• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸منابع حقوق بشری از اعدام دست …

  • کد خبر : 134992
  • 25 اردیبهشت 1402 - 0:30
‌🔸منابع حقوق بشری از اعدام دست …

    ‌🔸منابع حقوق بشری از اعدام دست‌کم ۱۰ زندانی با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و‌ «قتل» در زندان‌های کرمان، خرم‌آباد و سنندج اعدام شده‌اند. @VahidHeadline 🔸پنج تن از زندانیان بند زنان زندان اوین از حق تماس تلفنی محروم شدند. فریبا کمال‌آبادی، مهوش ثابت، نرگس محمدی، گلرخ ایرایی و فائزه هاشمی، شرکت‌کنندگان در همایش […]

 

‌🔸منابع حقوق بشری از اعدام دست … 052910001684098002

 

‌🔸منابع حقوق بشری از اعدام دست‌کم ۱۰ زندانی با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و‌ «قتل» در زندان‌های کرمان، خرم‌آباد و سنندج اعدام شده‌اند.
@VahidHeadline

🔸پنج تن از زندانیان بند زنان زندان اوین از حق تماس تلفنی محروم شدند.
فریبا کمال‌آبادی، مهوش ثابت، نرگس محمدی، گلرخ ایرایی و فائزه هاشمی، شرکت‌کنندگان در همایش «گفت‌وگو برای نجات ایران»، به مدت یک ماه از حق تماس تلفنی محروم شده‌اند.
پیش از این نیز برخی دیگر از شرکت‌کنندگان در این همایش از جمله کیوان صمیمی، علیرضا بهشتی شیرازی، عبدالله مومنی، قربان بهزادیان‌نژاد، علیرضا حسینی بهشتی و هاشم آقاجری که از دیگر سخنرانان این همایش آنلاین بوده‌اند، احضار یا بازداشت‌شده‌ یا مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند.
@VahidHeadline

🔸سه شهروند ساکن قم به‌دلیل عدم رعایت «حجاب اجباری» و «ممانعت از اجرای امر به معروف و نهی از منکر» مجموعا به بیش از ۹ ماه حبس، ۱۴۸ ضربه شلاق و سایر مجازات‌‌های تکمیلی محکوم شدند.
خبرگزاری هرانا گزارش داد که عبدالباقر امانی، رضا رشیدی و محمدرضا رستمی توسط شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری دو قم به ریاست حسین سلطانی به اتهام «ممانعت از اجرای امر به معروف و نهی از منکر» به ۹۱ روز حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شده‌اند.
مریم بنی‌رضی مطلق، یکی دیگر از متهمان این پرونده، روز ۱۱ فروردین به اتهام «کشف حجاب»، «جریحه‌دار نمودن عفت‌ عمومی» و «اختلال در نظم عمومی» به هشت ماه حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده بود.
@VahidHeadline

🔸دو فعال حقوق معلمان که در پی اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان و حملات شیمیایی به مدرسه‌ها بازداشت شده بودند، با سپردن وثیقه به طور موقت آزاد شدند.
عاتکه رجبی پس از پنج روز بازداشت به قید وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در مشهد و فرزاد صفی‌خانپور سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان سنندج آزاد شد.
@VahidHeadline

🔸وزارت دفاع روسیه می‌گوید با از سرگیری حملات نیروهای اوکراین برای شکستن خطوط دفاعی روسیه در شهر باخموت، دو تن از فرماندهان نظامی این کشور کشته شده‌اند. همزمان کی‌یف از تصرف بیش از ۱۰ موضع روسیه در حومه این شهر خبر داد.
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه گفته که «همه حملات واحدهای نیروهای مسلح اوکراین دفع شده‌اند».
@VahidHeadline

🔸گزارش‌ها از ترکیه حاکی است که با ادامه شمارش آرا انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از نامزدها آرای کافی برای کسب پیروزی قطعی را به‌دست نیاورده‌اند و انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
در این میان احزاب رجب طیب اردوغان و کمال قلیچداراوغلو، هر دو مدعی پیشتازی در انتخابات هستند.
آقای قلیچداراوغلو شامگاه یکشنبه اعلام کرد که «تا صبح نخواهیم خوابید تا همه آرا شمارش و لحاظ شود». آقای اردوغان نیز اعلام زودهنگام پیروزی توسط رقیبش را «غصب آرای مردم» خواند و خواهان خویشتنداری همه تا زمان پایان شمارش آرا شد.
در حالی که نتیجه شمارش آرا در عصر یکشنبه حاکی از پیشتازی آقای اردوغان با کسب بیش از ۵۲ درصد آرا بود، این رقم در دقایق پایانی شب که ۸۰ درصد آرا شمارش شده، به حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
آقای قلیچداراوغلو نیز حدود ۴۴ درصد آرا را کسب کرده است. در صورتی که رجب طیب اردوغان نتواند بالای ۵۰ درصد آرا را به‌دست آورد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. انتخابات دور دوم حدود دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=134992

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.