• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌🔸خبرگزاری قوه قضاییه روز اول …

  • کد خبر : 150037
  • 02 آذر 1402 - 1:00
‌🔸خبرگزاری قوه قضاییه روز اول  …

    ‌🔸خبرگزاری قوه قضاییه روز اول آذر از احضار احمدرضا حائری، زندانی سیاسی، به دادستانی و تشکیل پرونده جدید برای او خبر داد. حائری در نامه‌ای که دوشنبه ۲۹ آبان منتشر شد، با افشای شکنجه‌ها و روایت جزییاتی از اعدام مصنوعی سامان یاسین (صیدی)، درباره وضعیت سلامتی این رپر زندانی هشدار داد. خبرگزاری میزان، […]

 

‌🔸خبرگزاری قوه قضاییه روز اول  … 246716001700688603

 

‌🔸خبرگزاری قوه قضاییه روز اول آذر از احضار احمدرضا حائری، زندانی سیاسی، به دادستانی و تشکیل پرونده جدید برای او خبر داد. حائری در نامه‌ای که دوشنبه ۲۹ آبان منتشر شد، با افشای شکنجه‌ها و روایت جزییاتی از اعدام مصنوعی سامان یاسین (صیدی)، درباره وضعیت سلامتی این رپر زندانی هشدار داد.
خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه مدعی شد بازپرس پرونده از حائری خواست اسناد و مدارک ادعا‌های مطرح شده را ارائه کند اما او «هیچ مستندی نداشت» و برای همین به دلیل «ادعا‌های کذب و دروغ»، پرونده قضایی جدیدی برایش تشکیل شد.
@VahidOOnLi

🔸روزنامه اعتماد روز چهارشنبه اول آذر، حدود یک ماه پس از قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، به نقل از یک منبع آگاه نوشت دو نفر از متهمان این پرونده کودک هستند و ۱۴-۱۵ سال بیشتر ندارند.
با گذشت یک ماه و ۹ روز از این حادثه، به گفته «اعتماد» هنوز کسی جرات ندارد با قاطعیت در مورد متهمان قتل مهرجویی و محمدی‌فر که انگیزه‌شان را خصومت، طلب مالی و سرقت عنوان کرده‌اند، صحبت کند.
@VahidOOnLi

😋💩
در پی انتقادهای گسترده از حضور فزاینده حجاب‌بان‌ها و فیلمبرداری «غیرقانونی» از مسافران مترو با کمک نیروی انتظامی، وزیر کشور جمهوری اسلامی می‌گوید مجوزی به این افراد داده نشده و شهردار تهران نیز آن را پدیده «خودجوش مردمی» خوانده است.
هر دو مقام یاد شده جمهوری اسلامی همچنین مدعی شده‌اند که حجاب‌بانان تنها «تذکر زبانی» می‌دهند.
@VahidHeadli

🔸نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، که در زندان اوین محبوس است در گفت‌وگو با آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود و سفیر پیشین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، گفت: «درد بزرگ در این‌جا دفن حقیقت توسط رژیمی است که اساس آن بر دروغ و فریب بنا شده است.»
گفت‌وگوی آنجلینا جولی با محمدی روز چهارشنبه اول آذر و در آستانه مراسم اهدای جایزه نوبل صلح به او در نشریه آمریکایی «تایم» منتشر شد.
خانم محمدی این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره جان باختن آرمیتا گراوند بیان کرد.
او گفت: «درد این حادثه هولناک عمیق و بی‌رحمانه بود زیرا حکومت تلاش کرد با فریب، دروغ و دورویی از افشای حقیقت جلوگیری کند.»
@VahidHeadli

🔸حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، درباره مصوبه مجلس برای اخذ ۱۰ یورو از سفرهای غیر زیارتی خارجی گفت: ارز رایج مملکت ما ریال است، بعد به یورو از مردم پول می‌گیرند و در خزانه کشور می‌ریزند؟
iranintl

🔸خبرآنلاین در گزارشی که روز سه‌شنبه ۳۰ آبان منتشر کرد و روز چهارشنبه در برخی دیگر از روزنامه‌ها بازتاب یافت از کمیاب و نایاب شدن شماری از قرص‌ها از جمله داروی حیاتی بیماران قلبی در ایران خبر داد. در مقابل، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدعی شد در کشور کمبود دارو وجود ندارد.
بهرام عین‌اللهی کمبود شیرخشک را نیز به دلیل اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به آن و افزایش قاچاقش بر اثر اختلاف قیمت با کشورهای همسایه دانست.
@VahidOOnLi

🔸قرار است سنای فرانسه قانونی را به بحث بگذارد که در صورت تصویب، به قربانیان قوانین «ضد هم‌جنسگرایی» غرامت پرداخت شود. این قوانین در دهه ۱۹۸۰ لغو شدند.
حدود ۱۰ هزار نفر، عمدتا مرد، بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۸۲ میلادی بر همین اساس در دادگاه‌های فرانسه محکوم شدند.
آنها طبق قوانینی محکوم شدند که در دولت ویشی به رهبری مارشال فیلیپ پتن وضع شده بودند. دولت ویشی دولت فرانسه در زمان اشغال در جنگ جهانی دوم بود که با آلمان نازی همکاری می‌کرد.
آن زمان، حدود ۵۰ هزار نفر دیگر هم بر اساس قوانین «منافی عفت» که در سال ۱۹۶۰ تصویب شد، محکوم شده بودند.
@VahidHeadli

🔸دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، تاکنون بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند و تقریبا نیمی از غیرنظامیانی که به تازگی کشته شدند، در پشت خط جبهه‌های جنگ جان باخته‌اند.
این دفتر مستقر در ژنو که ده‌ها ناظر در اوکراین دارد، گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود تعداد واقعی کشته‌شدگان غیرنظامی در اوکراین «به طور قابل توجهی بیشتر» از آمار رسمی باشد و تلاش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه ادامه دارد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=150037

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.