• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا …

  • کد خبر : 131989
  • 04 فروردین 1402 - 0:30
‌🔸رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  …

    ‌🔸رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید پنتاگون چند گزینه‌ نظامی آماده کرده است برای زمانی که ایران بخواهد به بمب اتمی دست پیدا کند. ژنرال مارک میلی روز پنج‌شنبه سوم فروردین به کمیته فرعی اعتبارات دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما، ارتش ایالات متحده، گزینه‌های متعددی را برای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا آماده […]

 

‌🔸رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  … 203089001679605202

 

‌🔸رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید پنتاگون چند گزینه‌ نظامی آماده کرده است برای زمانی که ایران بخواهد به بمب اتمی دست پیدا کند.

ژنرال مارک میلی روز پنج‌شنبه سوم فروردین به کمیته فرعی اعتبارات دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما، ارتش ایالات متحده، گزینه‌های متعددی را برای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا آماده کرده‌ایم تا در صورت تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای واقعی یا زمانی که آغاز به تولید آن کند، مورد بررسی و استفاده قرار گیرد».

او در ادامه تصریح کرد ایران می‌تواند ظرف کمتر از دو هفته مواد شکافت‌پذیر برای یک سلاح هسته‌ای تولید کند و برای ساخت یک سلاح هسته‌ای واقعی نیز تنها چند ماه زمان لازم است، اما ایالات متحده به عنوان سیاست خود متعهد است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد».
@VahidHadlin

🔸یک روز پس از ادعای وزیر آموزش و پرورش و همچنین مقام‌های بانکی ایران مبنی بر پرداخت حقوق اسفندماه «تمامی فرهنگیان»، رسانه‌ها به نقل از معلمان این ادعا را رد کردند.
خبرگزاری تسنیم گزارش داد: «بر اساس اعلام فرهنگیان، هنوز بخش زیادی از معلمان در استان‌های مختلف کشور حقوق اسفندماه خود را به ‌صورت کامل دریافت نکرده‌‌اند».
بر اساس این گزارش، عدم واریز کامل حقوق معلمان در حالی است که قرار بود طی روزهای آخر اسفند، آنان علاوه بر حقوق ماه پایانی سال، حقوق مربوط به رتبه‌بندی خود بر اساس «رتبه استحقاقی» را نیز دریافت کنند.
@VahidHadlin

🔸فعالان کارگری در ایران از تعیین حداقل دستمزد هفت میلیون تومانی انتقاد کرده و می‌گویند این عملا به معنی کاهش حقوق نیروی کار نسبت به سال گذشته است.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه‌ای به حداقل دستمزد تعیین شده اعتراض کرده و گفته: «حداقل دستمزد بالای خط فقر باشد و نه زیر خط مرگ!»
@VahidHadlin

🔸 غلامحسین دوستعلی مکی وکیل فاطمه سپهری اعلام کرده که حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد مبنی بر ۱۸ سال حبس (۱۰ سال قابل اجرا) ‌«به‌دلیل عدم قبول و تایید وکالت» او، مورد اعتراض قرار نگرفته است.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: «حکم صادره از تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ قطعی و مجازات اشد لازم‌الاجرا است».
@VahidHadlin

🔸تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه در دیداری دوستانه، به تساوی یک بر یک رضایت دادند. هر دو گل بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.
این بازی در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگران زن و مرد هوادار هر دو تیم ایران و روسیه برگزار شد.
@VahidHadlin

🔸در یکی از بزرگترین روزهای اعتراضی فرانسه در دهه‌های اخیر، صدها هزار نفر در شهرهای مختلف با اعتصاب و راهپیمایی مخالفت خود با برنامه دولت برای بالا رفتن سن بازنشستگی را نشان دادند.
پلیس ضدشورش در مواردی به گاز اشک آور و ماشین آب‌پاش متوسل شده و برخی از معترضان هم در مواردی با پرتاب سنگ با پلیس درگیر شدند و اقدام به آتش زدن اماکنی چون پاسگاه‌های پلیس کردند.
اعتصاب مدارس و شبکه حمل و نقل عمومی را مختل کرده و توزیع سوخت هم با اختلال روبرو شده است.
@VahidHadlin

🔸در تلاش برای کنترل تورم، بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد افزایش داده و این نرخ به بالاترین میزان آن در ۱۴ سال گذشته رسیده است.
تصمیم بانک مرکزی بریتانیا برای افزایش نرخ بهره از ۴ درصد به ۴.۲۵ درصد پس از افزایش غیرمنتظره تورم در ماه گذشته صورت گرفت.
@VahidHadlin

🔸بانک جهانی در ارزیابی مشترک خود با دولت اوکراین، کمیسیون اروپایی و سازمان ملل، هزینه بازسازی اوکراین را ۴۱۱ میلیارد دلار عنوان کرد.
بر اساس این گزارش که ارزیابی یاد شده بر اساس خسارات یک‌سال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تا تاریخ ۲۴ فوریه امسال است.
این گزارش می‌افزاید بازسازی ویرانی‌های اوکراین نیز ممکن است تا ۱۰ سال طول بکشد.
@VahidHadlin

🔸پارلمان اسرائیل به رغم ادامه اعتراضات طرح «منع برکناری» بنیامین نتانیاهو را تصویب کرد
همزمان، مخالفان این قوانین که معتقدند نظام حکومتی اسرائیل را به سوی خودکامگی سوق می‌دهد به تظاهرات گسترده در شهرهای بزرگ ادامه دادند.
محور اصلی قوانینی که روز پنجشنبه تصویب شد از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در برابر محاکمه به اتهام فساد مالی و اتهامات مربوط به تضاد منافع به‌دلیل تلاش برای اعمال نفوذ در روند دادرسی، محافظت خواهد کرد.
@VahidHadlin

🔸حدود دو قرن پس از مرگ لودویگ فان بتهوون، موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته آلمانی، محققان با انجام آزمایش روی موهای او دریافتند که بتهوون استعداد ژنتیکی برای بیماری کبدی داشته و به هپاتیت ب، ویروسی که باعث عفونت کبد می‌شود، مبتلا بوده است.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131989

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.