• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌🔸روزنامه آمریکایی وال استریت …

  • کد خبر : 143928
  • 30 شهریور 1402 - 17:00
‌🔸روزنامه آمریکایی وال استریت  …

    ‌🔸روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال نوشت دولت اسرائیل در حال بررسی احتمال دستیابی عربستان سعودی به برنامه هسته‌ای در چارچوب توافق بالقوه عادی‌سازی رابطه بین دو کشور است. براساس این گزارش، مقامات اسرائیلی «بی‌سر و صدا» در حال کار با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای راه‌اندازی عملیات غنی‌سازی اورانیوم با مدیریت آمریکا […]

 

‌🔸روزنامه آمریکایی وال استریت  … 692869001695303002

 

‌🔸روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال نوشت دولت اسرائیل در حال بررسی احتمال دستیابی عربستان سعودی به برنامه هسته‌ای در چارچوب توافق بالقوه عادی‌سازی رابطه بین دو کشور است.
براساس این گزارش، مقامات اسرائیلی «بی‌سر و صدا» در حال کار با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای راه‌اندازی عملیات غنی‌سازی اورانیوم با مدیریت آمریکا در خاک عربستان هستند.
اسرائیل در طول دهه‌ها با دستیابی تمامی کشورهای منطقه، به‌ویژه حکومت‌ها در کشورهای عرب و مسلمان‌نشین به برنامه هسته‌ای مخالفت کرده و آن را تهدیدی برای موجودیت خود دانسته است.
@VahidHead

🔸بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، روز پنج‌شنبه سی‌ام شهریور وارد چین شد، این نخستین سفر او به این کشور آسیایی از سال ۲۰۰۴ به این‌سو است.
بشار اسد از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه که نیم میلیون قربانی برجا گذاشت، به‌ندرت در خارج از کشورش دیده شده اما او که با تحریم‌های غرب روبه‌رو است، اخیراً گام‌هایی برای پایان دادن به بیش از یک دهه انزوای دیپلماتیک خود برداشته است.
@VahidHead

🔸رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهور ترکیه، که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته، یک روز پس از ملاقات با نخست ‌وزیر اسرائیل، در میان جمعی از رهبران جامعه یهودیان آمریکا در نیویورک از برنامه سفر خود به اسرائیل و اراضی فلسطینی خبر داد.
او افزود که برای اقامه نماز در مسجدالاقصی در بیت‌المقدس «هیجان‌زده» است.
به نوشته یدیعوت آحرونوت، رئیس ‌جمهور ترکیه ضمن تأکید بر «اهمیت همکاری» در مبارزه با یهودستیزی و اسلام‌هراسی، از «رهبران یهودی خواست به ترکیه در ارتقای روابط با دولت جو بایدن کمک کنند».
هنوز دولت‌های اسرائیل و ترکیه تاریخ دقیقی برای این سفر «قریب‌الوقوع» اعلام نکرده‌اند. آقای اردوغان از آغاز حضور خود در صحنه سیاست ترکیه به عنوان یک حامی عمده فلسطینیان عمل کرده است. او در دوره‌‌ای طولانی با جنبش فلسطینی حماس که حاکم بر باریکه غزه و یکی از دشمنان سرسخت اسرائیل است، مناسبات نزدیک داشت.
@VahidHead

🔸تنها ساعاتی پس از انتقاد غیرمستقیم رئیس جمهور اوکراین از همسایه غربی‌اش، نخست وزیر لهستان اعلام کرد که ورشو دیگر سلاحی برای کی‌یف ارسال نخواهد کرد تا «بر تجهیز خودش متمرکز شود».
دعوای لفظی اوکراین با لهستان، همسایه غربی‌ و یکی از بزرگ‌ترین حامیانش در جنگ با روسیه، زمانی بالا گرفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در سخنرانی‌اش در آمریکا بدون نام بردن از ورشو گفت که بعضی کشورها تنها «تظاهر به» حمایت از اوکراین می‌کنند.
در نزدیک به ۶۰۰ روزی که از تهاجم روسیه به خاک اوکراین می‌گذرد، لهستان یکی از راه‌های اصلی رساندن سلاح‌های غربی به اوکراین بوده است. همزمان این کشور میزبان حدود یک میلیون اوکراینی است که از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
دعوا میان دو کشور زمانی آغاز شد که لهستان واردات غلات از اوکراین را با هدف «حمایت از کشاورزان خود» ممنوع اعلام کرد.
@VahidHead

🔸جمهوری آذربایجان ادعا کرد که بر کل قره‌باغ تسلط یافته و رئیس‌جمهور این کشور وعده داد این منطقه را به «بهشت» تبدیل کند. همزمان تظاهراتی ضددولتی در ایروان برگزار شد و ارمنی‌ها باکو را به «پاکسازی قومی» در قره‌باغ متهم کردند.
@VahidHead

🔸در ادامه تنش‌ها میان دهلی‌نو و اتاوا بر سر پرونده کشته شدن یک رهبر سیک‌های هند در کانادا، هند خدمات ارائه ویزا در کانادا را «به حالت تعلیق درآورد».
وبسایت بی‌ال‌اس اینترنشنال، یک شرکت پشتیبان خدمات کنسولی و ارائه روادید هند در سراسر جهان نوشت که «به دلایل عملیاتی» خدمات ویزای هند در کانادا تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق درآمده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت که پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، این وبسایت اطلاعیه خود را حذف کرد و وزارت خارجه هند نیز هیچ توضیحی در این زمینه هنوز ارائه نکرده است.
روابط هند و کانادا پس از آن که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا دهلی‌نو را به دست داشتن در قتل هاردیپ سینگ نیجار متهم کرد، پرتنش شده است.
آسوشیتدپرس روز پنجشنبه نوشت که واکنش خاموش بین‌المللی به این ادعای آقای ترودو، «درسی از ژئوپولیتیک مدرن» ارائه کرد.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، هنوز هیچ‌کدام از متحدان مهم کانادا، شامل آمریکا، بریتانیا، استرالیا یا نیوزیلند، این ادعای نخست‌وزیر کانادا را تکرار نکرده‌اند.
@VahidHead

🔸توشیبا، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکتهای ژاپنی به حضور ۷۴ ساله خود در بازار سهام پایان داد. یک گروه از سرمایه‌گذاران به طور مشترک اکثریت سهام آن را خریداری کردند.
این شرکت اعلام کرد که یک کنسرسیوم به رهبری شرکت سهامی صنعتی ژاپن،‌ ۷۸.۶۵ درصد سهام این شرکت را خریداری کرده است.
این شرکت اولین بار در سال ۱۸۷۵ و با تولید تجهیزات تلگراف تاسیس شد.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=143928

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.