• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت ب …

  • کد خبر : 11056
  • 25 فروردین 1399 - 17:20
‌‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت ب …

    ‌‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته در ایران هزار و ۶۱۷ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر و فوت‌شدگان به ۴ هزار و […]

 

 

‌‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته در ایران هزار و ۶۱۷ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر و فوت‌شدگان به ۴ هزار و ۵۸۵ نفر رسید.تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر و جان‌باختگان ۴ ۴ هزار و ۴۷۴ نفر اعلام شده بود. ?

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تا روز ۲۲ فروردین، ۱۴۱ هزار و ۷۳۶ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۹۱۵۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.گزارش رادیوفردا یک برآورد حداقلی است و ممکن است آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران بیش از این تعداد باشد. ?

?ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران روند ابتلا به کرونا در ایران را نزولی اعلام کرده ولی این روند را در شش استان “صعودی” خوانده است.او به نام این استانها اشاره نکرد. وزارت بهداشت ایران در یک بررسی درباره بیماری کووید۱۹ درایران تا روز ۲۳ فروردین ماه، روند تغییرات مرگ و ابتلا به این بیماری در روزهای اخیر در کل ایران را نزولی دانسته ولی گفته در مورد سه استان “به نظر میرسد موج جدید اپیدمی شروع شده است.” ?

?[ویدیوی پایین] امروز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه، جمعی از دستفروشان در اعتراض به وضعیت بحرانی معیشت خود و عدم اجازه فروش اجناس به علت شیوع ویروس #کرونا ، در مقابل ساختمان #شهرداری #تهران دست به #تجمع زدند و خواستار دریافت کمک های مالی از سوی این سازمان هستند.
#دستفروش
hra_news

?پنج‌هزار نفر از فعالان کارگری، مدنی و اجتماعی، در بیانیه‌ای خواستار لغو مصوبه حداقل دستمزد سال ۹۹ و مذاکره مجدد دربارهٔ آن شدند. در بیانیه این فعالان اجتماعی آمده‌است که به دلیل عدم رعایت سه‌جانبه‌گرایی در نشست شورای عالی کار، مصوبه آن نشست باید لغو شود. ?

?هشت فیلمساز شناخته شده سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی از جمله فعالان محیط زیست زندانی شدند. داریوش مهرجویی، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، کیومرث پوراحمد، رضا درمیشیان، علیرضا داودنژاد، محسن امیریوسفی و مجتبی میرطهماسب، هشت فیلمسازی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند. ?

?مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خبر داد که بر اثر سیل در این استان سه نفر کشته شده‌اند و یک نفر مفقود شده است. ?

? پیام درفشان، وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر»، خبر داد که موکلش علائم کرونا داشته و بخش قرنطینه در زندان منتقل شده است. ?
رییس زندان زنان شهر ری تکذیب کرد. ?

?عمدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‎های پایتخت را چالش برانگیز خوانده است. او تعداد موارد ابتلای قطعی کرونا در میان رانندگان تاکسی تهران را ۳۰۲ نفر اعلام کرده است؛ آقای قنادان البته گفته: ” ۸۰ درصد مبتلایان در اسفندماه به این بیماری مبتلا شدند و تعداد افراد مبتلا در فروردین‌ماه بسیار کم است و شاهد سیر نزولی ابتلا هستیم.”
بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رانندگان اجازه سوار کردن مسافر چهارم را ندارند و فقط سه مسافر می‌توانند سوار خودرو شوند. آقای قنادان پیشنهاد داده دولت مابه‌التفاوت کرایه نفر چهارم را به رانندگان پرداخت کند و یا ” کرایه نفر چهارم بین سه نفر دیگر تقسیم شود.” این طرح فعلا تا آخر فروردین‌ماه قابل اجراست. ?

?سری‌لانکا اعلام کرده که تمامی کسانیکه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند بایستی جسدهایشان سوزانده شود. این تصمیم مقامات با اعتراض اقلیت مسلمانان این کشور مواجه شده و آنان این کار را برخلاف اصول اعتقادی خود اعلام کرده‌اند. ?

?دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا که [بنا بر آمار اعلام شده از سوی حکومت‌ها] یکی بیشترین میزان شیوع و مرگ بر اثر ویروس کووید-۱۹ را داشته‌اند، شاهد کاهش آمار روزانه مرگ در روز یکشنبه بوده‌اند. ?
همزمان با بازگشت بعضی از کسب و کارهای غیرضروری در اسپانیا، نرخ موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در این کشور کماکان رو به کاهش است. ?

? بنابر اعلام مقامهای دولتی در آلمان، بیش از نیمی از مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور بهبود یافته‌اند.
یکی از دلایل اصلی پایین بودن نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری در آلمان، انجام گسترده آزمایش کرونا در این کشور است.
در اسپانیا و ایتالیا به ترتیب نرخ بهبودی مبتلایان ۳۷ و ۲۲ درصد بوده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11056

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.