• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌وزارت بهداشت ایران در تازه‌تر …

  • کد خبر : 5852
  • 12 اسفند 1398 - 16:20
‌وزارت بهداشت ایران در تازه‌تر …

    ‌وزارت بهداشت ایران در تازه‌ترین #آمار رسمی از وضعیت شیوع ویروس #کرونا در ایران اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ۱۵۰۱ نفر رسیده است. بر اساس این گزارش تا صبح روز دوشنبه ۱۲ اسفند ۶۶ نفر در اثر ابتلا به این ویروس در ایران جان خود را از دست داده‌‎اند. به این ترتیب […]

 

‌وزارت بهداشت ایران در تازه‌تر … 171037001583153404

 

‌وزارت بهداشت ایران در تازه‌ترین #آمار رسمی از وضعیت شیوع ویروس #کرونا در ایران اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ۱۵۰۱ نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش تا صبح روز دوشنبه ۱۲ اسفند ۶۶ نفر در اثر ابتلا به این ویروس در ایران جان خود را از دست داده‌‎اند.
به این ترتیب شمار موارد تایید شده ابتلا به کرونا از دیروز یکشنبه ۵۲۳ نفر و تعداد جان‌باختگان ۱۲ نفر بیشتر شده است.

به گفته وزارت بهداشت ایران از میان ۷۲۸۰ مراجعه‌کننده تا کنون ۴۳۱۲ مورد مشکوک تشخیص داده شده و آزمایش شده‌اند.

به گفته علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، شیوع ویروس در استان‌های تهران، قم و گیلان بیش از بقیه مناطق کشور است.
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت که در یک روز گذشته ابتلای ۲۲۵ نفر در استان تهران، ۶۲ نفر در قم، ۵۳ نفر در گیلان تایید شده است.
?ساعتی پیش علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران از تمدید تعطیلی تمام مدارس ایران تا پایان این هفته خبر داد.
آقای ربیعی گفت تصمیم درباره ادامه تعطیلی مدارس بعد از جلسه ستاد مقابله با کرونا روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد.
?هم‌زمان رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تغییر تاریخ اعزام سربازان در اسفند ماه با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از معاون وزارت بهداشت ایران آمار ۲۴ ساعت اخیر ثبت کرونا در شهرهای مختلف ایران را اعلام کرده است.
طی دیروز تا امروز، در استان تهران ۲۲۵ مورد جدید، قم ۶۲ مورد، گیلان ۵۳ مورد، اصفهان ۲۳ مورد، مرکزی ۱۸ مورد، قزوین ۱۸ مورد، خراسان رضوی ۶ مورد، فارس ۸ مورد، کرمانشاه یک مورد، مازندران ۱۲ مورد، البرز ۱۰ مورد، هرمزگان ۷ مورد، خوزستان ۱۲ مورد، سیستان و بلوچستان یک مورد، آذربایجان غربی ۴ مورد، ایلام ۲ مورد، خراسان جنوبی ۳ مورد، کرمان ۲ مورد و یزد یک مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ ثبت و گزارش شده است.
bbcpersian

#غلامعلی_جعفرزاده #ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید وضعیت استان #گیلان و به‌ویژه #رشت از نظر شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف ایران «بحرانی‌تر از سایر مناطق درگیر» است و «تمام بیمارستان‌های رشت پُر از بیماران مشکوک به کرونا است.»
او آمارهای رسمی اعلام‌شدهٔ درگذشت بر اثر کرونا در ایران را «چیزی شبیه شوخی» عنوان کرد و گفت: «از رسانه‌ها درخواست می‌کنم بیشتر به گیلان بپردازند. چون وضعیت گیلان بسیار وخیم‌تر از قم و حتی دیگر نقاط ایران است.»
نماینده رشت با درست ندانستن آمارهای رسمی در ادامه گفت که ضدعفونی در بعضی شهرها از جمله رشت دیر و «حدود ۱۰ روز بعد از درگیر شدن صدها تَن از شهروندان با این ویروس» انجام شده است.

او تأکید کرد که «مسئولان امر تمام واقعیت ماجرا را هم بیان نمی‌کنند» و افزود که «براساس شواهد و قرائن و اطلاعاتی که به ما رسیده تعداد افراد درگیر و فوت‌شده براثر این بیماری بیشتر از رقمی است که اعلام می‌شود.»
این نماینده مجلس همچنین از «دفن غیربهداشتی افراد فوت‌شده بر اثر کرونا در روستاهای گیلان» خبر داد و اضافه کرد «در حالی که طبق گزارش‌های دهیاران و اعضای شوراهای روستا تعدادی از مردم روستاهای گیلان با علائم مشابه کرونا طی این مدت فوت کرده و بدون آنکه علت فوت آن‌ها ثبت شود، دفن شده‌اند.»

به گفته جعفرزاده موضع‌گیری‌های «اشتباه» مسئولان باعث شده است تا مردم هم چندان جدی با موضوع برخورد نکنند و حتی تعدادی از آن‌ها به مسافرت رفتند که تنها حدود ۷۰۰هزار نفر طی روزهای گذشته به گیلان سفر کردند.

پس از هفت روز از درگذشت #نرجس_خانعلی‌زاده، پرستار لاهیجانی، سازمان نظام پرستاری شرق گیلان از تشخیص مثبت نتیجه تست کرونای او خبر داد.
RadioFarda_

? @Va

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=5852

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.