• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

‌🔸بازنشستگان تامین اجتماعی روز …

  • کد خبر : 135171
  • 01 خرداد 1402 - 1:00
‌🔸بازنشستگان تامین اجتماعی روز …

    ‌🔸بازنشستگان تامین اجتماعی روز یکشنبه در چند شهر ایران تجمع‎های اعتراضی برگزار کردند. همزمان، اعتراض‌های صنفی دیگری در ایلام و اهواز برگزار شدند. به گزارش تشکل‌های کارگری و صنفی بازنشستگان، تجمع‌های بازنشستگان در شوش – هفت‌تپه – کرخه، کرمانشاه‌، رشت، اصفهان، شوشتر، اراک و اهواز برگزار شدند. بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه‌ها پیش […]

 

‌🔸بازنشستگان تامین اجتماعی روز … 140336001684704602

 

‌🔸بازنشستگان تامین اجتماعی روز یکشنبه در چند شهر ایران تجمع‎های اعتراضی برگزار کردند. همزمان، اعتراض‌های صنفی دیگری در ایلام و اهواز برگزار شدند.
به گزارش تشکل‌های کارگری و صنفی بازنشستگان، تجمع‌های بازنشستگان در شوش – هفت‌تپه – کرخه، کرمانشاه‌، رشت، اصفهان، شوشتر، اراک و اهواز برگزار شدند. بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه‌ها پیش در روزهای یکشنبه هر هفته تجمع کرده و خواستار بهبود شرایط معیشتی خود شده‌اند. از این رو، این تجمع‌ها، «یکشنبه‌های اعتراضی» نام گرفته است.
@VahidHeadline

🔸پس از آن که علی شمخانی دبیر شورای عالی ملی شعری از محتشم کاشانی در صفحه توییترش منتشر کرد، نور نیوز رسانه نزدیک به این نهاد خبر داد که کناره‌گیری علی شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی قطعی است.
📷 @VahidOOnLine

🔸حساب توئیتری سفارت سوئیس در تهران روز ۲۹ اردیبهشت در واکنش به اعدام سه متهم پرونده «خانه اصفهان»، با انتشار عکسی از تظاهرات ایرانیان علیه جمهوری اسلامی ایران که در آن پرچم شیروخورشید نیز دیده می‌شود، اعدام‌ آن‌ها را «شدیدا محکوم» کرد.
پس از انتشار این عکس وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سفیر این کشور را احضار کرد.
بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، در جریان احضار نادین لوزانو، سفیر سوئیس در تهران، مدیر کل غرب اروپای وزارت خارجه جمهوری اسلامی استفاده از این عکس را «نامتعارف و غیرحرفه‌ای» خوانده است.
وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای، ضمن اعلام «مراتب ناخرسندی و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدام طرف سوئیسی» از سفارت این کشور خواسته است که این اقدام خود را «اصلاح» کند.
این اعتراض در حالی است که سفارت سوئیس هنوز این عکس را از حساب توئیتری خود حذف نکرده است.
@VahidHeadline

🔸فرزانه زیلابی، وکیل پیشین کارگران نیشکر هفت‌تپه، بازنشستگان تأمین اجتماعی استان خوزستان و برخی از معلمان عضو کانون صنفی معلمان خوزستان، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» به یک سال و شش ماه حبس محکوم شده است.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با اعلام این خبر در روز شنبه نوشت که این رأی از سوی «قاضی گماشته وزارت اطلاعات در شعبه چهار دادگاه انقلاب اسلامی اهواز» صادر شده است.
@VahidHeadline

🔸مژگان افتخاری، مادر مهسا (ژینا) امینی با انتشار تصویری از مزار دخترش در حالی که شیشه آن شکسته است، در استوری اینستاگرام نوشت، «ژینا مهسا امینی عشق خدا و تمام ملت ایران و جهان» است.
او بدون اشاره مستقیم به عاملان تخریب مزار مهسا امینی، تأکید کرد: «با این کارهایتان فقط بی‌آبرویی خودتان را ثابت می‌کنید.»
@VahidHeadline

🔸فائزه هاشمی، فعال سیاسی زندانی، در متنی از زندان خطاب به علی خامنه‌ای نوشت که نفی رفراندوم، به عنوان یکی از اصول قانون اساسی، توسط او «مایه بهت» شد و «با بدعتی عجیب و بدون حفظ ظاهر، انگار آنچه که مدت‌ها در دل داشتید، بی اراده به زبان آمد.»
@VahidOOnLine

🔸امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون «قانون حمایت از خانواده و جوانی» مجلس شورای اسلامی ایران با انتقاد از «نرخ باروری کم» در ایران گفته است: در شرایطی که با کاهش جمعیت و فرزندآوری مواجه‌ایم، «تعداد موالید کارکنان سپاه افزایش یافته است».
@VahidHeadline

🔸رئیس‌جمهور آمریکا روز یک‌شنبه اعلام کرد رهبران هفت کشور صنعتی جهان بر سر رویکردی متحدانه در قبال چین به توافق رسیده‌اند که مبتنی‌بر «خطرزدایی» و «تنوع‌بخشی» روابط با پکن خواهد بود و نه «جداسازی» تعامل با این کشور.
جو بایدن در آخرین روز از اجلاس سه روزۀ سران گروه هفت که در هیروشیمای ژاپن برگزار شد، همچنین اشاره‌ای گذرا کرد به این‌که «به‌زودی» با رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو خواهد کرد.
@VahidHeadline

🔸گروه حزب‌الله لبنان بزرگترین رزمایش نظامی خود طی سال‌های اخیر را در جنوب این کشور برگزار و یک حمله پهپادی علیه یک شهر اسرائیل را شبیه‌سازی کرد.
@VahidHeadline

🔸جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه گفت آمریکا یک بسته جدید ۳۷۵ میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین می‌دهد.
جو بایدن گفت که کمک نظامی جدید آمریکا شامل مهمات، توپخانه، خودروهای زرهی و همچنین آموزش نیروهای اوکراینی است.
@VahidHeadline

🔸آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه گفت که زمان اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل و همچنین ساز و کار «برتون وودز» برای هم‌سویی با «واقعیت‌های دنیای امروز» فرا رسیده است.
او که در یک کنفرانس خبری در هیروشیمای ژاپن سخن می‌گفت، افزود که این‌ها منعکس کننده روابط قدرت در سال ۱۹۴۵ بودند و حال باید به روز شوند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135171

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.