• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 27546امروز 0
1

‌🔸رئیسی پنجشنبه شب پس از بازگش …

  • کد خبر : 144000
  • 01 مهر 1402 - 0:00
‌🔸رئیسی پنجشنبه شب پس از بازگش …

    ‌🔸رئیسی پنجشنبه شب پس از بازگشت از آمریکا از تلاش‌های «سفارت ایران در نیویورک» برای بازگرداندن الواح هخامنشی تشکر کرد. بسیاری از کاربران بر این موضوع تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که در آمریکا سفارتخانه یا کنسولگری ندارد و گذشته از آن، سفارتخانه‌های کشورها در شهر واشنگتن، پایتخت […]

 

‌🔸رئیسی پنجشنبه شب پس از بازگش … 934162001695414605

 

‌🔸رئیسی پنجشنبه شب پس از بازگشت از آمریکا از تلاش‌های «سفارت ایران در نیویورک» برای بازگرداندن الواح هخامنشی تشکر کرد.
بسیاری از کاربران بر این موضوع تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که در آمریکا سفارتخانه یا کنسولگری ندارد و گذشته از آن، سفارتخانه‌های کشورها در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، و نه شهر نیویورک واقع شده‌اند.
@VahidHeadline
بازگشت الواح هخامنشی که با تبلیغات رسانه‌های حکومتی همراه بود در واقع پنجمین محموله‌ای است که به مرور دانشگاه شیکاگو آنها را به ایران بازگردانده و ربطی به تلاش دولت‌های وقت ندارد.
اینها بخشی از حدود ۳۰ هزار لوح است که دانشگاه شیکاگو قصد بازگرداندن آنها به ایران را داشته و دارد.
چهار سال پیش در دولت حسن روحانی هم بیش از ۱۷۰۰ لوح از این مجموعه به ایران بازگردانده شده بود.
در آن زمان علی‌اصغر مونسان وزیر وقت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته بود که این «چهارمین مرحله گل‌نبشته‌های باروی تخت جمشید شامل ۱۷۸۳ لوح هخامنشین است که به ایران بازمی گردد.»
@VahidHeadline

🔸نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید برای این‌که جمهوری اسلامی دست از ساخت سلاح هسته‌ای بکشد، نیاز است تا با یک «تهدید معتبر نظامی» روبرو شود.
بنیامین نتانیاهو طی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: تا زمانی که من نخست‌وزیر اسرائیل هستم، تمام تلاشم را برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای به کار خواهم گرفت.
به گفته او، موضع تهاجمی جمهوری اسلامی به‌صورت گسترده‌ای با بی‌تفاوتی جامعه جهانی مواجه می‌شود: «هشت سال پیش، قدرت‌های غربی قول دادند اگر ایران برجام را نقض کند، تحریم‌ها بازخواهد گشت. ایران هم‌اکنون در حال نقض توافق هسته‌ای است، اما تحریم‌ها برای جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بازنگشته و این سیاست باید تغییر کند».
گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است که آقای نتانیاهو در سخنرانی خود گفته بود ایران باید با یک «تهدید معتبر هسته‌ای» مواجه شود، اما دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو به اشتباه گفته است که «تهدید معتبر هسته‌ای»؛ و منظور او، «تهدید معتبر نظامی» بوده است.
@VahidHeadline
بنیامین نتانیاهو در سخنان امروز خود با اشاره به «تهدید ایران» گفت که این مسئله باعث نزدیکی اعراب و اسرائیل شده است.
@VahidHeadline
بنیامین نتانیاهو با اشاره به کشته‌شدن صدها شهروند «شجاع» ایرانی و بازداشت هزاران نفر دیگر در جریان اعتراضات سال گذشته، بر لزوم حمایت از زنان و مردان ایرانی تاکید کرد.
او گفت به جای جمهوری اسلامی، باید مردم ایران را شرکای واقعی برای آینده‌ای بهتر دانست.
@VahidHeadline

🔸سناتور باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و همسرش روز جمعه به اتهام دریافت رشوه از جمله، وجه نقد، شمش‌های طلا و یک خودروی لوکس و استفاده از نفوذ وابستگی‌اش به حزب دموکرات به نفع دولت مصر متهم شدند.
به گفته مقام‌های دادستانی در بازرسی از منزل این زوج معادل صد هزار دلار شمش طلا و ۴۸۰ هزار دلار پول نقد کشف شد.
اعلام جرم دادستانی علیه سناتور منندز که دومین مورد در هشت سال گذشته است به اتهامات قبلی علیه او از جمله دریافت هدایا برای تحت فشار قرار دادن مقامات دولتی به نفع یک پزشک در ایالت فلوریدا مربوط نیست.
@VahidHeadline

🔸شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در دیدار با بشار اسد، همتای سوری خود، ضمن تاکید بر ارتقاء مناسبات دو کشور به سطح «همکاری استراتژیک»، پیشنهاد داد که چین می‌تواند به بازسازی سوریه و مقابله با ناآرامی‌های داخلی این کشور کمک کند.
سفر بشار اسد به چین و دیدارش با رئیس‌جمهور این کشور کارزار رئیس‌جمهور سوریه برای بازگشت به صحنه بین‌المللی را تقویت خواهد کرد. از سوی دیگر، این می‌تواند به استراتژی چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه نیز کمک کند.
@VahidHeadline

🔸وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله موشکی اوکراین به مقر فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه‌جزیره کریمه یک پرسنل نظامی کشته شد.
@VahidHeadline

🔸ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، جمعه برای نخستین بار وارد کانادا، از متحدین نزدیک کی‌یف شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود که او در کانادا با استقبال گرمتری نسبت به آمریکا مواجه شود. در روزهای اخیر تعدادی از سیاستمداران آمریکایی درباره ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین ابراز تردید کردند.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=144000

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.