• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌ ?رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ا …

  • کد خبر : 9526
  • 07 فروردین 1399 - 17:40
‌ ?رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ا …

    ‌ ?رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس روز پنج‌شنبه، ۷ فروردین، از ادامه روند صعودی آمار مسومیت با الکل در این استان خبر داد و اعلام کرد تا امروز ۷۴ نفر در استان بر اثر مسمومیت با الکل جان باخته‌اند. روز پنج‌شنبه یک مقام بهداشتی در شهر ساوه نیز از افزایش قربانیان الکل […]

 

‌ ?رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ا … 928046001585228204

 

‌ ?رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس روز پنج‌شنبه، ۷ فروردین، از ادامه روند صعودی آمار مسومیت با الکل در این استان خبر داد و اعلام کرد تا امروز ۷۴ نفر در استان بر اثر مسمومیت با الکل جان باخته‌اند.
روز پنج‌شنبه یک مقام بهداشتی در شهر ساوه نیز از افزایش قربانیان الکل به سه نفر خبر داد و گفت از ۲۶ نفر که الکل متانول مصرف کرده بودند، ۱۶ تن به دلیل آسیب‌دیدگی کلیه دیالیز شدند.
روز گذشته نیز دادستان بوشهر از درگذشت دو جوان ۲۴ و ۲۷ ساله بر اثر مصرف الکل در عسلویه خبر داد و اعلام کرد پنج تن دیگر نیز مسموم و در بیمارستان بستری شدند. ?

?کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز پنج‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه، گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت و حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.
او افزود: «از ظهر دیروز تا امروز ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.»
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد که تاکنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۵۹ هزار و ۱۲۰ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۳۰۳۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند. ?

? رسانه‌های دولتی روسیه روز پنج‌شنبه گزارش دادند که روسیه، چین، ایران و پنج کشور دیگر از سازمان ملل خواسته‌اند تحریم‌های تجاری را که می‌تواند مانع مبارزه با ویروس کرونا شود، لغو کند.
این درخواست هم‌راستاست با خواسته جمهوری اسلامی که در دو هفته گذشته بر ضرورت لغو تحریم‌های آمریکا علیه خود تاکید کرده است. ?

?ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ایران از موج تازه شیوع ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان در روزهای آینده ابراز نگرانی کرد. آقای حریرچی گفت “اینکه۱۲۰ هزار نفر از سیستانی ها از سایر استان‌ها به این استان آمده‌اند کمی نگرانی برای ما ایجاد کرده است.” او همچنین در مورد ۵۰ هزار شهروند افغانستان که می‌خواهند برای بازگشت به کشورشان از مرز سیستان وبلوچستان عبور کنند، ابراز نگرانی کرده است. ?

? تونی لنزر، معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز در توئیتر نوشت: “تنها در مدت دوهفته از ٨ تا ٢١ مارچ/مارس، ١١٥ هزار و ٤١٠ نفر از ایران به افغانستان بازگشتند، که برای هر اداره، مدیریت آن مشکل است.” ?

?رسانه‌های اروپایی و آمریکایی می‌گویند در جریان نشست وزیران خارجه گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان، میان وزیر خارجه ایالات متحده و دیگران بر سر نام ویروس کرونای جدید اختلاف پدید آمده و در نهایت نیز آن‌ها بیانیه مشترکی صادر نکردند. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند اتحاد وجود دارد و اساسا قرار نبود بیانیه‌ مشترک صادر شود. … خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های اروپایی می‌گوید آقای پومپئو بر نامیدن کرونا به نام ویروس «ووهان» پایفشاری کرده‌است. ?

?رهبران بیست اقتصاد بزرگ دنیا، جی بیست، در نشستی به ریاست عربستان شرکت می‌کنند تا درباره غلبه بر همه‌گیری کرونای ۲۰۱۹ گفتگو کنند.
دونالد ترامپ و شی‌جین پینگ روسای جمهور آمریکا و چین در این نشست مجازی شرکت می‌کنند . همین دیروز دونالد ترامپ از جایگاه یک نهاد بین‌المللی دیگر، کشورهای گروه هفت (جی هفت)، دوباره به آنچه اکاذیب چین درباره کرونای خواند حمله کرد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9526

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.