• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه …

  • کد خبر : 135262
  • 04 خرداد 1402 - 17:00
رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه …

    رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه، سوم خرداد، متن کامل لایحه «عفاف و حجاب» را که دولت ابراهیم رئیسی روز ۳۱ اردیبهشت به مجلس شورای اسلامی فرستاده بود منتشر کردند. در این متن از عدم رعایت حجاب اجباری با عنوان «برهنگی» نام برده شده است. در این لایحه آمده است که «برهنگی بخشی از […]

 

رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه … 549770001685021403

 

رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه، سوم خرداد، متن کامل لایحه «عفاف و حجاب» را که دولت ابراهیم رئیسی روز ۳۱ اردیبهشت به مجلس شورای اسلامی فرستاده بود منتشر کردند. در این متن از عدم رعایت حجاب اجباری با عنوان «برهنگی» نام برده شده است.

در این لایحه آمده است که «برهنگی بخشی از بدن» مشمول حداکثر جزای نقدی درجه هفت و «برهنگی کامل» مشمول حداکثر جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش خواهد بود.

در لایحه «عفاف و حجاب» همچنین در صورت عدم رعایت حجاب اجباری توسط راننده یا سرنشینان خودرو پس از دو مرتبه جریمه نقدی افراد، از بار سوم وسیله نقلیه توقیف و بابت هر شبانه‌روز یک میلیون تومان جریمه نقدی خواهد شد.

بر پایه لایحه‌ جدید دولت، صاحبان و مدیران صنوف و اماکن عمومی از قبیل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و اماکن ورزشی، تفریحی و هنری نیز علاوه بر جریمه، به پلمب و محرومیت از معافیت‌های مالیاتی و تعرفه‌های دولتی محکوم می‌شوند.

در بخشی از لایحه آمده است که «هرگاه اشخاصی که به واسطه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری یا ورزشی دارای شهرت و تأثیرگذاری اجتماعی هستند» خلاف قانون حجاب عمل کنند، علاوه بر جرایم نقدی گفته‌شده به محرومیت از فعالیت حرفه‌ای و فعالیت در فضای مجازی به‌ مدت سه ماه تا یک سال محکوم می‌شوند و در صورت تکرار، با مجازات درجه شش که شامل شش ماه تا سه سال حبس است، روبه‌رو خواهند شد.

با وجود همه مجازات‌های سنگینی که برای شهروندان بابت عدم رعایت حجاب اجباری در نظر گرفته شده است، لایحه «عفاف و حجاب» از سوی حامیان حکومتی حجاب اجباری چندان بازدارنده و محدودکننده توصیف نشده و مورد انتقاد شدید آنها قرار گرفته است.
در بخشی از این لایحه با در نظر گرفتن مجازات‌هایی ازجمله جریمه نقدی، دست حامیان حجاب اجباری برای مداخله در پوشش دیگران بسته شده است.
حبس، شلاق، و جریمه نقدی درجه پنج شامل بین هشت تا ۱۸ میلیون تومان از مجازات‌های این افراد به‌شمار می‌رود.
@VahidHeadline
تکذیبیه‌ای هم منتشر شده: پست بعدی
📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135262

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.