• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸بنابر گزارش‌ها، مراسم نوروز …

  • کد خبر : 131931
  • 02 فروردین 1402 - 22:00
‌🔸بنابر گزارش‌ها، مراسم نوروز  …

    ‌🔸بنابر گزارش‌ها، مراسم نوروز امسال تحت فشار طالبان در بیشتر مناطق افغانستان از رونق افتاده و نیروهای طالبان از روز اول فروردین ازجمله در ولایت دایکُندی در مرکز افغانستان که ساکنان آن بیشتر از قوم هزاره و شیعه هستند، آیین‌های نوروزی را با اِعمال زور متوقف کرده‌اند. بنابر این گزارش‌ها، طالبان به شرکت‌کنندگان […]

 

‌🔸بنابر گزارش‌ها، مراسم نوروز  … 801279001679509803

 

‌🔸بنابر گزارش‌ها، مراسم نوروز امسال تحت فشار طالبان در بیشتر مناطق افغانستان از رونق افتاده و نیروهای طالبان از روز اول فروردین ازجمله در ولایت دایکُندی در مرکز افغانستان که ساکنان آن بیشتر از قوم هزاره و شیعه هستند، آیین‌های نوروزی را با اِعمال زور متوقف کرده‌اند.
بنابر این گزارش‌ها، طالبان به شرکت‌کنندگان در مراسم نوروزی در دایکندی هشدار داده‌اند که برگزاری نوروز برای آنان «عواقب جدی به همراه خواهد داشت.»
@VahidAfL

🔸به دنبال صدور حکم دیوان کیفری بین‌المللی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به اتهام مشارکت در «رُبایش کودکان اوکراینی»، مسکو اعلام کرد که اوایل ماه آوریل نشستی غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد.
واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری گفت که مسکو مدت‌ها پیش از صدور حکم دیوان بین‌المللی کیفری درخواست برگزاری چنین نشستی کرده بود. روسیه در ماه آوریل ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده خواهد داشت.
@VahidHeadl

🔸ایالات متحده روز سه‌شنبه اول فرودین در پی دومین سفر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به امارات متحده عربی طی بیش از یک دهه اخیر بار دیگر از عادی‌سازی روابط کشورها با دمشق به شدت انتقاد کرد.ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، به خبرنگاران گفت: «ما نه روابط خود را با رژیم اسد عادی می‌کنیم و نه از دیگران می‌خواهیم که چنین کنند آن هم وقتی که هیچ پیشرفت واقعی و پایداری برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی دیده نمی‌شود.»
وی افزود: «ما همچنان از هر کسی که با دمشق تعامل دارد می‌خواهیم صادقانه و دقیق در نظر بگیرند که چگونه تعاملات آنها می‌تواند به تامین نیازهای مردم سوریه فارغ از این که کجا زندگی می‌کنند کمک کند.»
@VahidHeadl

🔸سازمان ملل متحد در آستانه یک اجلاس بزرگ در نیویورک در گزارشی نسبت به بحران جهانی آب و وخیم ترشدن وضعیت کم‌آبی به دلیل مصرف بیش از حد و تغییرات اقلیمی هشدار داده است.
اجلاس بزرگ سازمان ملل در حوزه «آب» از روز چهارشنبه دوم فروردین با حضور هزاران نماینده از نهادها و نمایندگی‌های کشورهای مختلف در نیویورک آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
@VahidHeadl

🔸یک روز پس از آن‌که ایالات متحده اعلام کرد که چین را قادر به میانجی‌گری بی‌طرفانه بین مسکو و کی‌یف بر سر جنگ اوکراین نمی‌داند، روسیه این سخنان و کلیت رویکرد غرب به دیدار تازه روسای جمهور چین و روسیه را «خصمانه» توصیف کرد.
@VahidHeadl

🔸امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قرار است امروز چهارشنبه و برای اولین بار از زمان اعتراضات سراسری علیه تغییر قانون بازنشستگی، با مردم در این مورد صحبت کند.
دولت آقای مکرون بدون رجوع به پارلمان تصمیم گرفته است که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد. این تصمیم دولت فرانسه اعتراضاتی در این کشور درپی داشته است.
@VahidHeadl

🔸با رای پارلمان اسرائیل راه شهروندان این کشور برای بازگشت به چهار شهرک یهودی‌نشین در منطقه اشغالی کرانه باختری باز شده است.
این شهرک‌ها از سال ۲۰۰۵ و زمان بیرون کشیدن اسرائیل از غزه تخلیه شده بودند.
@VahidHeadl
وزارت خارجه ایالات متحده در اقدامی کم‌سابقه سفیر اسرائیل در واشینگتن را به دنبال لغو قانون ممنوعیت بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری احضار کرد.
@VahidHeadl

🔸اتحادیه اروپا و تعداد دیگری از کشورهای جهان روز سه‌شنبه اول فروردین تعهد دادند که در مجموع هفت میلیارد یورو (حدود ۷.۵ میلیارد دلار) برای جبران بخشی از خسارات ناشی از زمین لرزه شدید و مرگبار ماه گذشته به ترکیه و سوریه کمک کنند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.