نماد سایت خبرکده

‌🔸عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای …

‌🔸عفو بین‌الملل   در بیانیه‌ای … 768213001685109603

 

 

‌🔸عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نسبت به اجرای قریب الوقوع اعدام حسین شهبازی، ۲۲ ساله، هشدار داد و گفت، متهم هنگام ارتکاب جرم تنها ۱۷ سال سن داشته است.
این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر گفت، فرایند دادرسی پرونده حسین شهبازی و محاکمه او «به شدت ناعادلانه» بوده و دادگاه برای محکوم کردن او به «اعترافاتی که با شکنجه» اخذ شده، استناد کرده است.
عفو بین‌الملل اضافه کرد، اجرای حکم حسین شهبازی برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی شده است.
@VahidHeadline

🔸معترضان زاهدان روز پنجم خرداد، در سی‌وچهارمین جمعه خشم و اعتراض خود به خیابان‌ها آمدند و علیه علی خامنه‌ای و جنایات او شعار دادند. آن‌ها همچون هفته‌های گذشته هدف اصلی خود را سرنگونی جمهوری اسلامی عنوان کردند.
@VahidOOnLine

🔸در حالی که احضار دسته‌جمعی وکلا از سراسر ایران به دادسرای امنیت تهران همچنان ادامه دارد، یک عضو هیات مدیره کانون وکلای بوشهر اعلام کرد که تعداد وکلای احضار شده به بیش از ۱۰۰ تن رسیده است.
همزمان دو وکیل احضار شده گفتند که مقام‌های دادسرای امنیت تهران درصدد بوده‌اند تا وکلا را به امضای «یک تعهدنامه» حاوی «ابراز ندامت» در مورد اعتراضات سراسری وادار کنند.
@VahidHeadline

🔸محمد مقیمی، وکیل دادگستری می‌گوید حشمت‌الله طبرزدی موکل او از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان به ۴۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.
آقای مقیمی روز جمعه ۵ خرداد در توئیتر خود نوشت که «این محکومیت غیرقانونی و شرعی، قطعی نیست و قابل اعتراض است. اما موکلم دادگاه‌های جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و اعتراض نمی‌کند.»
جزئیاتی از این حکم هنوز منتشر نشده است. [مثلا اینکه معلوم نیست سنگین‌ترین حکمش مربوط به کدوم اتهامه. اون حکم تعداد سال حبس قابل اجرا رو نشون میده.]
@VahidHeadline

🔸وزارت خارجه بریتانیا در اخطاری جدی به شهروندان تک‌تابعیتی و دوتابعیتی این کشور که روز پنج‌شنبه، چهارم خرداد، منتشر شد خواست که از سفر به ایران خودداری کنند.
در این اخطاریه تاکید شده است که شهروندان بریتانیایی و ایرانی‌بریتانیایی در کشور ایران «در خطر چشمگیر بازداشت، بازجویی یا دستگیری خودسرانه» خواهند بود و صرف داشتن پاسپورت بریتانیایی می‌تواند آنها را به «هدف» مقامات جمهوری اسلامی تبدیل کند.
@VahidHeadline

🔸دو روز پس از دفاع و تمجید رهبر جمهوری اسلامی از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، به سکوت نمایندگان نسبت به مشکلات اساسی کشور شدیدا اعتراض کرد.
@VahidHeadline

🔸تصادف و واژگونی اتوبوس گردشگری در وروردی شهر قزوین در روز جمعه، پنجم خردادماه، دو کشته و ۲۵ مجروح و زخمی بر جای گذاشت.
@VahidHeadline

🔸رئیس سازمان هواپیمایی کشور مدعی تعمیر هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در ایران شد و گفت جمهوری اسلامی در نظر دارد هواپیماهای «پهن‌پیکر» در کلاس‌های ایرباس و بوئینگ تولید کند.
محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با شبکه خبر ایران در ادامه مدعی شد ایران در کنار شرکتهای آمریکایی، فرانسوی، روسی و چینی «پنجمین تولیدکننده بزرگ هواپیما در جهان» خواهد شد.
او در پاسخ به سوالی درباره زمین‌گیر بودن ۳۵۰ هواپیمای ایران به همراه عمر متوسط ۲۵ ساله دیگر هواپیماهای کشور گفت «اتفاقا این اقتدار جمهوری اسلامی است، چرا که غربی‌ها انتظار داشتند کل هواپیماهای ایران زمین‌گیر شود».
@VahidHeadline

🔸شرکت تراشه‌های مغزی به نام «نورالینک» می‌گوید که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (اف دی اِی) را برای انجام اولین آزمایش‌های خود بر انسان دریافت کرده است.
این شرکت، که میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک بنیانگذار آن است، می‌خواهد با وصل کردن مغز به کامپیوتر به احیای بینایی و تحرک افراد معلول کمک کند.
با این حال این شرکت می‌گوید که برنامه‌ای فوری برای دعوت از داوطلبان برای انجام این آزمایش ندارد. هدف‌های بلندپروازانه آقای ماسک برای شروع این آزمایش‌ها در گذشته به جایی نرسیده است.
@VahidHeadline

🔸گروهی از سناتورهای دموکرات آمریکا در نامه به دولت جو بایدن خواستند پیش از معاف کردن اسرائیلی‌ها از ویزای سفر به آمریکا، دولت اسرائیل را به رعایت حقوق تمامی شهروندان خود، شامل فلسطینیان و اعراب، ملزم کند.
@VahidHeadline

🔸همزمان با اظهارات وزیر دفاع و رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا در این زمینه که تجهیز اوکراین به جنگنده‌های اف ۱۶ به مفهوم پایان سریع جنگ این کشور و روسیه نیست، رئیس‌جمهور پیشین روسیه و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین ارزیابی کرد که جنگ کشورش در اوکراین سال‌های طولانی ادامه یابد.
@VahidHeadline

🔸دیدار با ملانی، زنی معلول که یک کارگر جنسی برای اولین رابطه‌جنسی‌اش استخدام کرد
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل