• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‏واقعا از مشمئزکننده‌ترین تصاو …

  • کد خبر : 11982
  • 09 اردیبهشت 1399 - 19:00
‏واقعا از مشمئزکننده‌ترین تصاو …

‏واقعا از مشمئزکننده‌ترین تصاویری که اخیرا دیدم ویدئوهای زنان سیاستمدار و اکتیویست غربیه که حجاب سر کردند و ماه رمضان رو تبریک می‌گن. این حرکت ظاهرا مترقی درواقع بازتاب دیدگاههای نژادپرستانه این آدمهاست. ‏اینها حجاب رو بعنوان نماد زنان جوامع اسلامی سر می‌کنن. یعنی از نظر اینها این شکل و قیافه‌ی استاندارد یک زن در […]

‏واقعا از مشمئزکننده‌ترین تصاویری که اخیرا دیدم ویدئوهای زنان سیاستمدار و اکتیویست غربیه که حجاب سر کردند و ماه رمضان رو تبریک می‌گن. این حرکت ظاهرا مترقی درواقع بازتاب دیدگاههای نژادپرستانه این آدمهاست.

‏اینها حجاب رو بعنوان نماد زنان جوامع اسلامی سر می‌کنن. یعنی از نظر اینها این شکل و قیافه‌ی استاندارد یک زن در جوامع اسلامیه (نه الزاما زن مسلمان.) تا همینجا بخش بزرگی از زنان جوامع اسلامی که حجاب رو انتخاب نکردند نادیده گرفته شدن.

‏بدتر، این که اون حجاب با چه مکانیسم‌هایی به زنان جوامع مسلمان تحمیل شده رو بکلی نادیده می‌گیرن. از نظرشون حجاب یک آیتم فرهنگیه مربوط به بعضی جوامع و لازمه به فرهنگ این جوامع احترام بذاریم. اینکه این فرهنگ چه مؤلفه‌های سرکوبگرانه‌ای داره و چطور تحمیل شده اصلا موضوعیت نداره.

‏از نظر اینها زنان باید از حقوق و فرصت‌های برابر برخوردار باشند، بتونن در حمایت قانون کار و پیشرفت کنن. اما وقتی می‌رسن به جوامع مسلمان، اولویت‌شون احترام به فرهنگه. انگار حتی به ذهن‌شون هم نمی‌رسه که اصول حقوق بشر باید بر مردم جوامع مسلمان هم اعمال بشه.

Winswolf

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11982

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.