نماد سایت خبرکده

‌🔸رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی …

‌🔸رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی … 134534001679509803

 

 

‌🔸رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد که طی هفت روز منتهی به روز اول فروردین، ۳۲۵ نفر در ایران، طی تصادفات رانندگی جان باختند.
آن‌طور که کمال هادیانفر اعلام کرده، از ۲۴ اسفند تا روز اول فروردین در مجموع ۲۶۷ فقره تصادف منجر به فوتی رخ داده است.
به گفته وی، طی این مدت، نزدیک به ۷ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.
@VahidHead

بر اثر واژگونی اتوبوس مسافربری مشهد – زابل در جاده بیرجند – سربیشه «۵ نفر» فوت و «۴۴ نفر» مصدوم شدند.
@VahidHead

🔸در دومین روز از سال ۱۴۰۲ و همزمان با نوروز، اعتراضات معیشتی از سر گرفته شد و گروهی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی شوش و هفت‌تپه تجمع کردند.
بنا بر گزارش‌ها، افرادی که به «افزایش ۲۷ درصدی» حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اعتراض داشتند، با تجمع در مقابل فرمانداری شوش، استان خوزستان، افزایش حقوق خود بر اساس تورم واقعی را خواستار شدند.
@VahidHead

🔸احمد سمیعی گیلانی، مترجم، مؤلف و ویراستار پیش‌کسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت.
جعفر شجاع کیهانی، عضو فرهنگستان، گفته است که پیکر آقای سمیعی گیلانی برای خاکسپاری به زادگاهش رشت منتقل خواهد شد.
آخرین خبر و تصویری که از احمد سمیعی گیلانی منتشر شد، مربوط به یک هفته پیش از نوروز ۱۴۰۲ بود که نیکولا رُش، سفیر فرانسه در ایران، به خانه او رفت و بالاترین نشان نخل آکادمیک فرانسه با عنوان کوماندور را به او اهدا کرد.
@VahidHead

🔸وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای که در ساعات نخست روز چهارشنبه در فیسبوک منتشر کرد از وارد شدن «خسارات مادی» به فرودگاه حلب در یک حمله هوایی خبر داد.منابع اطلاعاتی دیگر در منطقه می‌گویند این حمله یک «انبار تسلیحاتی ایران» را هدف قرار داده است. کارشناسان نظامی اسرائیل می‌گویند کشورشان حملاتش به نیروهای وابسته به ایران در سوریه را شدت بخشیده و این بخشی از یک «جنگ درون جنگ» است.
منابع اطلاعاتی به رویترز گفته‌اند موشک‌ها به یک انبار مهمات زیرزمینی مجاور فرودگاه اصابت کرده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهادی که مقرش در بریتانیاست، این خبر را تایید کرده است.
@VahidHead

🔸تحصن و اعتصاب غذای وحید بهشتی، فعال حقوق بشر و مدیر رسانه خبری «دُر تی‌وی»، مقابل وزارت خارجه بریتانیا در لندن، روز چهارشنبه ۲ فروردین وارد بیست و هشتمین روز خود شد.
وحید بهشتی، روزنامه‌نگار ۴۴ ساله ایرانی-بریتانیایی، خواستار تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی کشورهای اروپایی است و گفته که به تحصن و اعتصاب غذای خود تا زمان گنجانده شدن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی بریتانیا ادامه خواهد داد.
@VahidHead

🔸حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک، در توییتی نوشته است: «با همتای ایرانی‌ام حسین امیرعبداللهیان تلفنی صحبت کردم. من بار دیگر بازداشت‌های خودسرانه را محکوم کردم. هموطن ما اولیویه فانده کاستیل باید هر چه سریع‌تر آزاد شود و در این مدت شرایط بازداشت او بهتر شود. ما فشار را ادامه می‌دهیم.»
@VahidHead

🔸دولت هلند با انتشار بیانیه‌ای از کارمندان خود خواست استفاده از اپلیکیشن‌های تولید شده به وسیله کشورهایی با برنامه سایبری مهاجم را بلافاصله متوقف کنند. در فهرست اعلام شده علاوه بر ایران، نام کشورهای چین، روسیه و کره شمالی نیز به چشم می‌خورد.
@VahidOOnLine

📡 @VahidOn

خروج از نسخه موبایل