نماد سایت خبرکده

‌🔸رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شن …

‌🔸رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شن … 816375001679436007 1024x1024

 

 

‌🔸رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه اول فروردین درخواست‌ها برای تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی را رد کرد و مدعی شد «کسانی که در داخل از تغییر قانون اساسی می‌گویند، همان حرف بیگانگان را می‌زنند».
علی خامنه‌ای که در آرامگاه امام هشتم شیعیان سخنرانی می‌کرد، در ادامه گفت: گاهی حرف این «عناصر داخلی» از روی غفلت و بی‌توجهی است و گاهی با انگیزه‌های دیگر آن را تکرار می‌کنند.
همزمان با اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، برخی از چهره‌های شاخص مخالف در داخل کشور از جمله میرحسین موسوی و پاره‌ای از اصلاح‌طلبان خواستار تغییر قانون اساسی برای عبور از این بحران شدند.
@VahidHeadl
رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر خیزش انقلابی ماه‌های اخیر علیه حکومت را «اغتشاشات» خواند و آن را به «نقشه‌های پیچیده دشمن» نسبت داد. او همچنین مدعی شد که مشکلات اقتصادی امروز در ایران مربوط به پیش از انقلاب سال ۵۷ و دهه ۶۰ است.
او بدون ذکر نام میرحسین موسوی دولت او را متهم کرد و گفت: «مهم‌ترین مشکلات اقتصاد ما تصدی‌گری افراطی دولت است که در دهه ۶۰ ایجاد شد و ضربه بزرگی را به اقتصاد کشور زد.»
علی خامنه‌ای همچنین گفت:‌ «به دروغ گفتند ایران در جنگ اوکراین مشارکت دارد. ابدا چنین نیست.»
@VahidOOnL

🔸وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نوروزی خطاب به ایرانیان خارج از کشور، از آنان خواست «توان، دانش و سرمایه» خود را به داخل ایران بیاورند.
حسین امیرعبداللهیان مدعی شد که نگرانی این بخش از ایرانیان برای بازگشت به کشور، به‌دلیل «اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه» است.
او گفت: «در تمام طول سال، نه یک بار و دو بار بلکه ده‌ها بار بدون دغدغه و بدون نگاه به اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه دشمنان به سرزمین آباء و اجدادی خود سفر کنید».
این دعوت در حالی است که به گفته سازمان‌های حقوق بشری، جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با بازداشت خودسرانه بسیاری از ایرانیان دوتابعیتی از آنان به عنوان گروگان در جهت پیشبرد مطالبات خود از کشورهای غربی استفاده کرده است.
@VahidHeadl

🔸دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با هماهنگی اداره تحقیقات فدرال، چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به‌دلیل مشارکت در تهیه تجهیزات پهپادی، از جمله ارسال موتورهای پهپادی ساخت شرکت‌های اروپایی به ایران، تحریم کرد.
@VahidHeadl

🔸زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۵ روز سه‌شنبه اول فروردین منطقه کوهستانی هندوکش در ولایت بدخشان، واقع در شمال افغانستان، را لرزاند.
خبرگزاری رویترز گزارش داده که تاکنون مرگ دو نفر در افغانستان و یک کودک در منطقه مرزی پاکستان با این کشور تایید شده است.
@VahidAfL

🔸رئیس‌جمهور روسیه پس از پایان مذاکرات با همتای چینی خود گفت پیشنهاد شی‌جی پینگ می‌تواند مبنایی برای مذاکرات صلح در اوکراین باشد ولی کی‌یف و حامیان غربی آن هنوز آماده گفتگو نیستند.
ولادیمیر پوتین قدرت‌های غربی را متهم کرد که قصد دارند «تا آخرین اوکرینی» به جنگ ادامه دهند.
او افزود که مذاکرات با رئیس‌جمهور چین در مسکو نشانه‌ای از توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های تجاری، انرژی و سیاسی است.
@VahidHeadl

🔸گزارش می‌شود که غروب دوشنبه موشک‌های کروز روسیه که یک قطار حامل آن‌ها بوده است در جریان انفجار بزرگی در نزدیکی شهر جانکوی واقع در شمال شبه‌جزیره کریمه منهدم شده‌اند.
یک سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین بدون پذیرش مسئولیت این حادثه غیرمستقیم گفت که عوامل اوکراین در این انفجار دست داشته‌اند.
در مقابل، مقامات محلی منصوب روسیه در ناحيه کریمه یک روایت کاملا متفاوت از این حادثه مطرح کرده و مدعی شدند که تاسیسات غیرنظامی هدف حملات پهپادی اوکراین قرار گرفته‌اند.
@VahidHeadl

🔸از ۱۰ روز پیش و هم‌زمان با رسیدن خبر ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی در کالیفرنیای آمریکا، بانک «کرِدیت‌سوئیس» نیز دچار تلاطم مالی شد تا این‌که شامگاه یکشنبه، ۲۹ اسفند، رقیب این بانک سوئیسی یعنی یوبی‌اس، «کردیت‌سوئیس» را خرید و آرامش را به وضعیت بانکداری سوئیس بازگرداند.
سقوط بانک «کردیت سوئیس» با ۱۶۷ سال پیشینه، تحت تأثیر فروپاشی بانک‌های وام‌دهندهٔ «سیلیکون‌ولی» و «سیگنچر» آمریکا به‌وقوع پیوست و سرمایه‌گذاران در روزهای اخیر نگران فروپاشی‌های بیشتر در سایر نقاط سیستم مالی شده‌اند.
@VahidHeadl

🔸عربستان سعودی روز سه‌شنبه سعد ابراهیم الماضی، شهروند دوتابعیتی سعودی-آمریکایی ۷۲ ساله، را که به دلیل انتقاد از دولت سعودی به یک دوره زندان ۱۹ ساله محکوم شده بود آزاد کرد. اما فرزند الماضی می‌گوید پدرش اجازه ندارد مسافرت کند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

خروج از نسخه موبایل