• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸سخنگوی شورای عالی امنیت ملی …

  • کد خبر : 132107
  • 06 فروردین 1402 - 1:30
‌🔸سخنگوی شورای عالی امنیت ملی  …

    ‌🔸سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه به ایالات متحده درباره حمله به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه هشدار داد و تاکید کرد که به هر حمله‌ای بلافاصله پاسخ داده خواهد شد. اظهارات کیوان خسروی به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره افزایش تلفات حملات آمریکا به شبه‌نظامیان طرفدار ایران در سوریه بیان شده […]

 

‌🔸سخنگوی شورای عالی امنیت ملی  … 015653001679781603

 

‌🔸سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه به ایالات متحده درباره حمله به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه هشدار داد و تاکید کرد که به هر حمله‌ای بلافاصله پاسخ داده خواهد شد.

اظهارات کیوان خسروی به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره افزایش تلفات حملات آمریکا به شبه‌نظامیان طرفدار ایران در سوریه بیان شده است. بر اساس گزارش سازمان ناظر حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، این حملات ۱۹ کشته بر جای گذاشته که شامل ۱۶ جنگجوی سوری و غیرسوری همسو با دولت‌های دمشق و ایران و همچنین سه سرباز ارتش سوریه بوده است.

دو حمله سنگین هوایی آمریکا در روز جمعه علیه اهدافی در سوریه پس از آن انجام شد که روز پنج‌شنبه حمله پهپادی منتسب به شبه‌نظامیان مرتبط با ایران به یکی از پایگاه‌های نیروهای ائتلاف در شرق سوریه، به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی انجامید. در این حمله پهپادی همچنین یک پیمانکار دیگر و پنج سرباز آمریکایی زخمی شدند.
@VahidHadlin

🔸وزیر بهداشت ایران روز شنبه، پنجم فروردین، از افزایش مراجعه به مراکز درمانی در پی آغاز «موج هشتم» کرونا در کشور خبر داد.
بهرام عین‌اللهی بدون اشاره به جزئیات وضعیت کرونا در کشور از افرادی که از مدت تزریق آخرین واکسن‌شان شش ماه گذشته است، خواست که به منظور پیشگیری برای تزریق دوباره اقدام کنند.
@VahidHadlin

🔸سرتیپ پاسدار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه پلیس ایران، می‌گوید این نیرو باید در سال جاری خورشیدی دو برابر شود تا بتواند به مقابله با ناآرامی‌های همزمان در ۴۰۰ نقطه کشور برود.
صحبت‌های این فرمانده انتظامی ایران در جریان آغاز یک مانور نیروهای یگان ویژه با نام «طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از سرقت» بیان شده است.
«ارتقای امنیت اجتماعی» که در نام این مانور آمده، طرحی است که تشکیل و فعالیت گشت ارشاد بخشی از آن بوده است.
@VahidHadlin

🔸در حالی که دو هفته از اکران نوروزی سینماها در ایران گذشته، پرمخاطب‌ترین فیلم کمتر از ۱۵۰ هزار تماشاگر داشته است. رقمی که باعث شد رکورد بدترین اکران نوروزی که مربوط به سال‌های جنگ بود، در بهار ۱۴۰۲شکسته شود.
@VahidOOnLin

🔸رئیس شرکت خصوصی «واگنر» که به نیابت از دولت روسیه مزدوران را برای جنگ‌های خارجی استخدام می‌کند، از عفو بیش از پنج هزار مجرم زندانی بعد از مشارکت در جنگ اوکراین خبر داده است.
یوگنی پریگوژین رئیس گروه مزدوران نظامی واگنر که طی هفته‌های گذشته به خاطر استفاده از زندانیان به عنوان «گوشت دم توپ» در جنگ اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است، روز شنبه با انتشار ویدیویی گفت بیش از پنج هزار مجرم زندانی که با این شرکت قرارداد بسته و راهی جنگ اوکراین شده بودند، بعد از اتمام قرارداد مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده‌اند.
@VahidHadlin

🔸در پی رای دیوان دادرسی بین‌المللی به نفع دولت مرکزی بغداد در پرونده شکایت از انتقال نفت اقلیم کردستان به بندر جیهان ترکیه و صادرات آن به بازارهای بین‌المللی، دولت آنکارا عملیات انتقال نفت را متوقف کرد.
دولت بغداد سال‌هاست که صادرات نفت منطقه اقلیم کردستان را غیرقانونی می‌داند و پیرامون این موضوع از سال ۲۰۱۴ در اتاق بازرگانی بین‌المللی اقامه دعوا کرده است.
@VahidHadlin

🔸رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید این کشور تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور همسایه، بلاروس، مستقر خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تصریح کرد الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی او مدتها پیش درخواست استقرار پایگاه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در کشورش که هم‌مرز لهستان به عنوان عضوی از ناتو است، مطرح کرده بود.
خبرگزاری رویترز با پوشش اظهارات آقای پوتین نوشته است برای اولین بار از نیمه دهه ۱۹۹۰ میلادی، روسیه در نظر دارد تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در خارج از مرزهای خود مستقر کند.
@VahidHadlin

🔸در گردباد و توفان می‌سی‌سی‌پی در ایالات متحده آمریکا، تا شامگاه روز شنبه ۵ فروردین حداقل ۲۳ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.
گزارش نهادهای حوادث غیرمترقبه آمریکا حاکی است که گردباد حدود ۱۰۰ مایل از منطقه را ویران کرده است.
@VahidHadlin

🔸در پی صدور حکم جلب ولادیمیر پوتین از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، رئیس پارلمان روسیه خواستار منع فعالیت‌های این نهاد در خاک روسیه و تعیین مجازات قانونی برای هواداران آن شد.
@VahidHadlin

🔸پلیس فرانسه در یک تظاهرات بزرگ در غرب این کشور به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد.
هزاران نفر در سن-سولینه گردآمدند تا علیه طرح احداث یک مخزن جدید آب اعتراض کنند.
پس از آنکه برخوردهایی در یک محوطه ساخت وساز انجام گرفت، شماری از خودروهای پلیس به آتش کشیده شد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=132107

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.