• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸شماری از خانواده‌های دادخواه …

  • کد خبر : 135381
  • 06 خرداد 1402 - 18:00
‌🔸شماری از خانواده‌های دادخواه …

    ‌🔸شماری از خانواده‌های دادخواه در بیانیه‌ای خواهان اقدام جامعه جهانی برای توقف فوری موج اعدام‌ها در ایران شدند و از همه تشکل‌ها و نهادهای حقوق بشری سراسر دنیا خواستند که از هر راه ممکن برای توقف کشتار حکومتی، موج اعدام‌ها و «لغو احکام اعدام» معترضان اقدام کنند. در این بیانیه هشتاد عضو خانواده‌های‌ […]

 

‌🔸شماری از خانواده‌های دادخواه … 986420001685197810

 

‌🔸شماری از خانواده‌های دادخواه در بیانیه‌ای خواهان اقدام جامعه جهانی برای توقف فوری موج اعدام‌ها در ایران شدند و از همه تشکل‌ها و نهادهای حقوق بشری سراسر دنیا خواستند که از هر راه ممکن برای توقف کشتار حکومتی، موج اعدام‌ها و «لغو احکام اعدام» معترضان اقدام کنند.
در این بیانیه هشتاد عضو خانواده‌های‌ دادخواه معترضان کشته شده، خطاب به همه انسان‌ها، تشکل‌های مدنی و نهادهای مدافع حقوق بشر جهان نوشتند: «ما دادخواهان، از شما انسان‌های شریف و همه تشکل‌های مطالباتی و همه نهادهای مدافع حقوق انسان در سراسر دنیا می‌خواهیم برای لغو احکام اعدام و نجات جان عزیزانمان با ما هم‌صدا شوید و از هر راهی که می‌توانید برای توقف احکام اعدام در ایران تلاش کنید.»
@VahidHeadl

🔸گزارش‌ها از ولایت نیمروز در افغانستان حاکی از آن است که مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مناطق مرزی ولایت نیمروز از صبح روز شنبه، ششم خردادماه، «درگیری مسلحانه» داشته‌اند.
در حساب‌های کاربری منتسب به سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از تیراندازی منتشر شده است.
@VahidHeadl
ایران می‌گوید به «تعرض مرزی طالبان قاطعانه» پاسخ داده است
احمد رادان فرمانده نیروی انتظامی ایران از طالبان خواسته «در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند».
@VahidHeadl

🔸انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران روز جمعه پنجم خرداد ماه خواستار برگزاری علنی و عادلانه دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگار بازداشت‌شده در ارتباط با پوشش خبری پرونده جان‌باختن مهسا امینی، شد.
@VahidHeadl

🔸تیم ملی جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک ایران به دلیل عدم ثبت‌نام، امکان حضور در مسابقات آسیایی را از دست دادند. عنوان شده که مسئولان فدراسیون ایمیل ثبت‌نام این مسابقات را در اختیار نداشته‌اند.
با وجود برنامه‌ریزی و برگزاری اردوی تدارکاتی برای حضور ملی‌پوشان جوان ایران در دهمین دوره مسابقات ژیمناستیک جوانان آسیا در خردادماه به میزبانی سنگاپور، ثبت‌نام در این مسابقات از سوی فدراسیون ژیمناستیک انجام نشده است.
@VahidHeadl

🔸وزارت امور خارجه عراق روز پنجم خرداد اعلام کرد ایران به آگاهی دولت بغداد رسانده که تصمیمی برای کاهش صادرات گاز به عراق ندارد و کاهش صادرات در دوره اخیر از «مسائل فنی» ناشی شده است.
با این حال در بیانیه وزارت خارجه بغداد نیامده است که «مسائل فنی» چه بوده و آیا طرف عراقی پاسخ همتای ایرانی خود را پذیرفته است یا خیر.
به دنبال کاهش ۲۰ میلیون مترمکعب گاز صادراتی ایران به عراق، فواد حسین، وزیر خارجه عراق، روز جمعه با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبداللهیان، تلفنی گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فواد حسین به وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که کاهش واردات گاز زندگی عراقی‌ها را مختل کرده و خاموشی‌های برق بیشتر شده است.
کاهش صادرات گاز در شرایطی رخ داده که تهران و بغداد درگیر مذاکرات طولانی و پیچیده بر سر میلیاردها دلار پول مربوط به بدهی‌های چند ساله مربوط به معاملات فروش گاز و برق ایران به عراق هستند.
@VahidHeadl

🔸نماینده علی خامنه‌ای در استان البرز و امام جمعه کرج، درباره ناکافی بودن لایحه موسوم به «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» سخنرانی و مخالفت‌ها با حجاب اجباری در ایران را به «فروریختن دیوار برلین» تشبیه کرده است.
محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج تصویب احتمالی لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» را ناکافی دانسته گفته «با طرح هایی که دشمنان دارند این لایحه نمی تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد».
@VahidHeadl
همزمان احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و پدر همسر ابراهیم رئیسی آن را «لایحه صیانت از بی‌حجابی» خواند و از مجلس خواست لایحه ارائه شده از سوی قوه قضائیه و دولت را تصویب نکند.
@VahidHeadl

🔸علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، با تایید نامه‌ منسوب به او که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت که «ساختمان مربوط به بیمارستان جدیدالاحداث هزار تختخوابی از مجموعه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در لیست ساختمان‌های ناایمن تهران است.
کلینیک مهدی که از سوی رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران به‌ عنوان «بزرگ‌ترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت تاریخ کشور» معرفی می‌شد با حضور ابراهیم رئیسی روز ۱۷ اسفند سال گذشته، همزمان با تولد دوازدهمین امام شیعیان در تهران افتتاح شد.
@VahidHeadl

🔸جامعه جهانی بهائی روز جمعه پنجم خرداد از یورش شبه نظامیان حوثی به یک جلسه بهائیان در صنعا، پایتخت یمن، خبر داده است.
طبق این گزارش، شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در این یورش دست‌کم ۱۷ نفر از جمله پنج زن را بازداشت کردند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135381

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.