• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران ا …

  • کد خبر : 9327
  • 05 فروردین 1399 - 18:10
‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران ا …

    ‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بیماری کرونا خبر داد. بدین ترتیب طبق آمار رسمی، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۱۹۳۴ نفر رسید. کیانوش جهانپور که روز سه‌شنبه ۵ فروردین گزارش روزانه آمار کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، تعداد کل […]

 

 

‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بیماری کرونا خبر داد. بدین ترتیب طبق آمار رسمی، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۱۹۳۴ نفر رسید.
کیانوش جهانپور که روز سه‌شنبه ۵ فروردین گزارش روزانه آمار کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در ایران را ۲۴ هزار و ۸۱ نفر اعلام کرد.
به گفته او در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است. به گفته آقای جهانپور، تاکنون ۸۹۱۳ نفر از کل افراد مبتلاشده، بهبود یافته‌اند.
مسئولان وزارت بهداشت از روز ۴ فروردین ارائه آمار تفکیکی ابتلا به کرونا در استان‌های مختلف را متوقف کرده‌‌اند. ?
آقای جهانپور همچنین گفته در هر ۱۲ دقیقه یک ایرانی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می‌بازد. ?

?رئیس اورژانس استان فارس می‌گوید “در چند روز گذشته ۵۰۰ نفر به علت مسمومیت با الکل” به در مراکز درمانی بستری شدند و “۶۹ نفر” جان باخته‌اند.
به گفته این مقام بهداشتی استان فارس، “سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و ۱۴ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.” ?

?سیل در ۱۱ استان ایران ۱۲ کشته برجای گذاشت. به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران تا امروز ۱۲ نفر بر اثر “حوادث جوی” روزهای اخیر در ۱۱ استان ایران جان‌باخته‌اند. ?

?به‌گفته بهروز بنیادی عضو ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت ایران، نمایندگان مجلس پیشنهاد کردند برای جلوگیری از خروج شهروندان از خانه، به هر کس که یارانه می‌گیرد، “حداقل ۵ میلیون ریال” تا پایان فروردین پرداخت شود. ?

?محمد جواد فدایی، استاندار کرمان می‌گوید که تهدید سلامت مردم جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت که طبق قانون تا یک سال زندان برای تهدیدکنندگان سلامت مردم در نظر گرفته شده است. ?

?سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد که یک کودک شش ساله در این استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده است. ?

?مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند معادل ۳.۵ میلیون متر مکعب و در ۵۰ سال اخیر (در فصل زمستان) بی‌سابقه بوده که علت آن همزمانی خانه تکانی‌ها و نظافت‌های بیشتر به خاطر جلوگیری از ابتلا به کرونا است. ?

?جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برای مراقبت از بیماران کرونا در منزل، سامانه تلفنی ۱۲۳ را معرفی کرد.
این سامانه را پزشکان و مراقبان سلامت “با هدف مراقبت از راه دور، خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف و موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در خانه ها” به راه انداخته‌اند. ?

?مقامات چینی می‌گویند قطع کامل رفت و آمد در شهر ووهان پانزده روز دیگر، هشتم آوریل، تا حدی برداشته می‌شود و کسانی که “رمز سبز” را در یک اپلیکیشن سلامت در تلفن‌های هوشمند خود دریافت کرده‌اند می‌توانند شهر را ترک کنند. ?

?ملی‌پوش بسکتبال ایران که بهمن ماه و پس از شیوع ویروس کرونا به ایران سفر کرده بود به چین بازگشت. حامد حدادی بازیکن نانجینگ در لیگ چین است.
لیگ #بسکتبال چین از ۲۷ فروردین شروع می‌شود و بازیکنان خارجی پس از بازگشت دو هفته قرنطینه می‌شوند. بازیکنانی که به تیم‌هایشان برنگردند سه سال از حضور در لیگ چین محروم می‌شوند. ?

?فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه/بهداشت افغانستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت که براساس محاسبات سازمان بهداشت جهانی در بدترین وضع ممکن است تا “٨٠ درصد مردم افغانستان به کرونا مبتلا خواهد شد”. که در محاسبه ما “١۶ میلیون هموطن ما” می‌شود. ?

?تعداد افرادی که در اسپانیا جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند در بیست وچهار ساعت گذشته ۵۱۴ نفر بوده است. ?

?سربازان اسپانیایی که برای مقابله با شیوع کرونا فعالیت می‌کنند، بیمارانی را در خانه‌های سالمندان یافته‌اند که به حال خود رها شده و بعضی جان خود را از دست داده بودند. دادستانی اسپانیا تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.
سربازان ارتش اسپانیا برای کمک به ضدعفونی خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها به خدمت فرا خوانده شده‌اند. ?

?سازمان بهداشت جهانی از تشدید سرعت گسترش همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده است. بنا بر اعلام این سازمان، در حالی که ۶۷ روز طول کشید تا تعداد مبتلایان شناسایی شده به یکصدهزار نفر برسد اما دو برابر شدن این رقم فقط به یازده روز وقت نیاز داشت و تنها به چهار روز دیگر نیاز بود تا تعداد بیماران به سیصدهزار نفر برسد. ?

? @VahidOnline

رییس بیمارستان صدوقی یزد می‌گوید مردم به عمق فاجعه پی نبرده‌اند. روزی نیست که در این بیمارستان آدم های بی‌گناه‌ بی‌‌رحمانه پرپر نشوند و هیچ کاری هم از دست پزشک‌ها برنمی‌آید. مریض صبح حالش خوب است اما شب فوت می‌کند. ما از شدت مرگبار این بیماری و ناتوانی خودمان افسرده شدیم.
yasinnamakchian

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9327

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.