• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌خسته و ناامیدم. کرونا داره بی …

  • کد خبر : 13398
  • 10 تیر 1399 - 16:10
‌خسته و ناامیدم. کرونا داره بی …

    ‌خسته و ناامیدم. کرونا داره بیداد می‌کنه. پرسنل و رزیدنت‌ها یکی یکی دارن می‌افتن. «و این سری میزان ابتلا خیلی بیشتره» بخش ها و ای سی یو های کرونا باز شده. و ما کمتریم، خسته تریم و دستگاه‌ها و امکانات هم فرسوده ترن. نمی‌دونم چی‌کار باید کرد واقعاً…asfaltekhis ❗️’این‌بار عمده بیماران بدحال کرونا […]

 

‌خسته و ناامیدم. کرونا داره بی … 957615001593517210

 

‌خسته و ناامیدم. کرونا داره بیداد می‌کنه. پرسنل و رزیدنت‌ها یکی یکی دارن می‌افتن. «و این سری میزان ابتلا خیلی بیشتره» بخش ها و ای سی یو های کرونا باز شده. و ما کمتریم، خسته تریم و دستگاه‌ها و امکانات هم فرسوده ترن.
نمی‌دونم چی‌کار باید کرد واقعاً…
asfaltekhis

❗️’این‌بار عمده بیماران بدحال کرونا در ایران جوانان هستند’
در ایران روسای سه بیمارستان امام خمینی ، شریعتی و سینا، نسبت به افزایش موارد مبتلایان به کرونا هشدار داده و اعلام کردند که این‌بار عمده بیماران بدحال را جوانان به خود اختصاص داده‌اند.
دکتر خسرو صادق‌نیت- رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی، گفته :متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته با رشد جدی بیماران مبتلا به کرونا مواجه شدیم و تقریبا مراجعین مبتلا به کرونا سه برابر شده است و تعداد بستری‌های نیز سه برابر شده است.
او گفته :نکته نگران‌کننده‌تر این است که تعداد بیماران بدحال که نیازمند بستری در آی‌سی‌یو هستند، نسبت به بیماران بستری بیشتر شده است؛ به طوری بیمارانی که نیازمند آی‌سی‌یو هستند، تعدادشان بیش از ۴۰ درصد بیماران بستری است. تعداد بیمارانی که در آی‌سی‌یو بستری هستند و با کمک دستگاه تنفسی، تنفس می‌کنند، بالا رفته است.
آقای صادق‌نیت گفته نکته نگران‌کننده دیگر ابتلای جوانان‌ در ایران به کرونا است؛ به طوری که تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در آی‌سی‌یو افراد جوان زیر ۳۰ سال هستند.
bbcpersian

وزارت بهداشت ایران تنها از افزایش آمار ابتلا و مرگ خبر می‌دهد، اما ماه‌ها است که ارائه آمار تفکیکی کرونا در استان‌ها را متوقف کرده است. ❗️برخی از کارشناسان و مقام‌های رسمی، این موضوع را یکی از عوامل بی‌اعتنایی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که «هیچ چیزی شوخی‌بردار نیست» افزود که «ما فرصت نمی‌کنیم بستری‌های قبلی را مرخص کنیم تا بستری‌های جدید را پذیرش کنیم.»
ایرج حریرچی از مردم خواسته اگر به خودشان «رحم» نمی‌کنند، به وضعیت کادر درمانی «رحم» کرده، ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بدون توجیه اقتصادی از منزل خارج نشوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته که «مردم این ویروس را شوخی گرفته‌اند» و در صورت ادامه بی‌توجهی به استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی «قطعا دچار مشکل خواهیم شد.» علیرضا دلاوری با بیان اینکه «عده‌ای این بیماری را به بازی» گرفته‌اند، بازگشت به روزهای بحرانی را نتیجه «رها شدن رفتارهای بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» عنوان کرد.
RadioFarda_

اخبار در رسانه ملی:
یک گزارش از افزایش آمار کرونا در ایران و مصاحبه با مردم تو مترو و خیابون که مقصر اصلی هستن
یک گزارش از وضعیت کرونا در آمریکا و مصاحبه با مسئولین آمریکایی که مقصر اصلی هستن
__jeneral__

اگر یک نفر در روز فقط یک ماسک استفاده کنه، باید بابت هر ماسک ۲۵۰۰ یعنی ماهی ۷۵ هزار تومان پول بده. حالا اگر تعداد اعضای خانواده بیشتر باشه این رقم بیشتر میشه. تصور کنید یک کارگر یا کارمند با حقوق یک میلیون و هشتصد تا ۳ میلیون تومان ماهانه چقدر باید فقط برای ماسک هزینه کند. ضمنا این کارگر فلک زاده باید با شندرغاز حقوق مرغ کیلویی ۲۰ تومان و تخم‌مرغ شونه‌ای ۳۰ تومان و پنیر کیلویی ۷۰ تومان و گوشت کیلویی ۱۵۰ تومان و عدس کیلویی ۲۵ تومان و لوبیا کیلویی ۲۸ تومان و شامپو و صابون و دستمال‌کاغذی و ریکا و تاید و کیسه زباله و هزار درد بی‌درمون دیگه هم بخره. ۴پس آقای دولت! اگر می‌خوای مردم ماسک بزنن باید ماسک ارزون بدی بهشون. می‌فهمی؟! مردم نمی‌تونن صبح ماسک دونه‌ای ۲۵۰۰ بخرن و عصر بندازنش تو سطل آشغال.
via zahraarab5

سخنگوی دولت گفته: براساس پروتکل‌ها از ۱۵ تیر ماه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده عمومی ، قرمز و نارنجی و حتی سفید اجباری شده است. او گفته: توزیع رایگان ماسک با همکاری شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته است امروز تولید ماسک صنعتی به ۵ میلیون رسیده است.
bbcpersian
رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفته: برای ساماندهی آزمایش‌ها و لحاظ ظرفیت آزمایشگاه‌ها، فقط از افراد علامت‌دار که در تماس با بیمار قرار داشته‌اند، تست گرفته می‌شود. (قبلا برای کل افراد در تماس تست انجام می‌شد) .. گفته تست سرپایی در بحث غربالگری، برای افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای یا بیماری ضعف سیستم ایمنی بدن دارند، انجام می‌شود.
bbcpersian

شروع کرونا در ایران و ایتالیا تقریبا هم زمان بود و آمار فوتی ایتالیا دیروز به ۶ نفر رسیده و ما ۱۶۲ نفر
اسپانیا هم که بعد از ما بود به همین منوال
چه کسی پاسخگوی این فاجعه مدیریتی که اسمش را موفقیت در کنترل بیماری گذاشتیم و می خواستیم روش مان را به دنیا هم صادر کنیم خواهد بود؟
smrasnafi

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13398

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.