• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

‌🔸الهه محمدی و نیلوفرحامدی، خب …

  • کد خبر : 135459
  • 08 خرداد 1402 - 0:00
‌🔸الهه محمدی و نیلوفرحامدی، خب …

    ‌🔸الهه محمدی و نیلوفرحامدی، خبرنگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن که از پاییز پارسال در ایران زندانی هستند، برای اولین بار با وکلای انتخابی خود ملاقات کردند. این ملاقات‌ها کمتر از ۲۴ ساعت قبل از جلسه محاکمه الهه محمدی انجام شد. سازمان‌های مدافع روزنامه‌نگاران و فعالان اجتماعی و هنری در ایران خواستار برگزاری علنی […]

 

‌🔸الهه محمدی و نیلوفرحامدی، خب … 448052001685305802

 

‌🔸الهه محمدی و نیلوفرحامدی، خبرنگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن که از پاییز پارسال در ایران زندانی هستند، برای اولین بار با وکلای انتخابی خود ملاقات کردند. این ملاقات‌ها کمتر از ۲۴ ساعت قبل از جلسه محاکمه الهه محمدی انجام شد. سازمان‌های مدافع روزنامه‌نگاران و فعالان اجتماعی و هنری در ایران خواستار برگزاری علنی محاکمه و امکان دفاع وکلای انتخابی آنها شدند.
محمدحسین آجورلو،‌ همسر نیلوفر حامدی، با اعلام این خبر گفت که جواد گودرزی، وکیل مشترک نیلوفر حامدی و الهه محمدی و پرتو برهان‌پور وکیل جداگانه خانم حامدی و شهاب میرلوحی وکیل خانم محمدی هستند.
@VahidHadlin

🔸🔸صالح نیکبخت که وکالت خانواده مهسا امینی را نیز برعهده دارد درباره دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران روزنامه‌های «هم‌میهن» و «شرق» گفت که دادگاه‌ رسیدگی به اتهامات آن‌ها پس از دادگاه‌های خلخالی یکی از عجیب‌ترین دادگاه‌های کشور است. چون متهمان جز اینکه گزارش‌هایی را در مورد مرگ مهسا (ژینا) امینی طبق رسالت حرفه‌ای خود منتشر کردند، هیچ اقدامی نداشته‌اند.»
@VahidHadlin

🔸سازمان دامپزشکی ایران در واکنش به گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه مجوزی را برای واردات محموله گوشت مرغ از مبدأ کشور بلاروس صادر نکرده است.
روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از سازمان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ایران روز یکشنبه هفتم خرداد همچنین مدعی شد که «گوشت مرغ چه گرم و چه منجمد موجود در بازار از سلامت بالا برخوردار هستند.»
دو روز پیش، جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس در توئیتی فاش کرد که «متأسفانه خبر رسیده که دولت درصدد واردات مرغ احتمالاً آلوده از کشور بلاروس است.»
او افزود: «وزارت جهاد کشاورزی به صورت محرمانه گزارش داده که احتمال آلوده بودن این مرغ‌ها به مواد رادیواکتیو وجود دارد.»
@VahidHadlin

🔸روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت که با وجود اعلام قیمت رسمی ۷۳ هزار تومان برای هر کیلو مرغ، قیمت در بازار به حدود ۱۰۰ هزار تومان هم رسيده است این روزنامه نوشت که در برخی فروشگاه‌های رفاه مرغ‌های غيردولتی اغلب به شكل قطعه قطعه شده است كه قيمتش هم زیر ۱۴۰ هزار تومان نيست
@VahidOOnLin

🔸گروهی از اعضای کتابخانه ملی از لغو عضویت خود از سوی این نهاد از جمله به دلیل حضور در اعتراضات خبر دادند.این افراد پیش‌تر پیامک تعلیق یک‌ماهه‌ عضویت دریافت کرده‌ بودند و در پیامک جدیدی به این افراد اعلام شده که عضویت‌شان پس از بررسی در کمیته‌ عضویت لغو شده‌ است.
@VahidOOnLin

🔸یک عضو سپاهی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی کشته و زخمی شدن مرزبانان ایرانی در جریان درگیری مسلحانۀ روز ششم خرداد با نیروهای طالبان در منطقه مرزی زابل را به «اختلاف و دعوا بین بچه‌های یک خانه» تقلیل داد.
محمداسماعیل کوثری گفت: «از این اتفاقات برای بچه‌هایی که در یک خانه باهم هستند می‌افتد که اختلافی بوجود می‌آید و دعوا می‌شود.»
این فرمانده پیشین نیروی زمینی سپاه پاسداران در عین حال تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران هیچ موقع طالبان را به‌رسمیت نشناخته است.»
@VahidHadlin

🔸در حالی که انتقادها از عملکرد جمهوری اسلامی در مناطق مرزی کشور افزایش یافته، روزنامه هم‌میهن در گزارشی درباره وضعیت سربازان و ساکنان در مناطق مرزی ایران، اعلام کرد که از سال ۱۳۹۹ تا خردادماه امسال، دست‌کم ۵۰ سرباز در مناطق مرزی ایران کشته شده‌اند.
@VahidOOnLin

🔸مسعود پزشکیان، نماینده تبریز، با اشاره به مشکلات معیشتی گفت: «باید زنگ خطر مردم را که می‌گویند نمی‌توانند زندگی کنند بشنویم، مردم به نفس‌نفس افتاده‌اند.»
او افزود: «وقتی مردم طبق قانون صدایشان بلند می‌شود و حرفی می زنند می‌گوییم علیه امنیت ملی است.»
@VahidOOnLin

🔸رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه عصر یکشنبه هفتم خرداد به پایان رسید و گزارش‌ها حاکی است که با شمارش بیش از ۹۹ درصد آرا، رجب طیب اردوغان برنده غیررسمی انتخابات معرفی شد.
رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی در میان هواداران خود در استانبول اعلام پیروزی کرد.
او با قدرددانی از مردم ترکیه برای شرکت در انتخابات گفت که آن‌ها به ما مسئولیت دادند برای پنج سال دیگر در قدرت باشیم.
او با تمسخر رقیب انتخاباتی خود گفت: «خداحافظ، خداحافظ، خداحافظ کمال». هواداران اردوغان هم کمال قلیچداراوغلو را هو کردند.
آقای قلیچداراوغلو نیز در اولین واکنش به نتایج آرا، این دور از انتخابات را «ناعادلانه‌ترین انتخابات طی سال‌های گذشته» خواند و اعلام کرد به مبارزه خود علیه دولت اردوغان ادامه می‌دهد.
او با اشاره به کسب نزدیک به ۴۸ درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد این موضوع نشان می‌دهد که مردم ترکیه خواهان تغییر دولت «تمامیت‌خواه» هستند.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135459

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.