• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌‌ 🔸بنیامین نتانیاهو نخست وزیر …

  • کد خبر : 150040
  • 02 آذر 1402 - 1:00
‌‌ 🔸بنیامین نتانیاهو نخست وزیر …

    ‌‌ 🔸بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل در کنفرانسی خبری در تل‌آویو یک بار دیگر تکرار کرد هدف از جنگ آزادی گروگان‌ها و نابودی حماس است. او از ارتش اسرائیل به دلیل فعالیتش در این جنگ تقدیر کرد و تاکید کرد «هیچ قاتلی» در جریان توافق با حماس از زندان آزاد نخواهد شد. @VahidHeadl […]

 

‌‌ 🔸بنیامین نتانیاهو نخست وزیر … 722236001700688603

 

‌‌ 🔸بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل در کنفرانسی خبری در تل‌آویو یک بار دیگر تکرار کرد هدف از جنگ آزادی گروگان‌ها و نابودی حماس است.
او از ارتش اسرائیل به دلیل فعالیتش در این جنگ تقدیر کرد و تاکید کرد «هیچ قاتلی» در جریان توافق با حماس از زندان آزاد نخواهد شد.
@VahidHeadl

🔸ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات نظامیان آن در باریکه غزه ادامه یافته و آن‌ها «تونل‌های تروریستی» بیشتری را در بخش شمالی این باریکه کشف کرده‌اند.
ارتش اسرائیل افزود که از آغاز عملیات زمینی خود در سه هفته و نیم پیش حدود ۴۰۰ دهانه تروریستی را کشف کرده است.
این بیانیه تکرار کرده که «سازمان تروریستی حماس زیرساخت‌های تروریستی زیرزمینی خود را در قلب محله‌های غیرنظامی، نزدیکی مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، قبرستان‌ها و مناطق کشاورزی ایجاد کرده است».
@VahidHeadl

🔸یک مقام فلسطینی می‌گوید توافق روز چهارشنبه اسرائیل و گروه حماس برای آزادی ۵۰ گروگان اسرائیلی در غزه در برابر آزادی ۱۵۰ فلسطینی زندانی اواخر این ماه تکرار خواهد شد.
مقام فلسطینی به رویترز گفته است: «توافق دوم در پی توافق نخست خواهد آمد. آن‌ها نیازمند چهار یا پنج روز برای سازماندهی این مسئله هستند که شامل مبادله ۵۰ اسرائیلی با ۱۵۰ زندانی فلسطینی است».
@VahidHeadl

🔸مقامات اسرائیلی می‌گویند ۵۰ گروگانی که قرار است آزاد شوند همگی زن و کودک خواهند بود.
اسرائیل می‌گوید که علاوه بر ۵۰ گروگانی که آزاد خواهند شد، به ازای هر ۱۰ گروگان آزادشده اضافی این وقفه جنگ یک روز تمدید ‌خواهد شد.
اسرائیل تاکید کرده است که این پایان جنگ نیست و آنطور که می‌گوید هدف جنگ بازگرداندن همه گروگان‌ها به خانه، «حذف کامل حماس» و اطمینان از وجود «هیچ تهدید جدیدی» برای اسرائیل از جانب غزه است.
@VahidHeadl

🔸رئیس صندوق جهانی کودکان، یونیسف، نوار غزه را «خطرناک‌ترین نقطه دنیا برای کودکان» خوانده است.
کاترین راسل، رئيس یونیسف در سخترانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت «آتش بسی که به دشواری میان حماس و اسرائيل بسته شده برای نجات جان کودکان غزه کافی نیست.»
خانم راسل گفت: «۵۳۰۰ کودک از هفتم اکتبر تا کنون در حملات اسرائيل به غزه کشته شده‌اند. ۴۰ درصد کل تلفات از کودکان بوده و این بی‌سابقه است.»
@VahidHeadl

🔸سازمان حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه مسئولیت شلیک دو فروند موشک از مدل «برکان» به شمال اسرائیل را برعهده گرفت.
حزب‌الله در روزهای اخیر مدعی است که استفاده از این نوع موشک‌ها را که کلاهک سنگین‌وزنی دارد، آغاز کرده است.
ارتش اسرائیل در واکنش به تعرضات مرزی حزب‌الله در روز چهارشنبه از جمله اهدافی را در اطراف شهرک بلیدا در جنوب لبنان زیر آتشباری زمینی و هوایی خود قرار داد.
ارتش اعلام کرد که جنگنده‌ها یک مجتمع نظامی «عوامل تروریستی» و سایر زیرساخت‌های حزب‌الله را هدف قرار دادند.
به نوشته تایمز اسرائیل، الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل پیام داده که اگر حزب‌الله در جنوب لبنان خلع سلاح نشود، این وضعیت ممکن است به «جنگ منطقه‌ای» تبدیل شود.
آقای کوهن خواهان اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت شده که در پایان جنگ ۳۴ روزه اسرائیل و حزب‌الله در ۱۷ سال پیش تصویب شد.
@VahidHeadl

🔸پیکر صدها فلسطینی مفقود‌الهویه در یک گور جمعی در شهر خان یونس به خاک سپرده شده است.
بهرام دبابش سخنگوی وزارت بهداشت غزه که توسط شاخه سیاسی حماس اداره می‌شود به خبرگزاری رویترز گفته است این افراد درحالی کشته شده‌اند که خانواده و بستگانشان از آنها بی‌خبر بودند. ما هیچ‌کدامشان را نمی‌شناسیم.»
یکی از کارکنان وزارت بهداشت گفت: آنها را در گور جمعی دفن کردیم تا بوی اجساد در منطقه کنترل شود.
@VahidHeadl

🔸ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد یک موشک کروز شلیک شده به سمت جنوب این کشور را رهگیری کرده است.
ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای نوشت که پس از گزارش‌ها مبنی بر «نفوذ یک وسیله هوایی متخاصم» در نزدیکی ایلات در جنوب اسرائیل و در ساحل دریای سرخ، یک جنگنده اسرائیلی «موشک کروز را که به سمت اسرائیل پرتاب شده بود با موفقیت رهگیری کرد».
در این بیانیه آمده که «هیچ نفوذی به خاک اسرائیل شناسایی نشد».
شبه‌نظامیان حوثی یمن که خود را بخشی از «محور مقاومت» گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه معرفی می‌‌کنند، از زمان آغاز جنگ غزه در ۱۵ مهر تاکنون، تعدادی پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=150040

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.