• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‏دیدار خامنه‌ای و جای خالی گلش …

  • کد خبر : 12335
  • 17 اردیبهشت 1399 - 20:00
‏دیدار خامنه‌ای و جای خالی گلش …

‏دیدار خامنه‌ای و جای خالی گلشنی ۱- علی خامنه‌ای امروز با مدیران چند شرکت تولیدی گفت‌وگو کرد که جزو واحدهای موفق و نمونه معرفی شده‌اند. در این برنامه جای کامبیز گلشنی، تولیدکننده نمونه و سازنده ویروس یاب مستعان ۱۱۰ خالی بود، اما حضور برخی از شرکت‌های دیگر هم جالب توجه بود: ‏۲- شرکت اروند پیشرو […]

‏دیدار خامنه‌ای و جای خالی گلشنی
۱- علی خامنه‌ای امروز با مدیران چند شرکت تولیدی گفت‌وگو کرد که جزو واحدهای موفق و نمونه معرفی شده‌اند. در این برنامه جای کامبیز گلشنی، تولیدکننده نمونه و سازنده ویروس یاب مستعان ۱۱۰ خالی بود، اما حضور برخی از شرکت‌های دیگر هم جالب توجه بود:

‏۲- شرکت اروند پیشرو که زیرمجموعه هلدینگ راز (رایزکو) است، توسط حمیدرضا صمدی از سران مافیای قطعه‌سازی در ایران اداره می‌شود. صمدی که ۵درصد سهام ایران‌خودرو را دارد، سال۹۷ همراه با گروه کروز متهم به فساد گسترده در قطعه‌سازی و واردات قطعه شد.

‏۳- شرکت ملی مس: این شرکت که صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات از سهامداران آن است، از فاسدترین شرکت‌ها دهه اخیر بوده و یک پرونده آن انتقال ۵هزار میلیارد تومان به امارات در دولت احمدی‌نژاد بود. گزارش مجلس از فساد این شرکت اردیبهشت‌۹۸ به قوه قضاییه داده شد ولی معلوم نیست به کجا رسید.

‏۴- شرکت ایران‌ ترانفسو که قبل از انقلاب تاسیس شد و احتمالا از شرکت‌های مصادره‌ای است، از سال ۹۴ درگیر یک پرونده فساد است و فردی «با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز، بیش از هزار میلیارد تومان منافع کسب» کرده است. گفته شد این فرد آبان ۹۸ بازداشت شده ولی اطلاعی از پرونده‌اش در دست نیست.

‏۵- شرکت بهیار صنعت سپاهان. نوید نجات‌بخش، مدیر این شرکت از مروجان اقتصاد مقاومتی و ساخت تمدن نوین اسلامی است و سوابقی مانند کامبیز گلشنی دارد که دستگاه مستعان۱۱۰ را به سپاه انداخت. او قصد انداختن دستگاه‌های ایکس‌ری به دستگاه‌های دولتی داشت که با مخالفت سازمان انرژی اتمی نتوانست.

‏۶- خامنه‌ای پس از تجلیل این شرکت‌ها، از تجربه تولید ماسک به عنوان یک تجربه موفق نام برد. در دوران کرونا، ستاد اجرایی فرمان امام با واردات ۱۰ دستگاه تولید ماسک و خرید سهام برخی شرکت‌های تولیدی داخلی، این عرصه را قبضه کرد. منظور رهبر از اقتصاد مقاومتی همین است؛ انحصار خودی‌ها.

Rezahn56

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12335

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.