• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

چند روز پیش پیامی داشتم: “مرکز …

  • کد خبر : 6341
  • 15 اسفند 1398 - 22:40
چند روز پیش پیامی داشتم:
“مرکز …

    چند روز پیش پیامی داشتم: “مرکز آمار می‌خواد یه طرح اجرا کنه که پرسشنامه‌ی کاغذی رو مأمور آمارگیر می‌بره در خونه مردم و بعد از چند روز که پیش مردم بود و تکمیل کردن به مأمور برمی‌گردونن. با وجود شیوع گسترده‌ کرونا و اعتراض استان‌های مختلف قصد ندارن آمارگیری رو کنسل کنن. ممکنه […]

 

چند روز پیش پیامی داشتم:
“مرکز … 402679001583435405

 

چند روز پیش پیامی داشتم:
“مرکز آمار می‌خواد یه طرح اجرا کنه که پرسشنامه‌ی کاغذی رو مأمور آمارگیر می‌بره در خونه مردم و بعد از چند روز که پیش مردم بود و تکمیل کردن به مأمور برمی‌گردونن. با وجود شیوع گسترده‌ کرونا و اعتراض استان‌های مختلف قصد ندارن آمارگیری رو کنسل کنن. ممکنه مردم درست رفتار کنن و اصلا پرسشنامه رو از مامور نگیرن که در اینصورت فقط یه هزینه الکی میشه تو این مملکت محتاج.”

چند بار هم نوشته بودند که پیام بیاد بالا. الان دیدم کانال روزنامه شهروند این پست رو گذاشته:

?گزارش اختصاصی «شهروند»
اجرای دو طرح پرسشنامه‌ای با کاغذ توسط مرکز آمار ایران، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است

?مرکز آمار ایران این روزها و در اوج شیوع ویروس #کرونا در شهرهای ایران، مشغول اجرای دو طرح در سراسر کشور است؛ مهم‌ترین‌شان «#آمارگیری_گذران_وقت_در_مناطق_شهری»، طرحی که مرحله اول مربوط به امسال در پاییز اجرا شد و مرحله دوم که بخش زمستانی است از یازدهم اسفند در حال برگزاری است. این طرح در قالب پرسشنامه و به صورت مراجعه حضوری به خانه‌ها اجرا می‌شود؛ ابتدا یک پرسشنامه توسط مامور آمارگیری پر می‌شود، یک پرسشنامه مربوط به گذران وقت در ۲۴ ساعت در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و روز بعد در مراجعه دوباره مامور، از آنها تحویل گرفته می‌شود. این موضوعی است که در روزهای گذشته تعدادی از ماموران آمارگیری، کارشناسان مرکز آمار و خانواده‌ها را نگران کرده است.

?طرح گذران وقت در حالی در استان‌های ایران در حال برگزاری است که مرکز آمار ایران چندان خبری درباره آن منتشر نکرده و اطلاعاتی در این باره نداده است. بر اساس اطلاعاتی که توسط تعدادی از کارشناسان این مرکز به «شهروند» رسیده، طرح گذران وقت تا به حال در ۲۰ استان اجرا شده و قرار است از یکشنبه هفته آینده در ۱۱ استان دیگر هم اجرا شود؛ از جمله استان‌های اصفهان و گیلان. «علی اکبر محزون»، مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران در گفتگو با «شهروند» اجرای این طرح را تایید می‌کند و البته می‌گوید امروز قرار شده اجرای طرح در استان گیلان به بعد از عید نوروز موکول شود. به گفته او این طرح در استان قم هم به دلیل درخواست مسئولان استانی اجرا نشده اما آمارگیری در بقیه استان‌ها ادامه دارد؛ از جمله استان تهران که آمارگیری در آن به تازگی تمام شده است.

?گزارش #الناز_محمدی را در اینک زیر بخوانید.
http://shahrvanddaily.ir/16081/”

? @Vahi

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=6341

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.