• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌ائتلاف کشورهای عرب به رهبری ع …

  • کد خبر : 10708
  • 21 فروردین 1399 - 7:10
‌ائتلاف کشورهای عرب به رهبری ع …

    ‌ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی که در حال جنگ با حوثی‌های یمن است، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین به صورت یکجانبه آتش بس اعلام کرد. ‌ منابع آگاه گفتند که این آتش بس، که از روز پنجشنبه اجرا خواهد شد، در حمایت از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به این […]

 

‌ائتلاف کشورهای عرب به رهبری ع … 702651001586400006

 

‌ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی که در حال جنگ با حوثی‌های یمن است، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین به صورت یکجانبه آتش بس اعلام کرد.

منابع آگاه گفتند که این آتش بس، که از روز پنجشنبه اجرا خواهد شد، در حمایت از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به این جنگ پنج ساله صورت می گیرد.

این ائتلاف که از حمایت برخی قدرت های نظامی در غرب برخوردار است از ماه مارس ۲۰۱۵ مشغول نبرد با نیروهای حوثی بوده است. حوثی ها که از حمایت ایران برخوردارند علیه دولت مرکزی این کشور شورش کردند و اکنون بخش های بزرگی را اداره می کنند.

محمد عبدالسلام ، سخنگوی جنبش حوثی‌ها، پیشتر گفته بود كه این گروه طرحی جامع را به سازمان ملل ارسال كرده است كه شامل پایان دادن به جنگ پنج ساله و «محاصره تحمیل شده» بر یمن است.

ائتلاف عربستان که از دولت رسمی یمن حمایت می کند در بیانیه ای نوشت: “برای حفظ و کمک به موفقیت تلاش های فرستاده سازمان ملل در امور یمن و تخفیف رنج مردم دوست و برادر یمن و تلاش برای مقابله با اپیدمی جهانی کرونا و جلوگیری از شیوع آن، ائتلاف یک آتش بس جامع را برای یک دوره دو هفته ای اعلام می کند که از روز پنجشنبه شروع می شود.”

اوضاع در یمن همواره یکی از بدترین فاجعه های انسانی توصیف شده است؛
bbcpersian + RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.