• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌مایک پومپئو، وزیر امور خارجه …

  • کد خبر : 14913
  • 09 مرداد 1399 - 23:30
‌مایک پومپئو، وزیر امور خارجه  …

    ‌مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۹ مرداد با حضور در کمیته روابط خارجی سنا به پرسش‌های نمایندگان عضو این کمیته در خصوص ایران، روسیه، چین و شیوع ویروس کرونا پاسخ داد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکیدکرده است که تحریم های علیه تهران باعث کاهش ۹۰ درصد درآمدهای ایران شده است. […]

 

‌مایک پومپئو، وزیر امور خارجه  … 116410001596135605

 

‌مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۹ مرداد با حضور در کمیته روابط خارجی سنا به پرسش‌های نمایندگان عضو این کمیته در خصوص ایران، روسیه، چین و شیوع ویروس کرونا پاسخ داد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکیدکرده است که تحریم های علیه تهران باعث کاهش ۹۰ درصد درآمدهای ایران شده است.

مایک پومپئو در این نشست از «کارزار فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت دونالد ترامپ یاد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است: ما جمهوری اسلامی ایران را آن طور که هست، می‌بینیم: یک متجاوز، نه یک قربانی.

مایک پومپئو در پاسخ به پرسش لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه در خصوص سیاست ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی و همچنین تحریم‌ها علیه تهران گفت [بی‌بی‌سی: او این نظر را رد کرد که تحریم ها باعث فشار بر مردم ایران شده و افزود:] خیلی واضح است که تحریم‌ها تاثیر گذاشته‌اند، تحریم‌ها توان حکومت ایران را برای پول دادن به حزب الله و شیعه‌های عراق کاهش داده است، اما روشن است که هنوز به هدف اصلی خود یعنی تغییر رفتار حکومت ایران دست نیافته‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشینگتن از تغییر رفتار حکومت ایران استقبال خواهد کرد اما تا آن زمان و برای تاثیر گذاشتن بر «شبکه ترور» مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی این تحریم ادامه خواهد یافت.

مایک پومپئو تصریح کرده است که از زمان بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در ماه مه سال ۲۰۱۸ تاکنون درآمدهای نفتی که برای «حکومت حیاتی است» را تا ۹۰ درصد کاهش داده است.

مایک پومپئو در بخشی دیگری از اظهارات هشدار داد چنانچه شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید نکند، جمهوری اسلامی دست بازتری برای اقدامات مخرب خود در خاورمیانه و جهان خواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل از ۱۳ سال پیش در چندین قطعنامه تحریم‌هایی تسلیحاتی علیه ایران وضع کرد؛ با این حال پس از تصویب برجام، شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد که این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، [۲۷ مهر امسال] پایان ‌یابد.
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14913

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.