• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸در پی یک زمین‌لرزه‌ دیگر این …

  • کد خبر : 132037
  • 04 فروردین 1402 - 18:00
‌🔸در پی یک زمین‌لرزه‌ دیگر این …

    ‌🔸در پی یک زمین‌لرزه‌ دیگر این بار به بزرگی ۵.۶ درجه در بامداد جمعه چهارم فروردین در خوی، ده‌ها نفر مصدوم شدند. بنا بر اعلام امیر عباس جعفری، مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی تا ظهر روز جمعه مصدومیت ۸۲ نفر در شهرستان‌های خوی و سلماس تأیید شده است. @VahidHeadl 🔸مردم معترض زاهدان […]

 

‌🔸در پی یک زمین‌لرزه‌ دیگر این … 133575001679668203

 

‌🔸در پی یک زمین‌لرزه‌ دیگر این بار به بزرگی ۵.۶ درجه در بامداد جمعه چهارم فروردین در خوی، ده‌ها نفر مصدوم شدند.
بنا بر اعلام امیر عباس جعفری، مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی تا ظهر روز جمعه مصدومیت ۸۲ نفر در شهرستان‌های خوی و سلماس تأیید شده است.
@VahidHeadl

🔸مردم معترض زاهدان پس از پایان اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ بار دیگر تظاهرات کردند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. جمعه‌های اعتراضی در زاهدان شش ماه است که بی‌وقفه ادامه دارد.
در برخی از ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان زاهدانی شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله» می‌دهند. انتشار این تصاویر در حالی است که گزارش‌هایی از «اختلال و قطعی اینترنت» در زاهدان در روز جمعه منتشر شده است.
@VahidHeadl

🔸سه شهروند ایرانی روز اول سال نو خورشیدی، به دلیل واکنش به تذکرِ حجاب چند زن در یزد بازداشت شدند.
سایت خبری «عصر ایران» نوشته که این سه نفر وقتی در حال بازدید از باغ دولت‌آباد یزد بودند، به تذکر یک زن که از او با عنوان «زن شهید» نام برده شده است، واکنش نشان داده و با او و دخترش درگیری فیزیکی پیدا کردند.
بر اساس این گزارش در حین این درگیری، یک زن دیگر نیز که «آمر به معروف» خوانده شده، وارد ماجرا شد و بلافاصله نیروی انتظامی سه نفری که به تذکر حجاب واکنش دادند را بازداشت کرد.
@VahidHeadl

🔸سایت خبری «حا‌ل‌وش» در آخرین گزارش خود درباره شمار کشته‌شدگان اعتراضات زاهدان و خاش در «جمعه خونین»، اعلام کرد که هویت دست کم ۱۲۱ نفر را تأیید کرده است.
در این گزارش که روز چهارم فروردین منتشر شده، آمده است که این آمار از «نخستین دقایق کشتار معترضان جمعه خونین زاهدان و خاش تا لحظه تنظیم گزارش به‌دست آمده و از منابع مطلع و مختلف همراه با راستی‌آزمایی جمع‌آوری شده است.»
@VahidHeadl

🔸مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران در اولین سخنرانی خود در سال جدید خورشیدی، بدون ذکر مستقیم نام علی خامنه‌ای، به اظهارات او درباره وضعیت اقتصادی ایران پاسخ داد و گفت اگر «بزرگان» خواهان تغییرات اقتصادی هستند باید، سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی تغییر کند.
@VahidHeadl

🔸خبرگزاری فرانسه گزارش داد در حمله موشکی بامداد جمعه ایالات متحده به مقری در شرق سوریه که به گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی تعلق داشت، دست‌کم ۸ تن از جنگجویان نیروهای وابسته به ایران کشته شدند. برخی منابع نیز تا ۱۱ کشته تخمین زدند.
@VahidHeadl
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد که در پاسخ به کشته شدن یک ‌پیمانکار و زخمی شدن پنج نفر دیگر در حمله یک پهپاد انتحاری، نیروهای آمریکایی پایگاه‌های مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در شرق سوریه را هدف قرار دادند.
پنتاگون تصریح کرد، ارزیابی جامعه اطلاعاتی این است که آن پهپاد سر منشا ایرانی داشته است.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در این زمینه گفت: «به دستور رئیس جمهور بایدن، به نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده اجازه دادم تا امشب در شرق سوریه حملات هوایی دقیقی را علیه تأسیسات مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دهند.»
@VahidHeadl
خبرگزاری رویترز و الجزیره به نقل از منابع امنیتی و محلی سوریه گزارش دادند در پی حمله هوایی آمریکا، نیروهای شبه‌نظامی مورد حمايت جمهوری اسلامی، پايگاه وابسته به نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را در میدان العمر در شرق دیرالزور بمباران کردند.
@VahidOOnL

🔸پخش قسمت اول برنامه تلویزیونی «مهمونی» با کارگردانی و اجرای ایرج طهماسب، موجی از انتقادها را در فضای مجازی فارسی‌زبان برانگیخته است.
کاربران زیادی که شماری از آنها را خانواده‌های کشته‌شدگان و هنرمندان تشکیل می‌دهند، مضامین به کار گرفته شده در این برنامه را «اهانت» به معترضان زن و تلاش برای «عادی‌سازی» توصیف کرده‌اند.
شمار دیگری هم البته به دفاع از ایرج طهماسب پرداخته و نوشته‌اند وی با «طنز سیاه»، «اضطراب و دلهره» سال گذشته در «بیرون رفتن از خانه و احتمال برنگشتن» را در رسانه حکومتی جمهوری اسلامی با آن همه سانسور سفت و سخت و خطرات امنیتی، مطرح کرده و اتفاقا شایسته «تقدیر» است.
@VahidHeadl

🔸وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که ایالات متحده به دنبال راه‌هایی برای تقویت تحریم‌ها علیه ایران است.
جنت یلن که در نشست با قانون‌گذاران آمریکایی صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «تحریم‌های ما علیه ایران بحران اقتصادی واقعی را در کشور ایجاد کرده است و ایران از نظر اقتصادی به دلیل تحریم‌ها به شدت تحت فشار قرار گرفته است… آیا این (تحریم‌ها) باعث تغییر رفتار شده است؟»
وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد: «پاسخ این است که بسیار کمتر از چیزی که به طور ایده‌آل می‌خواستیم.»
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=132037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.