• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 27546امروز 0
1

⚠️ «کمپین معلولان» روز شنبه، ۱ …

  • کد خبر : 140178
  • 14 مرداد 1402 - 17:30
⚠️
«کمپین معلولان» روز شنبه، ۱ …

⚠️ «کمپین معلولان» روز شنبه، ۱۴ مرداد، در حساب توئیتر خود تصاویری از از برخورد خشن پرستاران و ضرب‌ و شتم معلولان ذهنی در یک مرکز نگهداری ویژه در بوشهر منتشر کرد:dscampaign1 این کمپین اعلام کرده این تصاویر از مرکز نگهداری و توانبخشی «نیلوفران آبی» و از دل ۲۰ دقیقه فیلم و گزارش رسیده به […]

⚠️
«کمپین معلولان» روز شنبه، ۱۴ مرداد، در حساب توئیتر خود تصاویری از از برخورد خشن پرستاران و ضرب‌ و شتم معلولان ذهنی در یک مرکز نگهداری ویژه در بوشهر منتشر کرد:
dscampaign1

این کمپین اعلام کرده این تصاویر از مرکز نگهداری و توانبخشی «نیلوفران آبی» و از دل ۲۰ دقیقه فیلم و گزارش رسیده به آن استخراج شده و نوشته علاوه بر «اذیت و آزار و بدرفتاری وحشتاک»، معلولان ساکن در این مرکز دچار «سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی» هم هستند.

ویدئوی منتشر شده از دوربین‌های مداربسته این مرکز نشان می‌دهد که دست‌کم دو مرد یکی از معلولان حاضر در خوابگاه را روی یکی از تختخواب‌ها با سیلی زدن مداوم، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سپس می‌خواهند پاهای او را به تختخواب ببندند.

در بخش دیگری از تصاویر فاش‌شده، دو زن و یک مرد سعی می‌کنند یکی از معلولان را روی تختخواب دیگری به نرده‌ها ببندند و یکی از کارکنان مرد، بالش را روی صورت بیمار بستری قرار می‌دهد و فشار می‌دهد، در حالی که همزمان دو زن دست فرد معلول را به تخت می‌بندند.

در ادامه این ویدئو، زنی با ماسک وارد قاب می‌شود که به نوشته ویدئوی کمپین معلولان «رئیس مرکز» است، در حالی که معلول قربانی خشونت‌ بی‌حال روی تخت دراز کشیده است.

این ویدئو که از روی مونیتور دوربین‌های مداربسته ضبط شده است، ضرب و شتم دست‌کم دو معلول دیگر توسط کارکنان مرد را به نمایش می‌گذارد و در بخش دیگری، یکی از پرستاران زن این مرکز، گلوی یکی از معلولان را می‌گیرد و فشار می‌دهد.

کمپین معلولان در حساب توئیتر خود خطاب به سازمان بهزیستی از بیماری به نام «علیرضا حیدریان» نام برده که چند روز پیش «هنگام بستنش به تخت بر اثر شدت ضربات وارده دستش شکسته» و به مراکز درمانی منتقل نشده و «دستش ورم کرده است.»

این کمپین همچنین از جان باختن «پری غلامی» و «ابراهیم شهنه‌پور» در آبان سال گذشته و «امیرمهدی مرادزاده» در فروردین امسال خبر داده و از مسئولان سازمان بهزیستی پرسیده که آیا درباره این موارد تحقیق کرده‌اند؟

@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=140178

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.