• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل 27546امروز 0
1

‌🔸بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر …

  • کد خبر : 148281
  • 13 آبان 1402 - 0:00
‌🔸بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر  …

    ‌🔸بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد آتش‌بس موقت در نوار غزه را رد کرد و گفت تا زمانی که گروه حماس گروگان‌ها را آزاد نکند، اسرائیل «به حملهٔ نظامی ویرانگر ادامه خواهد داد». به‌گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو این موضع را بلافاصله پس از دیدار امروز با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اعلام کرد؛ […]

 

‌🔸بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر  … 603394001699043403

 

‌🔸بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد آتش‌بس موقت در نوار غزه را رد کرد و گفت تا زمانی که گروه حماس گروگان‌ها را آزاد نکند، اسرائیل «به حملهٔ نظامی ویرانگر ادامه خواهد داد».
به‌گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو این موضع را بلافاصله پس از دیدار امروز با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اعلام کرد؛ دیداری که طی آن آمریکا از اسرائیل خواست در حملات خود به غزه، برای بهبود شرایط بشردوستانه در این منطقه، توقف موقت ایجاد کند.
با این حال نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل با «تمام قدرت» به کار خود ادامه می‌دهد و «از آتش‌بس موقتی که شامل بازگشت گروگان‌های ما نمی‌شود، خودداری می‌کنیم».
@VahidHeadline

🔸کاخ سفید به حزب‌الله لبنان در مورد سو‌ءاستفاده از درگیری بین حماس و اسرائیل هشدار داد.
ساعتی پس از سخنرانی حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت حزب‌الله لبنان نباید سعی کند از درگیری بین حماس و اسرائیل سوء‌استفاده کند.
نصرالله در سخنرانی امروز خود گفت که «طوفان الاقصی»، نامی که حماس از آن برای توصیف حملات اخیر خود به اسرائیل استفاده می‌کند، تنها به «یک جبهه» محدود نخواهد ماند و درگیری گسترده‌تر در منطقهٔ خاورمیانه یک «احتمال واقعی» است.
@VahidHeadline

🔸ارتش اسرائیل در دقایق اخیر تایید کرده است که یکی از هواپیماهایش، یک آمبولانس را در غزه هدف قرار داده است.
ارتش اسرائیل گفته است که براساس ارزیابی نیروهایش، این خودرو توسط یک هسته حماس استفاده می‌شده و تعدادی از عوامل حماس در این حمله کشته شده‌اند.
در این بیانیه آمده است: «ما تاکید می‌کنیم که این منطقه یک منطقه جنگی است. از غیرنظامیان در این منطقه مکررا خواسته شده، برای امنیت خود به سمت جنوب بروند.»
ارتش اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه منتشر کند.
این بیانیه می‌افزاید: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد روش عملیات حماس، انتقال عوامل تروریستی و سلاح در آمبولانس‌ها است.»
@VahidHeadline

🔸در پی حملهٔ اسرائیل به انستیتو فرانسه در غزه که یک مرکز آموزش زبان فرانسه است، پاریس از دولت اسرائیل توضیح خواست.
وزارت خارجه فرانسه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما توسط مقامات اسرائیلی مطلع شدیم که انستیتو فرانسه در غزه مورد هدف حملهٔ اسرائیل قرار گرفته است. از آن‌ها خواستیم بدون تأخیر با ابزارهای مناسب، عناصر ملموسی را که انگیزهٔ این تصمیم هستند با ما در میان بگذارند.»
وزارت خارجه فرانسه اضافه کرد که اکنون هیچ نماینده یا تبعهٔ فرانسوی در این مؤسسه حاضر نیست.
این وزارتخانه در بیانیهٔ دیگری، «حملات علیه مراکز سازمان ملل متحد و کارمندان امور بشردوستانه را که کار آن‌ها برای غیرنظامیان غزه ضروری است و همچنین علیه مقر رسانه‌ها محکوم کرد».
دفتر خبرگزاری فرانسه در نوار غزه در حملهٔ روز پنجشنبه به‌شدت آسیب دید. ارتش اسرائیل اعلام کرد که «هیچ حمله‌ای از سوی [ارتش اسرائیل] به ساختمان» این خبرگزاری صورت نگرفته است.
خبرگزاری فرانسه یکی از سه خبرگزاری بزرگ بین‌المللیِ دارای «ویدئو زنده» برای ارسال تصاویر زنده از شهر غزه است.
@VahidHeadline

📡 @Vahi

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148281

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.