• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸ورود ریزگردها و غبار محلی در …

  • کد خبر : 135408
  • 07 خرداد 1402 - 0:00
‌🔸ورود ریزگردها و غبار محلی در …

    ‌🔸ورود ریزگردها و غبار محلی در استان‌های غربی کشور بار دیگر زندگی در این مناطق را مختل کرده است. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا،‌ ششم خرداد اعلام کرد که استان‌ خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی روزهای شنبه و یکشنبه با کاهش کیفیت هوا روبه‌رو می‌شوند. ورود ریزگردها به کشور همچنین در […]

 

‌🔸ورود ریزگردها و غبار محلی در … 521556001685219404

 

‌🔸ورود ریزگردها و غبار محلی در استان‌های غربی کشور بار دیگر زندگی در این مناطق را مختل کرده است.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا،‌ ششم خرداد اعلام کرد که استان‌ خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی روزهای شنبه و یکشنبه با کاهش کیفیت هوا روبه‌رو می‌شوند.
ورود ریزگردها به کشور همچنین در تهران نیز منجر به خیزش خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
@VahidHeadli

🔸در حالی‌که ابوالفضل امیرعطایی، نوجوان ۱۶ ساله، به شهادت شاهدان عینی و نزدیکانش هشت ماه بعد از اصابت گلولۀ گاز اشک‌آور به سرش در جریان اعتراض‌های پارسال جان باخت، دادستان شهرری مدعی شد «هیچ نیروی پلیس و یا حافظ امنیتی» هنگام این اتفاق در محل حاضر نبوده است.
مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز شنبه ششم خرداد به نقل از مهدی رحیمی نوشت بر اساس «معاینات» و «تحقیقات» مشخص شده جسم سختی که به سر ابوالفضل امیرعطایی برخورد کرده بود، «گلوله جنگی یا پوکه گاز اشک‌آور» نبوده و پزشکی قانونی در حال بررسی پرونده است.
دادستان شهرری همچنین گفته هیچ شکایتی از سوی والدین و یا اقوام ابوالفضل امیرعطایی ثبت نشده است.
با این حال، نزدیکان خانواده این نوجوان به رادیو فردا گفتند نیروهای امنیتی در بیمارستان هفتم تیر از خانواده او تعهد گرفته‌ بودند که از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی شکایت نکنند تا فرزندشان مشمول بیمه شود.
ابوالفضل امیرعطایی ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در شهرری مجروح شد و هشت ماه بعد در پنجم خرداد ۱۴۰۲ در بیمارستان جان باخت. او پنج ماه در بیمارستان هفتم تیر بستری بود.
@VahidHeadli
دادستان شهر‌ ری، علت مرگ ابوالفضل امیرعطایی را «برخورد جسم سنگین هنگام موتورسواری» دانست
@VahidHeadli

🔸بستگان و وکلای اولیویه وندکاستیل، امدادگر بلژیکی که مدت ۱۵ ماه در ایران زندانی بود وضعیت ذهنی او را خوب عنوان کرده و افزودند: ما همان اولیویه سال گذشته را با همان گرمی و شوخ‌طبعی‌ همیشگی‌اش یافتیم. اما او وزن زیادی از دست داده است… ما او را با وجود رنجی که در این مدت کشیده مثل گذشته مشتاق یافتیم.
@VahidHeadli

🔸رئیس انجمن تالاسمی ایران می‌گوید آمار مرگ و میر این بیماری از اردیبهشت سال ۱۳۹۷، رشدی ۶ برابری داشته است و سالانه ۲۶۰ بیمار تالاسمی به دلیل «کمبود و نبود» دارو جان‌شان را از دست می‌دهند.
یونس عرب افزود که داروهای ساخت ایران روی این بیماران جواب نمی‌دهد.
آمار رسمی، شمار بیماران مبتلا به تالاسمی در ایران را حدود ۲۳ هزار تن ثبت کرده است.
میانگین سنی بیماران در ایران به ۲۷ تا ۳۳ سال رسیده است.
@VahidHeadli

🔸پس از آن که محسن امیریوسفی کارگردان شناخته شده سینمای ایران هفته گذشته بار دیگر با رای هیئت‌مدیره کانون کارگردانان به عنوان رئیس کانون انتخاب شد، امروز( شنبه ششم خردادماه)، مجددا به دستور مقام قضایی در دادسرای امنیت زندان اوین حضور پیدا کرد.
امیریوسفی پیش از این نیز به جرم امضا بیانیه‌ «تفنگت را زمین بگذار» به دو سال حبس تعلیقی و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.
@VahidHeadli

🔸دولت عراق روز شنبه ششم خرداد از پروژه عظیم ۱۷ میلیارد دلاری برای ترانزیت کالا از طریق ترکیه به اتحادیه اروپا رونمایی کرد.
این پروژه با توسعۀ خطوط آهن و جاده‌های ترانزیتی، بندر بزرگ «فاو» عراق در جنوب کشور را به زیرساخت‌های ترانزیتی ترکیه وصل خواهد کرد.
@VahidHeadli

🔸راجر واترز، خواننده بریتانیایی و یکی از مؤسسان گروه پینک فلوید، در واکنش به جنجال‌های کنسرت اخیرش در شهر برلین گفت که هدفش از پوشیدن لباسی شبیه به اونیفرم نازی‌ها روی صحنه، نمایش بیانیه‌ای «کاملاً واضح» علیه فاشیسم، بی‌عدالتی و تعصب بوده است.
او در بیانیه‌ای که متن آن در صفحۀ توئیرش نیز منتشر شده است دربارۀ بازتاب‌های این حرکت خود گفته تلاش برای تغییر دادن این جزئیات به هر چیز دیگر «ریاکارانه» است و با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود.
پوشیدن اونیفرمی شبیه به لباس نازی‌ها توسط خواننده ۷۹ ساله باعث شد پلیس آلمان روز پنجم خرداد اعلام کند که اداره امنیت دولتی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است و شاید دادستان برلین هم وارد ماجرا شود.
@VahidHeadli

🔸یک روز پس از آن‌که پلیس کوزوو برای ورود و دسترسی به ساختمان‌های شهرداری مناطق شمالی به زور متوسل شد، ناتو به دولت این کشور در مورد کاهش تنش‌ها با صربستان هشدار داد.
@VahidHeadli

🔸نمایندگان برخی از اتحادیه‌های اصناف لس‌آنجلس مانند معلمان، رانندگان کامیون و کارگرانی که به زودی برای احقاق حقوق خود با کارفرمایان مذاکره خواهند کرد، در مرکز شهر لس‌آنجلس برای حمایت از نویسندگان اعتصابی سینما و تلویزیون در هالیوود تجمع کردند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135408

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.