• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌🔸پانته‌آ اقبال‌زاده، نویسنده …

  • کد خبر : 137335
  • 08 تیر 1402 - 0:30
‌🔸پانته‌آ اقبال‌زاده، نویسنده  …

    ‌🔸پانته‌آ اقبال‌زاده، نویسنده و مترجم کتاب کودک، به دلیل آنچه آن را «وضعیت مملکت» و «نداشتن امید به دوباره ایستادن و موفق شدن» عنوان کرده است به زندگی خود پایان داد. @VahidHeadl 🔸در حالی که وزیر اقتصاد ایران می‌گوید که «رانت اطلاعاتی» درباره افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها واقعیت ندارد، ابراهیم رئیسی، رئیس […]

 

‌🔸پانته‌آ اقبال‌زاده، نویسنده  … 256786001687986002

 

‌🔸پانته‌آ اقبال‌زاده، نویسنده و مترجم کتاب کودک، به دلیل آنچه آن را «وضعیت مملکت» و «نداشتن امید به دوباره ایستادن و موفق شدن» عنوان کرده است به زندگی خود پایان داد.
@VahidHeadl

🔸در حالی که وزیر اقتصاد ایران می‌گوید که «رانت اطلاعاتی» درباره افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها واقعیت ندارد، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، دستور داده است که وزارت دادگستری برخورد با «متخلفان» این کار را پیگیری کند.
در چند روز اخیر موضوع افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در ایران خبرساز شده است. برخی رسانه‌ها و فعالان اقتصادی از تصمیم به افزایش قیمت در ۱۷ اردیبهشت خبر داده‌اند و برخی سرمایه‌گذاران بزرگ و نزدیک به حکومت را متهم کرده‌اند که با اطلاع از این ماجرا و تاثیر آن بر عملکرد شرکت‌های پتروشیمی، اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند.
@VahidHeadl

🔸گزارش های غیررسمی حاکی از آن است که عملیات احداث پتروشیمی در میانکاله که به دلیل «عواقب جدی محیط‌زیستی» با مخالفت افکار عمومی ایران رو به رو ‌و از سوی دولت ابراهیم رئیسی اعلام شده بود که متوقف شده، از سرگرفته شده است.
تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که حاکی از ازسرگیری عملیات ساخت این مجموعه به صورت شبانه است.
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اگرچه این کشور در جستجوی راه‌های دیپلماتیک برای حل معضل هسته‌ای جمهوری اسلامی است، اما هیچ توافقی با ایران روی میز نیست.
آنتونی بلینکن در یک نشست «شورای روابط خارجی»، مستقر در نیویورک، اعلام کرد که «ما نظاره‌گر اقدامات ایران هستیم».
او از جمهوری اسلامی ایران خواست تا دست به اقداماتی نزند که باعث افزایش تنش‌ با ایالات متحده آمریکا و کشورهای خاورمیانه می‌شود، و گفت که دولت جو بایدن با امید احیای برجام آغاز به کار کرد.
@VahidHeadl

🔸آمارهای سایت سازمان ثبت احوال از افزایش طلاق در کشور در بهار امسال خبر می‌دهد.
بر اساس این آمارها، در دوره یاد شده نزدیک به ۸۰ هزار مورد ازدواج و حدود ۳۸ هزار طلاق در کشور ثبت شده است.
آمار سازمان ثبت احوال حاکی است که در ١٢ استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده است. چنین ارقامی در نسبت تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌ها در ایران بی‌سابقه است.
خبرگزاری رکنا در همین زمینه روز چهارشنبه هفتم تیرماه گزارش داد که نسبت طلاق به ازدواج در استان‌هایی چون البرز، مازندران، سمنان، تهران و مرکزی بحرانی‌تر از سایر نقاط کشور است.
@VahidHeadl

🔸حداقل ده نفر از جمله سه کودک بر اثر اصابت موشک‌های روسیه به مرکز کراماتورسک در شرق اوکراین کشته شدند و بیم آن می‌رود که تعداد تلفات و زخمی‌ها بسیار بیشتر از این باشد. در حمله روز سه‌شنبه به این شهر یک رستوران و منطقه خرید هدف حمله قرار گرفت.
@VahidHeadl

🔸با افزایش اعتراضات و ناآرامی‌ها در پی مرگ یک نوجوان ۱۷ ساله با شلیک گلوله پلیس، دولت فرانسه تدابیر امنیتی را افزایش داده و حضور نیروهای پلیس در پاریس و شهرهای بزرگ تشدید شده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات پراکنده در واکنش به کشته‌شدن یک نوجوان راننده در روز چهارشنبه هفتم تیر کماکان ادامه دارد.
تیراندازی پلیس به این نوجوان موجی از خشم و اعتراض را در کشور دامن زده و مقامات ارشد فرانسه و برخی افراد سرشناس اقدام پلیس را به شدت محکوم کرده‌اند.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفته است که هیچ چیزی تیراندازی به یک نوجوان را توجیه نمی‌کند.
دو پلیس روز سه‌شنبه با متوقف کردن خودرو یک نوجوان ۱۷ ساله به خاطر «نقض قوانین»، به سینه‌اش شلیک کردند و او بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.
دادستانی فرانسه گفته است افسر پلیسی که به سمت او شلیک کرده، بازداشت شده و به اتهام قتل غیرعمد تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
وزیر کشور فرانسه ویدئو حادثه تیراندازی را «شوکه‌کننده» خوانده و قول تحقیقات کامل را داده است.
در پی تشدید ناآرامی‌ها در چند شهر، ژرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که تاکنون ۳۱ نفر در رابطه با اعتراضات بازداشت شده‌اند.
او همچنین از زخمی شدن ۲۵ پلیس و به آتش کشیده‌شدن ۴۰ خودرو خبر داد.
@VahidHeadl

🔸هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، از سوئد به دلیل اجازه دادن به برگزاری مراسمی که طی آن نسخه‌ای از قرآن به آتش کشیده شد، بشدت انتقاد کرد، این اقدام را «عملی نفرت‌انگیز» خواند و افزود افرادی که اجازه برگزاری این مراسم را داده‌اند، خود در این اقدام «شریک» هستند.
نزدیک به ۲۰۰ نفر برای تماشا و از جمله عده‌ای برای اعتراض به آتش‌زدن قرآن جمع شده بودند. یک مرد هم که در جریان این برنامه سنگ پرتاب کرد، توسط پلیس دستگیر شد.
پلیس سوئد پیشتر با درخواست انجام این اقدام مخالفت کرده بود اما در نهایت دادگاه به دلیل «آزادی بیان» اجازه انجام آن را داد.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=137335

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.