان داد.
او با این حال تاکید کرده است شبه‌نظامیان طالبان باید دولتی فراگیر با حضور گروه‌های سیاسی مختلف تشکیل دهند و سیاست میانه‌رویی را در عرصه داخلی و بین المللی در پیش بگیرند.
وزیر امور خارجه چین نیز گفته است که پکن یک کمک ۳۱ میلیون دلاری در اختیار افغانستان قرار می‌دهد. ?
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تشکیل کابینه موقت حکومت طالبان در افغانستان گفته است که آنها احترام جامعه جهانی را به دست نیاورده‌اند. ?

?اف‌بی‌آی جایزه دستگیری سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور منصوب شده از سوی طالبان، را به ده میلیون دلار افزایش داد.
در اطلاعیه اف‌بی‌آی آمده است که حقانی احتمالا در پاکستان، به ویژه در شمال وزیرستان، مستقر است.
طبق این اطلاعیه، حقانی باید درباره حمله ژانویه ۲۰۰۸ در هتلی در کابل، ترور نافرجام حامد کرزای در سال ۲۰۰۸ و حمله‌های مرزی علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان بازجویی شود. ?

?مظنون اصلی حملات تروریستی جهادی به نقاط مختلف شهر پاریس در سال ۲۰۱۵ که ۱۳۰ کشته و صدها مجروح به جا گذاشت در اولین جلسه دادگاه گفت «یک سرباز خلافت اسلامی» است.
صلاح عبدالسلام ۳۱ ساله که با لباس‌ سیاه و یک ماسک مشکی در جلسه دادگاه حاضر شد یکی از ۲۰ مرد متهم به مشارکت در حملات مسلحانه و بمب گذاری در شش رستوران و کافه، سالن کنسرت بتکلان و استاديوم پاريس هستند که روز ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ روی داد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15954

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.