• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27546امروز 8
0

‌🔸با وجود اقدامات دستگاه‌های ا …

  • کد خبر : 149466
  • 26 آبان 1402 - 18:00
‌🔸با وجود اقدامات دستگاه‌های ا …

    ‌🔸با وجود اقدامات دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در بازداشت شماری از خانواده‌های دادخواه و «منع» برگزاری سالگرد معترضان کشته شده، گزارش‌ها حاکی است که خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و اعتراضات زن، زندگی، آزادی روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان در شهرهای کرج، رشت، اصفهان، سنندج، قزوین، تبریز، مهاباد، لنگرود، فومن و دیگر شهرهای ایران […]

 

‌🔸با وجود اقدامات دستگاه‌های ا … 605352001700231404

 

‌🔸با وجود اقدامات دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در بازداشت شماری از خانواده‌های دادخواه و «منع» برگزاری سالگرد معترضان کشته شده، گزارش‌ها حاکی است که خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و اعتراضات زن، زندگی، آزادی روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان در شهرهای کرج، رشت، اصفهان، سنندج، قزوین، تبریز، مهاباد، لنگرود، فومن و دیگر شهرهای ایران بر آرامگاه معترضان کشته شده، حاضر شدند.
در همین حال جمعی از خانواده‌های دادخواه معترضان کشته شده در «اعتراضات آبان ۹۸ » و «اعتراضات زن، زندگی، آزادی» متن مشترکی را با عنوان «آبان ادامه دارد» در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.
در این متن، خانواده‌های دادخواه نوشتند: «عزیزان ما پا در راهی گذاشتند که پیش‌تر به خون بچه‌های آبان آغشته شده بود. پا در راهی گذاشتند که در آن ترس معنایش را از دست می‌داد و برای رسیدن به زندگی باید از مرگ می‌گذشتند.»
@VahidHeadl

🔸سمیه محمودی، نماینده شهررضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی که صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات آتی مجلس از سوی وزارت کشور رد شده، گفت که مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی از طریق واسطه به او گفته‌اند که اگر می‌خواهد تایید صلاحیت شود، باید سوال از وزیر کشور را پس بگیرد.
@VahidHeadl

🔸رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس، از سیاست «مماشات جو بایدن با جمهوری اسلامی» انتقاد کرد.
استیو اسکالیس گفت که دولت بایدن در حال «آزادسازی میلیاردها دلار به نفع جمهوری اسلامی و کاهش تحریم‌ها بر صادرات نفت ایران» است. او این سیاست را «خطرناک» و «مغایر با منافع آمریکا» دانست.
@VahidHeadl

🔸وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، می‌گوید ریشه‌کنی شبه‌نطامیان فلسطینی حماس یک الزام دارد و آن هم برخورد «یک‌بار برای همیشه» با جمهوری اسلامی است.
مارک اسپر، در گفتگو با شبکه «سی‌بی‌اس» خطاب به مقامات اسرائیل گفت: «برای شکست قطعی و نابودی حماس، باید از توانایی آنها برای بازسازی قوای نظامی خود جلوگیری کنید و برای انجام این کار، باید یک بار برای همیشه با رژیم ایران برخورد و عرضه تسلیحات، پول و سایر حمایت‌ها را قطع کنید.»
@VahidHeadl

🔸احمد نوراللهی بازیکن تیم الوحده امارات به دلیل آنچه «رفتار غیرحرفه‌ای» عنوان شده است، از اردوی تیم ملی فوتبال ایران خط خورد.
به گزارش فارس نیوز، احمد نوراللهی پس از اطلاع از قرار نگرفتن در فهرست ۲۳ نفره، حاضر نشد روی سکو بنشیند که به نوشته این سایت، «عصبانیت قلعه‌نویی» را در پی داشت.
@VahidHeadl

🔸یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد نیروهای این کشور در عراق و سوریه از روز سه‌شنبه تاکنون سه بار دیگر هدف حمله نیروهای نیابتی ایران قرار گرفتند و تعداد حملات به آنها در یک ماه گذشته به ۵۸ بار رسیده است.
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون٬ روز پنجشنبه ۲۵ آبان تصریح کرد، نیروهای آمریکایی در عراق ۲۷ بار و در سوریه ۳۱ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.
@VahidHeadl

🔸پس از آن که جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا، برای دومین بار شی جین‌پینگ، همتای چینی خود، را «دیکتاتور» توصیف کرد، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت: «این اظهارات بسیار بد است، این یک اقدام سیاسی غیرمسئولانه بود.»
رهبران دو قدرت برتر اقتصادی جهان روز چهارشنبه برای اولین بار پس از یک سال با یکدیگر ملاقات و درباره کاهش تنش بین دو ابرقدرت جهانی در موضوعات مختلف از جمله درگیری‌های مسلحانه، هوش مصنوعی و قاچاق مواد مخدر گفت‌وگو کردند.
در پایان کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور آمریکا، از جو بایدن پرسیده شد آیا هنوز فکر می‌کند که شی جین‌پینگ دیکتاتور است؟
بایدن گفت: «او دیکتاتور است به این معنا که یک کشور کمونیستی را اداره می‌کند که بر اساس نوع حکومتی کاملا متفاوت از دولت ما است.»
بر اساس فیلم‌های منتشر شده، زمانی که آقای بایدن در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه از کلمه «دیکتاتور» استفاده کرد، بلینکن کمی اخم کرده است.
با این حال، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «رئیس‌جمهور همیشه صریح صحبت می‌کند و از طرف همه ما صحبت می‌کند.»
@VahidHeadl

🔸در پی انتشار دوباره نامه‌ای از اسامه بن‌ لادن، رهبر کشته‌شده گروه تروریستی القاعده، در شبکه‌های اجتماعی، تیک‌تاک از حذف ویدئوهای تبلیغ‌کننده این نامه در این شبکه خبر داد.
نامه بن‌لادن خطاب به مردم آمریکا در سال ۲۰۰۲ از جمله در وب‌سایت روزنامه بریتانیایی گاردین منتشر شده بود. او در این نامه مسئولیت حملات ۱۱ سپتامبر را بر عهده گرفته و دلایل خود برای این اقدام را برشمرده بود.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=149466

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.