• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

حکم اعدام سه متهم ردیف اول پرو …

  • کد خبر : 134826
  • 19 اردیبهشت 1402 - 16:30
حکم اعدام سه متهم ردیف اول پرو …

حکم اعدام سه متهم ردیف اول پرونده خانه اصفهان در دیوان عالی کشور تایید شد. دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی #مجید_کاظمی، #سعید_یعقوبی و #صالح_میرهاشمی را رد کرده و حکم اعدام آن‌ها را تایید کرد. به گزارش دادبان، در دادگاه بدوی متهم ردیف اول سید صالح میر هاشمی به دو فقره اعدام، متهم ردیف دوم مجید کاظمی […]

حکم اعدام سه متهم ردیف اول پرونده خانه اصفهان در دیوان عالی کشور تایید شد.

دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی #مجید_کاظمی، #سعید_یعقوبی و #صالح_میرهاشمی را رد کرده و حکم اعدام آن‌ها را تایید کرد.

به گزارش دادبان، در دادگاه بدوی متهم ردیف اول سید صالح میر هاشمی به دو فقره اعدام، متهم ردیف دوم مجید کاظمی شیخ شبانی به یک فقره اعدام و ده سال حبس تعزیری و متهم ردیف سوم سعید یعقوبی کرد سفلی به یک فقره اعدام و ده سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

دیوان عال کشور آراء اعدام را در مورد متهمان تایید کرده و فقره دوم اعدام متهم ردیف اول (سید صالح میر هاشمی) و همچنین مجازات‌های زندان متهمان ردیف دوم (مجید کاظمی شیخ شبانی) و ردیف سوم (سعید یعقوبی کرد سفلی) رد شده است.

۲۵ آبان‌۱۴۰۱، در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان»، سه عضو نیروی بسیج به نام‌های «محسن چراغی»، «محسن حمیدی» و «محمد کریمی» کشته شدند.

نیروهای امنیتی مدعی‌شدند که کشته‌شدن این نیروها، یک «اقدام تروریستی» بوده و ۶ نفر را در ارتباط با این پرونده بازداشت کردند.

در جریان این پرونده صالح میرهاشمی، به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح کمری، مجید کاظمی به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف، سعید یعقوبی به «محاربه» از طریق کشیدن اسلحه متهم شدند.

در این پرونده، هیچ شواهد و مدارکی در پرونده به جز اعترافات اجباری متهمان علیه خود و یکدیگر وجود ندارد. حتی تصویر محل حادثه نیز هیچ چیزی را نشان نمی‌دهد. متهمان صرفا افرادی هستند که در صحنه اعتراضات آن شب حضور داشته‌اند. هیچکدام نپذیرفتند که به سوی ماموران تیراندازی کرده‌اند. تنها مستند تیراندازی متهمان به سوی ماموران اعترافات اجباری آنها علیه یکدیگر است. حتی علیه خود نیز اعتراف اجباری نکردند که در تیراندازی نقش داشته‌اند.

جان این سه عزیز محبوس به شدت در خطر اعدام است، تا دیر نشده صدایشان باشیم.

dadban4

اگر روی هشتگ‌ها کلیک کنید، تمام شواهد و مدارک این عملیات امنیتی عوامل ج.ا در ماه‌های گذشته مستند شده‌اند.

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=134826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.