نماد سایت خبرکده

‌ 🔸آمریکا و فرانسه در واکنش به …

‌ 🔸آمریکا و فرانسه در واکنش به … 235421001685050202 1024x768

 

 

‌ 🔸آمریکا و فرانسه در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی جمهوری اسلامی، آن را «یک تهدید جدی» و همچنین نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانستند.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «توسعه موشک‌های بالستیک ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین یک چالش مهم برای عدم اشاعه [تسلیحات هسته‌ای] است.»
آقای میلر افزود: «ایران همچنان در جست‌وجوی فناوری موشکی از تامین‌کنندگان خارجی است و به انجام آزمایش‌هایی بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه می‌دهد.»
@VahidHeadline

🔸هرانا، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران گفته است که هویت یکی از کارگران بازداشت شده مجتمع گاز پارس جنوبی که گفته شده از سوی نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند،‌ مشخص شده است.
براساس این گزارش سجاد خسروی یکی از دو کارگری است که اطلاعات سپاه تحت عنوان «لیدر اعتصابات کارگران» آن ها را بازداشت کرده است.
@VahidHeadline

🔸در پی اعدام یک نفر در ملاءعام در مراغه، فعالان و نهادهای حقوق بشری این اقدام حکومت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند و خواستار واکنش «جدی جامعه جهانی برای توقف این جنایات حکومتی» شدند.
@VahidHeadline

🔸منابع حقوق بشری گزارش دادند که در ادامه موج اعدام‌ها در ایران بامداد پنجشنبه دست‌کم هفت نفر دیگر در زندان‌های جیرفت، اصفهان، کرمان، و ارومیه با اتهام‌های مواد مخدر و قتل اعدام شدند.
هویت این زندانیان محمد دارایی، مهدی سالاری، مجید جعفری، علی طیب، علی پیری، قادربخش دهانی، و عبدالرسول جمشیدی گزارش شده است.
به این ترتیب شمار اعدام‌ها در یک ماه گذشته از مرز ۱۱۰ تن فراتر رفته است.
همچنین در ادامه موج مخالفت‌ها با اعدام‌های گسترده در کشور، بیش از ۱۵۰ فعال سیاسی و مدنی بر ضرورت تحقق مطالبه‌ «نه به اعدام» تاکید کردند و در بیانیه‌ای نوشتند: تنها طی سه روز ۲۲ نفر از جوانان را بدون رعایت حقوق اولیه دادرسی اعدام کردند.
@VahidHeadline

🔸مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود، افزایش قیمت اقلام خوراکی در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه پارسال را بیش از ۷۶ درصد اعلام کرد.
بر اساس جزئیات آمارهای این نهاد حکومتی برخی اقلام خوراکی تورم چشمگیر داشته‌اند؛ از جمله افزایش قیمت انواع روغن‌های خوراکی بیش از دو برابر بوده و قیمت انواع گوشت نیز تقریبا دو برابر شده است.
به‌رغم اعلام چنین ارقام افسارگسیخته‌ای، آمارهای بانک مرکزی حتی نشان از تورم بالاتر در کشور دارد.
@VahidHeadline

🔸‌رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی ۷ نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی خبر داده است.
او گفته که این افراد «به هیچ عنوان» سوالات را در اختیار ندارند، بلکه «کلاهبردارانی» هستند که سوالات مربوط به سالهای قبل و یا سوالاتی که زمان امتحان آنها گذشته را می‌فروشند.»
دو روز پیش گزارش شد که در اولین روز امتحانات نهایی ایران، ۱۷ دقیقه بعد از شروع امتحان، سوالات به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
@VahidHeadline

🔸وزیر خارجه ایران گفته است طالبان «بخشی از واقعیت افغانستان است، نه همه آن» و کشورش تا تشکیل «دولت فراگیر» حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.
حسین امیرعبداللهیان همچنین گفت که «ما از محروم کردن زنان و دختران از تحصیل در افغانستان به شدت ناخرسندیم و این رفتار را برخلاف تعالیم پیامبر می‌دانیم.»
@VahidHeadline

🔸تیم فوتبال پرسپولیس تهران توانست با نتیجه ۳ بر یک هوادار را شکست دهد تا چهارشنبه آینده در فینال جام حذفی فوتبال ایران در برابر تیم استقلال تهران قرار گیرد.
@VahidHeadline

🔸ارتش اسرائیل روز پنجشنبه چهارم خرداد اعلام کرد یک پهپاد که از خاک لبنان وارد خاک این کشور شده بود را شناسایی و سرنگون کرده است.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفته که این پهپاد در حال حرکت به سمت یک شهرک مرزی در خاک خود بوده است.
@VahidHeadline

🔸کمال قلیچداراوغلو، رقیب رجب طیب اردوغان، در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از او به دلیل پخش ویدیویی تبلیغاتی که در آن نامزد مخالفان با شبه نظامیان کرد مرتبط دانسته شده، شکایت کرده است.
@VahidHeadline

🔸استیوارت رودز، رهبر یک گروه شبه نظامی راست افراطی در آمریکا به دلیل نقش داشتن در حمله به کنگره این کشور در سال ۲۰۲۱، به ۱۸ سال زندان محکوم شد.
@VahidHeadline

🔸دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) آنتی بیوتیکی جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند گونه کشنده ابرمیکروب را از بین ببرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل