• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌وزارت خارجه عمان روز جمعه، پن …

  • کد خبر : 135334
  • 05 خرداد 1402 - 17:30
‌وزارت خارجه عمان روز جمعه، پن …

    ‌وزارت خارجه عمان روز جمعه، پنجم خردادماه، بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که بلژیک و ایران با میانجیگری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان میان دو کشور دست یافته‌اند. دولت بلژیک بلافاصله به طور مستقل و در بیانیه‌ای رسمی نام شهروند زندانی خود، اولیویه فانده کاستیل،‌ را به عنوان فرد آزادشده اعلام […]

 

‌وزارت خارجه عمان روز جمعه، پن … 441730001685109604

 

‌وزارت خارجه عمان روز جمعه، پنجم خردادماه، بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که بلژیک و ایران با میانجیگری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان میان دو کشور دست یافته‌اند.

دولت بلژیک بلافاصله به طور مستقل و در بیانیه‌ای رسمی نام شهروند زندانی خود، اولیویه فانده کاستیل،‌ را به عنوان فرد آزادشده اعلام کرد، اما به زندانی مقابل او اشاره‌ای نکرد.

جمهوری اسلامی ابتدا در برابر این اخبار سکوت کرد و اعلام نکرد که آقای فانده کاستیل را با چه کسی مبادله کرده؛ این در حالی است که در رسانه‌های بلژیکی از اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانیِ محکوم به اقدام تروریستی، نام برده شده بود.

ساعتی بعد حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در پیامی توئیتری خبر داد که اسدالله اسدی آزاد شده و «در راه بازگشت به وطن است».
@VahidHeadline


مقامات بلژیک از مدتها پیش خواستار آزادی «اولیویه وندکستله» شده بودند. او امدادگر ۴۲ ساله بلژیکی است که در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به اتهام «جاسوسی» به «۴۰ سال» زندان محکوم شد.
الکساندر دی‌کرو، نخست‌وزیر بلژیک هفتم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد بود که کشورش «در حال بررسی» درخواست جمهوری اسلامی برای «تبادل اسدالله اسدی با، اولیویه وندکستله است.

آقای وندکستله با اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی که در دادگاهی در بلژیک محکوم شده، مبادله شد.

اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین، اتریش بود. او سه سال پیش در آلمان به اتهام دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری علیه گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس بازداشت شد.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.