• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸وکیل جواد روحی، از بازداشت‌ش …

  • کد خبر : 135221
  • 02 خرداد 1402 - 18:30
‌🔸وکیل جواد روحی، از بازداشت‌ش …

    ‌🔸وکیل جواد روحی، از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی خبر داد که با تصمیم شعبه نهم دیوان عالی کشور، رای سه بار اعدام موکلش نقض شده است. هم‌زمان، کانون مدافعان حقوق بشر از احتمال اعدام ۴۵ شهروند معترض زندانی خبر داد. @VahidOOnLine 🔸فعالان حقوق بشر از بازداشت امیر ولایتی و هِرِش نقشبندی، […]

 

‌🔸وکیل جواد روحی، از بازداشت‌ش … 078825001684854003

 

‌🔸وکیل جواد روحی، از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی خبر داد که با تصمیم شعبه نهم دیوان عالی کشور، رای سه بار اعدام موکلش نقض شده است. هم‌زمان، کانون مدافعان حقوق بشر از احتمال اعدام ۴۵ شهروند معترض زندانی خبر داد.
@VahidOOnLine

🔸فعالان حقوق بشر از بازداشت امیر ولایتی و هِرِش نقشبندی، دو تن از معترضانی خبر دادند که در اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» با شلیک سلاح‌های ساچمه‌زن نیروهای حکومتی هر کدام یک چشم خود را از دست داده‌اند.
این درحالی است که وحید عباسی پیانی، نیز از ماه‌ها پیش بازداشت و زندانی شده است.
@VahidHeadline

🔸مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه در نشست هفتگی خود از آغاز روند بررسی و تعیین وقت رسیدگی به پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران بازداشتی خبر داد و گفت: «دادگاه خانم محمدی ۸ خرداد و خانم حامدی ۹ خرداد برگزار می‌شود.»
@VahidHeadline
محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی اما در واکنش به این خبر در توییتر خود نوشت در نهمین‌ ماه بازداشت این دو روزنامه‌نگار، زمان دادگاه در حالی تعیین شده که «این موضوع نه به خودشان و نه به وکیلانشان ابلاغ نشده است و ما هم از طریق سخنگوی قوه قضاییه باخبر شدیم.»
او ادامه داد: «کمتر از یک هفته تا برگزاری دادگاه مانده اما هنوز وکلا نتوانسته‌اند با موکلین خود ملاقات و گفت‌و‌گو کنند.»
@VahidOOnLine

🔸وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه مدعی شد که «پروژه بزرگ یک سازمان جاسوسی بیگانه» در داخل کشور را کشف و «عوامل آن» را بازداشت کرده است.
در اطلاعیه رسمی این وزارتخانه که خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه، دوم خردادماه، منتشر کرد، آمده است که این سازمان جاسوسی به‌دنبال «دست‌اندازی به اطلاعات» ایرانیانی بوده که به خارج از کشور سفر می‌کنند.
در این اطلاعیه به نام این کشور خارجی «متخاصم»، تعداد و هویت افرادی که در این رابطه بازداشت شده‌اند هیچ اشاره‌ای نشده است.
@VahidHeadline

🔸عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به غیرقانونی اعلام شدن لازم الاجرایی مصوبات شورا، اعلام کرده است که مصوبات شورا برای همه دستگاه‌ها و قوای سه گانه «مشروعیت دارد و لازم‌الاجراست.»
در تاریخ ۳۱ فروردین سال جاری صدور یک رای در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور در پرونده شکایت یک عضو هیات علمی از دانشگاه آزاد بار دیگر بحث در مورد قانون بودن یا نبودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را زنده کرد.
@VahidHeadline

🔸در پی رای‌گیری برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه، دوم خردادماه، برای چهارمین سال پیاپی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. اما انتخاب یکی از معاونان رئیس، موجب تنش و درگیری در صحن مجلس شد.
@VahidHeadline

🔸در رقابت های کشتی آلیش زنان قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان، زنان ایران با چهار مدال نقره و دو برنز به مقام قهرمانی رسیدند.
@VahidOOnLine

🔸رسانه‌های اسرائیلی و عرب منطقه شامگاه دوشنبه، اول خرداد، از دو مورد گفت‌وگوی تلفنی میان نخست‌وزیر اسرائیل با ولیعهد عربستان سعودی در روزهای اخیر خبر داده‌اند.
رسانه‌های عرب‌زبان اعلام کردند که محمد بن‌سلمان در این گفت‌و‌گوها درخواست‌های سعودی از اسرائیل در ارتباط با فلسطینیان را عنوان کرد.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی احتمال «عادی‌سازی» رابطه این کشور با عربستان، موضوع گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر اسرائیل و ولیعهد سعودی بود.
@VahidHeadline

🔸اهانت نژادی برخی هواداران والنسیا به بازیکن برزیلی رئال مادرید، این بازی جنجالی را سرخط اخبار ورزشی جهان کرده‌. رئیس جمهور برزیل نیز اعتراض خود را ابراز کرده است.
وینیسیوس جونیور در پرتنش‌ترین لحظات مسابقه که هفت دقیقه از وقت‌های تلف شده می‌گذشت و یاران دو تیم با هم گلاویز شده بودند، با سیلی زدن به بازیکن میزبان اخراج شد.
در این دیدار ۱۰۷ دقیقه‌ای، هزاران نفر با شعارهای نژادپرستانه، وینی جونیور را آزردند. او که به ستوه آمده بود، جایگاه هواداران هتاک را به داور نشان داد و گفت در صورتی که توهین‌ها ادامه پیدا کند زمین را ترک می‌کنم. …:
@VahidHeadline

🔸چند روز مانده به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان از وجود طرحی برای بازگرداندن یک میلیون نفر از پناهجویان سوریه به موطن خود خبر داد.
@VahidHeadline

🔸یک مطالعه جدید از سراسر جهان نشان می‌دهد که جمعیت تقریبا نیمی از گونه‌های جانوری به‌سرعت در حال کاهش است و انقراض در جهان حیات وحش «نگران‌کننده‌تر از ارزیابی‌های پیشین است».
@VahidHeadline

🔸آنفلوآنزای پرندگان؛ اعلام وضعیت اضطراری در برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت مرغ در جهان:
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.