• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸شش حقوقدان برجسته و وکیل حقو …

  • کد خبر : 135533
  • 09 خرداد 1402 - 0:30
‌🔸شش حقوقدان برجسته و وکیل حقو …

    ‌🔸شش حقوقدان برجسته و وکیل حقوق بشر ایرانی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در مورد افزایش نگران‌کنندۀ موارد اعدام در ایران، به‌ویژه فزونی چشمگیر این شکل از مجازات توسط حکومت جمهوری اسلامی پس از اعتراضات سراسری اخیر و جنبش «زن، زندگی، آزادی» هشدار دادند. امضاکنندگان این نامه با اشاره به […]

 

‌🔸شش حقوقدان برجسته و وکیل حقو … 441694001685394002

 

‌🔸شش حقوقدان برجسته و وکیل حقوق بشر ایرانی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در مورد افزایش نگران‌کنندۀ موارد اعدام در ایران، به‌ویژه فزونی چشمگیر این شکل از مجازات توسط حکومت جمهوری اسلامی پس از اعتراضات سراسری اخیر و جنبش «زن، زندگی، آزادی» هشدار دادند.
امضاکنندگان این نامه با اشاره به «سوء استفادۀ» حکومت‌هایی مانند جمهوری اسلامی از «اصل حاکمیت کشورها» برای اجرای «اعدام‌های گسترده بدون نگرانی از پاسخ‌گویی به جامعۀ بین‌المللی»، تصریح کردند: به دلیل «ناکارآمدی قوانین و مقررات فعلی» است که جامعۀ بین‌المللی «جز اعلام محکومیت و انزجار از این اقدامات غیرانسانی، اقدام مؤثر دیگری برای جلوگیری از آن نمی‌تواند انجام بدهد».
شیرین عبادی، مهرانگیز کار، قاسم شعله‌سعدی، محمد اولیایی‌‌فرد، حسین رئيسی و سعید دهقان امضاکننده این نامه هستند که متن آن روز دوشنبه هشتم خرداد – کمتر از دو هفته پس از موج تازۀ اعدام در ایران و اجرای احکام اعدام سه معترض متهم در پروندۀ موسوم به «خانۀ اصفهان» – منتشر شد.
@VahidHead

🔸پارلمان اوکراین روز دوشنبه هشتم خرداد اعلام کرد بستۀ تحریمی ۵۰ ساله علیه ایران را در واکنش به تأمین تسلیحاتی مسکو از سوی تهران، به اتفاق آرا به تصویب رسانده است.
بر اساس بیانیه‌ای که روز دوشنبه روی وب‌سایت پارلمان اوکراین قرار گرفت، این بستۀ تحریمی «همگام و هم‌سو با اقدامات کل جهان متمدن در مسیر منزوی کردن کامل ایران» تصویب شد.
این تحریم‌های ۵۰ ساله مواردی همچون ممنوعیت انتقال فن‌آوری و سرمایه‌گذاری در ایران و یا شرکت‌های مرتبط با کشور، ارائه خدمات به سیستم‌های پرداختی و نقل‌وانتقال پول توسط شهروندان ایرانی، استفاده از حریم هوایی اوکراین توسط نهادهای مرتبط با جمهوری اسلامی، تجارت کالاهای نظامی و یا با کاربرد دوگانه و خروج سرمایه به مقصد ایران را شامل می‌شود.
@VahidHead

🔸سازمان بسیج ورزشکاران کشور با ارسال نامه‌ای به تمام فدراسیون های ورزشی دستور داد پوستر روح الله عجمیان را در کلیه مسابقات و رویدادهای ورزشی نصب کنند.
در بخشی از متن این نامه که به دست ایران اینترنشنال رسیده و به همراه یک سی دی شامل بنر و پوستر روح الله عجمیان برای تمامی ۵۲ فدراسیون ورزشی ایران ارسال شده آمده است:‌ دستور فرمایید بنر و پوستر را با لوگوی فدراسیون و این سازمان در فدراسیون و کلیه مسابقات و رویدادهای ورزشی نصب نمایند.
@VahidOOnLine

🔸در پی اعلام گزارش‌هایی از هک سایت ریاست جمهوری، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی روز دوشنبه هشتم خرداد آن را تکذیب کرد و به نقل از مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کرد که «نسخه جدید سایت» هفته گذشته «رونمایی شد» و «امروز در تکمیل پروژه ارتقای امنیت» این سایت «به طور موقت از دسترس خارج شد.»
@VahidHead

🔸براساس گزارش گروه «دیتاک» که روز دوشنبه هشتم خرداد منتشر شد، ۵۴ درصد از ایرانیان در سال گذشته عضو شبکه‌های اجتماعی بودند؛ ۵۸ تا ۶۱ میلیون ایرانی کاربر تلگرام بودند، ۴۲ تا ۴۶ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعالیت کردند و حدود چهار میلیون ایرانی نیز فعال توئیتر بودند. این آمار ظاهرا ایرانیان خارج را نیز دربرگرفته است.
@VahidHead

🔸دادگاه نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق که او نیز پس از انتشار گزارشی درباره جان باختن مهسا امینی بازداشت شد، قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود.
مینا اکبری، کارگردان و روزنامه‌نگار سابق فرهنگی، در توییتر نوشت که از ساعات اولیه صبح دوشنبه شمار قابل توجهی از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی برای همراهی با خانوادۀ الهه محمدی به محل برگزاری دادگاه در خیابان معلم آمده بودند.
بر اساس این توییت‌ها جلسۀ دادگاه الهه محمدی حدود دو ساعت به طول انجامید و این روزنامه‌نگار بدون اجازۀ دیدار از نزدیک با اعضای خانواده‌اش سوار بر یک ماشین ون با «شیشه‌های سیاه» به زندان اوین بازگردانده شد.
@VahidHead

🔸روسیه چند ساعت پس از حملات معمول شبانه با پهپاد و موشک­‌های کروز به کی‌یف، صبح روز دوشنبه هشتم خرداد نيز با موشک­‌های بالستيک پایتخت اوکراین را هدف قرار داد.
والری زالوژنی، رئيس ستاد ارتش اوکراين، گفت حوالی ساعت ۱۱.۳۰ به وقت محلی روسيه ۱۱ موشک بالستيک به سوی کی­‌يف شليک کرد‌ که تمام موشک­‌ها در آسمان رهگیری و منهدم شدند. دود سفيد ناشی از انفجارها در آسمان کی­‌يف به خوبی ديده می­‌شد.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.