• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

‌🔸همزمان با انتشار تصاویر و اخ …

  • کد خبر : 135826
  • 15 خرداد 1402 - 1:30
‌🔸همزمان با انتشار تصاویر و اخ …

    ‌🔸همزمان با انتشار تصاویر و اخباری از انتقال تسلیحات نظامی سنگین حکومت ایران در کردستان ایران، یکی از رهبران احزاب کرد مخالف حکومت ایران این تحرکات نظامی را تایید کرد. عبدالله آذربار، عضو کمیته رهبری حزب کومله کردستان، با اشاره به توافق امنیتی اخیر بین تهران و بغداد گفت که فشارها بر احزاب […]

 

‌🔸همزمان با انتشار تصاویر و اخ … 519763001685916002

 

‌🔸همزمان با انتشار تصاویر و اخباری از انتقال تسلیحات نظامی سنگین حکومت ایران در کردستان ایران، یکی از رهبران احزاب کرد مخالف حکومت ایران این تحرکات نظامی را تایید کرد. عبدالله آذربار، عضو کمیته رهبری حزب کومله کردستان، با اشاره به توافق امنیتی اخیر بین تهران و بغداد گفت که فشارها بر احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی «جدی است» و «تردد و فعالیت رسانه‌ای و گردهمایی‌های آنها محدود شده است».
در ماه‌های گذشته حملات هوایی و فشار بر روی احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی به شدت افزایش پیدا کرد، و حکومت ایران همچنین تلاش کرد با همکاری با دولت مرکزی عراق محدودیت‌هایی علیه این گروه‌ها اعمال کند.
هه‌نگاو تصاویری از انتقال تجهیزات نظامی سنگینی «به سوی مرزهای کردستان» منتشر کرده است. گزارش‌های دیگری هم از انتقال تجهیزات سنگین نظامی از دیواندره و بوکان به سمت مرز باشماخ به بی‌بی‌سی رسیده است.
@VahidHeadl

🔸نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه ۱۴ خرداد بار دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به نظارت «ناکارآمد» بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران و «تسلیم شدن» این سازمان در برابر فشار جمهوری اسلامی متهم کرد.
او در جلسه‌ای خطاب به اعضای کابینه خود گفت که حکومت جمهوری اسلامی «همچنان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دروغ می‌گوید و تسلیم شدن این سازمان در برابر فشار رژیم، لکه سیاهی در کارنامه این سازمان است».
@VahidHeadl

🔸آژانس خبری کردپا گزارش داد یک دختر به نام روژین عظیمی در روستای «آخکند»، واقع در شهرستان دیواندره، به دست برادرش به دلیل «داشتن رابطه دوستی با یک پسر» و با ضربات چکش کشته شده است. بر اساس این گزارش، پدر و برادر این دختر بازداشت شده‌اند.
@VahidOOnL

🔸برادر و وکلای انتخابی زهرا و هدی توحیدی در اظهاراتی جداگانه ادعاهای قوه قضائیه جمهوری اسلامی در مورد چگونگی «اجرای حکم» و همچنین اتهام‌های انتسابی در پروندۀ قضایی این دو روزنامه‌نگار را رد کردند.
علی توحیدی،‌ برادر این دو روزنامه‌نگار زندانی، در توئیتی نوشت برخلاف ادعای خبرگزاری میزان، انتقال خواهران او به زندان اوین در شرایطی صورت گرفت که نه در جریان احضار تلفنی و نه هنگام حضور او در دادسرا، «صحبتی از اجرای حکم نشده بود».
آقای توحیدی تصریح کرده است که پس از حضور او در شعبۀ اجرای احکام در روز نهم خرداد، بدون این‌که توضیحی در مورد مسائل پروندۀ خواهرانش ارائه شود، صرفاً بر «مراجعه حضوری» آن‌ها تأکید شده بود.
@VahidHeadl

🔸آمارهای اتاق بازرگانی از جهش ۵۷ درصدی واردات کشور در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه پارسال حکایت دارد.
بر اساس جدیدترین گزارش اتاق بازرگانی تهران، ایران در ماه گذشته ۴.۹ میلیارد دلار واردات داشته و بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده کالا به ایران چین، امارات، ترکیه، آلمان و روسیه بوده است.
ماه گذشته صادرات «غیرنفتی» کشور نیز ۳.۸ میلیارد دلار بوده که رشدی ۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
@VahidHeadl

🔸هم‌زمان با تشدید تنش‌ها بین تهران و باکو کانال‌های تلگرامی وابسته به سپاه پاسداران نوشته‌اند فرید صفرلی، دانشجوی تبعه جمهوری آذربایجان در آلمان که اسفند سال گذشته در جریان سفر به ایران بازداشت شد، به اتهام «جاسوسی» دستگیر شده است. آذربایجان خبر بازداشت صفرلی را تایید کرده است.
@VahidOOnL

🔸پس از ساعت‌ها مذاکره پیرامون مسئله کاهش تولید نفت در روز یکشنبه ۱۴ خرداد، اعضای اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه تصمیم گرفتند که سطح تولید خود را تا پایان سال جاری میلادی تغییر ندهند.
عربستان سعودی هم‌زمان اعلام کرد که «کاهش داوطلبانۀ» تولید خود را تا پایان سال آینده ادامه خواهد داد.
بر اساس توافق روز یکشنبه، قرار است سطح تولید روزانه ۱۰ عضو اوپک (به‌جز ایران، ونزوئلا و لیبی) در سال جاری نزدیک ۲۵ میلیون بشکه و تولید کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه نیز ۱۵.۵ میلیون بشکه باشد.
در پی «اختلاف نظرها» میان اعضای این مجموعه، در نهایت اوپک و کشور هم‌پیمان به رهبری روسیه به این نتیجه رسیدند که در صورت نیاز، سال آینده تولید خود را کاهش دهند.
@VahidHeadl

🔸مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که یک ناو جنگی چینی از حدود ۱۴۰ متری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان به شکلی «ناامن» عبور کرد.
فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: زمانی که نیروی دریایی آمریکا و کانادا روز شنبه در حال انجام تمرین مشترکی در تنگه‌ای بودند که جزیره تایوان و چین را از هم جدا می‌کند، یک ناو چینی در مسیر ناوشکن «چونگ هون»، مجهز به موشک هدایت شونده، عبور کرد و ناو آمریکایی مجبور شد برای جلوگیری از برخورد، سرعت خود را کاهش دهد.
فرماندهی ایالات متحده گفت که نزدیک شدن ناو چینی در فاصله ۱۴۰ متری، ناقض «قوانین مسیر دریایی برای عبور ایمن در آب‌های بین‌المللی» بود.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135826

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.