• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌‌?خبرگزاری های ایران از اعدام …

  • کد خبر : 14412
  • 30 تیر 1399 - 8:00
‌‌?خبرگزاری های ایران از اعدام …

    ‌‌?خبرگزاری های ایران از اعدام محمود موسوی مجد در بامداد دوشنبه خبر داده‌اند. آقای موسوی مجد که در سوریه با نیروی قدس سپاه پاسداران همکاری می کرد، “به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سازمان موساد در اسراییل” به مرگ محکوم شده بود. یکی از اتهامات آقای موسوی مجد که از […]

 

‌‌?خبرگزاری های ایران از اعدام … 706978001595215805

 

‌‌?خبرگزاری های ایران از اعدام محمود موسوی مجد در بامداد دوشنبه خبر داده‌اند. آقای موسوی مجد که در سوریه با نیروی قدس سپاه پاسداران همکاری می کرد، “به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سازمان موساد در اسراییل” به مرگ محکوم شده بود. یکی از اتهامات آقای موسوی مجد که از سال ۱۳۹۷ در بازداشت بوده، “اعلام محل تردد و اسکان قاسم سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است.” ?

?عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، می‌گوید این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند یا برای تأمین کسری بودجه نرخ ارز را بالا می‌برند، «بی‌اساس و کاملاً اشتباه است». قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران طی ماه جاری از زیر ۱۸ هزار تومان تا ۲۶ هزار تومان اوج گرفته و نسبت به ابتدای سال جاری نیز ۵۵ درصد رشد داشته است. دولت حسن روحانی در توضیح این رخداد گفته است که عدم بازگشت ۲۰ میلیارد یورو توسط صادرکنندگان باعث تلاطم در بازار ارز شده است. آقای همتی نیز روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه با اشاره به توضیحات دولت گفت: «این روزها بنا به دلایلی که مشخص است و قبلاً نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید.» رئیس بانک مرکزی ایران طی هفته‌های گذشته نیز به دفعات قول داده بود بازار ارز به آرامش برسد، اما با این حال روند صعودی افزایش قیمت دلار شتاب گرفت. … دولت برای سال جاری صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت را هدف‌گذاری کرده، در حالی که رقم واقعی صادرات نفت ایران طی ماه‌های گذشته به زیر ۲۰۰ هزار بشکه سقوط کرده است. ?

?فرمانده انتظامی استان خوزستان می‌گوید «تمام» کسانی که به گفته او «محرک برای برپایی تجمع» اعتراضی در شامگاه ۲۶ تیر ماه در بهبهان بودند، بازداشت شده‌اند. حیدر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی «ایرنا» توضیحی در مورد «افراد محرک» نداده است. او اظهار کرده که اعتراضات «هنجارشکنانه» بود و بازداشت‌شدگان «پس از شناسایی دستگیر شدند». ?

?کاوشگر «امید»، در نخستین ماموریت بین‌سیاره‌ای توسط یک کشور عربی، راهی مریخ شد. کاوشگر امارات به هشت کاوشگر فعال دیگر می‌پیوندد که یا دور سیاره سرخ می‌گردند یا روی آن فرود می‌آیند. «امید» (به‌عربی: أمل) ساعت هفت بامداد به‌وقت ژاپن از مرکز فضائی تانه‌گاشی‌ما راهی مریخ شد، در حالی‌که در امارات شب یک‌شنبه به نیمه می‌رسید و گروهی از شهروندان این موفقیت را جشن گرفتند. مرکز فرماندهی فضایی «محمد بن راشد» در امارات ماموریت کاوشگر امید را مدیریت خواهد کرد؛ سارا الامیری، معاون ماموریت «امید» به شبکه تلویزیونی دبی گفته «آنچه شاهد هستیم آینده امارات متحده عربی است». ?
کاوشگر امید قرار است در فوریه سال آینده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات عربی متحده به سیاره سرخ برسد. ?

?در پی اتهام‌های مطرح‌شده از سوی بریتانیا و متحدانش علیه هکرهای روسی برای سرقت اطلاعات و پژوهش‌های مربوط به واکسن مقابله با ویروس کرونا و واکنش مسکو، دومنیک راب گفته در مورد اتهام‌ها «اطمینان کامل» دارد. وزیر خارجه بریتانیا گفته باید با جدیت به دولت ولادیمیر پوتین گوشزد کرد در زمانه‌ای که «جهان در مسیر همبستگی» برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ است، رفتار مسکو «هولناک» است. ?

?استاندار کربلا از ممنوعیت ورود زائران به این شهر در روزهای عرفه و عید قربان خبر داد. استاندار کربلا همچنین گفته که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا برپایی مراسم دعای عرفه با حضور جمعیت ممنوع است و این شهر زائری را از داخل و خارج عراق برای شرکت در این دعا نمی پذیرد. از حدود شش ماه پیش عراق همه مرزهای خود را بسته و هیچ زائری را از خارج این کشور نپذیرفته است. در عراق تاکنون ۳۶۹۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. ?

?توییتر یک ویدیو با محتوای تبلیغات انتخاباتی را از حساب دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا حذف کرد. ترامپ این ویدیو را از حساب دان اسکاوینو، مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید بازنشر کرده بود. این ویدیویی شامل موسیقی گروه راک لینکین پارک بود که توییتر شامگاه شنبه با حذف آن، دلیل این اقدام خود را گزارش درباره عدم رعایت کپی رایت در این ویدیو اعلام کرد. توییتر درخواست حذف این ویدیو را از سوی یک استودیو موسیقی دریافت کرد که مالک آثار لینکین پارک است. ?

? @VahidOnl<a href='https://iranintl.com/%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1/%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%BE-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF’>ine

? #عباس_واحدیان_شاهرودی نویسنده، معلم و فعال مدنی امروز به مدت ۲ هفته از زندان وکیل‌آباد مشهد به مرخصی درمانی اعزام شد. آقای واحدیان شاهرودی تابستان سال گذشته به همراه ۱۳ کنشگر مدنی دیگر با نوشتن نامه‌ای خواستار استعفای آیت الله خامنه‌ای شد. ?

HengamehVahedi1

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14412

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.