• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل 27546امروز 0
1

پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیا …

  • کد خبر : 150034
  • 02 آذر 1402 - 1:00
پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیا …

    پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیاتی به «دو برابر» درآمد نفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رادیوفردا: ‌ با انتشار بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شبکه‌های اجتماعی به افزایش شدید دریافت مالیات از مردم توجه کرده‌اند که قرار است درآمد حاصل از آن «دو برابر» درآمدهای نفتی دولت باشد. درآمدهای مالیاتی که […]

 

پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیا … 314934001700688602

 

پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیاتی به «دو برابر» درآمد نفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

رادیوفردا: ‌ با انتشار بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شبکه‌های اجتماعی به افزایش شدید دریافت مالیات از مردم توجه کرده‌اند که قرار است درآمد حاصل از آن «دو برابر» درآمدهای نفتی دولت باشد.

درآمدهای مالیاتی که ۱۱۲۲ میلیارد اعلام شده، دو برابر درآمد ناشی از فروش نفت و گاز است و دولت و رسانه‌های حامی‌اش از آن با عنوان «درآمدهای پایدار» یاد می‌کنند.

مالیات کارمندان دولت نیز به شکل پلکانی افزایش یافته و میزان مالیات برای افراد با درآمد ماهیانه ۱۰ تا ۱۶ میلیون تومان ۱۰ درصد، افراد با درآمد ماهیانه ۱۶.۸ تا ۱۷.۶ میلیون تومان ۱۵ درصد، افراد با درآمد ماهیانه بین ۲۷.۶ تا ۴۰.۸ میلیون تومان ۲۰ درصد تعیین شده و افرادی که بیش از ۴۸ میلیون تومان حقوق ماهیانه می‌گیرند،‌ باید ۳۰ درصد مالیات بدهند.

همچنین صاحبان زمین‌های مسکونی، اداری و تجاری که ارزش آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان باشد، باید ۰.۲ درصد مالیات بدهند.

از سوی دیگر، دولت وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده از «کلیه وسایل نقلیه» که در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند، به‌ازای هر کیلومتر حرکت و بر اساس نوع خودرو عوارض دریافت کند و به حساب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، برای خوردوهای بالای ۳ میلیارد تومان مالیات یک درصدی در نظر گرفته شده و مالکان این خودروها نسبت به مازاد این مبلغ (سه میلیارد تومان) باید یک درصد مالیات پرداخت کنند.

بر اساس این لایحه، نقل و انتقال خودروهایی که بدهی مالیاتی دارند در دفاتر ثبت اسناد رسمی ممنوع است و مهلت پرداخت این مالیات «حداکثر» تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ اعلام شده است.

به گفته وزیر اقتصاد ایران، در بودجه سال آینده روزانه صادرات یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات «با قیمت ۶۵ یورو برای هر بشکه» در نظر گرفته شده است که ۲۲.۸ کل درآمدها را تشکیل می‌دهد و نسبت به سال جاری بیش از ۶ درصد کاهش یافته است.

تغییر دلار به عنوان ملاک قیمت نفت به یورو نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و در جدول همراه لایحه بودجه «نرخ تسعیر» ارز ناشی از فروش نفت و گاز ۳۱ هزار تومان اعلام شده که به معنای بهای یورو در برابر ریال از نظر دولت است.

کاهش رشد سالانه حقوق کارمندان دولت
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در توضیح بخشی از بودجه سال آینده روز ۳۰ آبان اعلام کرد که حقوق کارمندان دولت نسبت به امسال ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند و میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد است.

افزایش حقوق سالانه کارکنان دولت برای سال جاری ۲۰ درصد بود که رشد آن برای سال آینده دو درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که طبق آمارهای دولتی، نرخ رشد تورم بالای ۴۰ درصد است و چشم‌اندازی برای کاهش آن در سال آینده دیده نمی‌شود.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=150034

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.