• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸شهرهای مهاباد، اشنویه، بوکان …

  • کد خبر : 131855
  • 01 فروردین 1402 - 18:30
‌🔸شهرهای مهاباد، اشنویه، بوکان …

    ‌🔸شهرهای مهاباد، اشنویه، بوکان، پیرانشهر در آذربایجان غربی و سقز، سنندج و دهگلان در استان کردستان همزمان با آغاز سال نو صحنه تظاهرات خیابانی جمعی از مردم علیه جمهوری اسلامی بود و تجمعات مردمی دست‌کم در مناطقی از مهاباد، سقز و دهگلان با یورش نیروهای حکومتی مواجه شد. @VahidHeadl 🔸خبرگزاری‌های محلی از حمله […]

 

‌🔸شهرهای مهاباد، اشنویه، بوکان … 056359001679410802

 

‌🔸شهرهای مهاباد، اشنویه، بوکان، پیرانشهر در آذربایجان غربی و سقز، سنندج و دهگلان در استان کردستان همزمان با آغاز سال نو صحنه تظاهرات خیابانی جمعی از مردم علیه جمهوری اسلامی بود و تجمعات مردمی دست‌کم در مناطقی از مهاباد، سقز و دهگلان با یورش نیروهای حکومتی مواجه شد.
@VahidHeadl
🔸خبرگزاری‌های محلی از حمله نیروهای امنیتی و «شلیک مداوم تیر جنگی» در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه ۱ فروردین در مهاباد و زخمی شدن ۳۰ نفر خبر دادند.
@VahidHeadl

🔸قیمت دلار در اولین روز سال جدید خورشیدی، با افزایش در بازار آزاد ایران به قیمت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.
بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، روز سه‌شنبه اول فروردین، نرخ برابری پوند بریتانیا ۶۰ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شد و هر یورو با قیمت ۵۲ هزار و۹۵۰ تومان معامله شد.

قیمت یورو در یک هفته اخیر تقریبا سه هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت سکه هم در بازار افزایش داشت و قیمت هر سکه به قیمت ۳۰ میلیون و۸۰۰ هزار تومان معامله می‌‌شود.

سکه طرح قدیم نیز۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شده و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان است.
@VahidHeadl

🔸رهبر جمهوری اسلامی در پیام نوروزی خود بدون اشاره مستقیم به اعتراضات گسترده سال ۱۴۰۱ به وجود «مشکلات سیاسی» اذعان کرد اما گفت که ریشه همه مشکلات کشور در «اقتصاد»، به ویژه «تورم و گرانی» و کم بودن «تولید داخل» است.

علی خامنه‌ای تاکید کرد که با کنترل مشکلات اقتصادی، می‌توان «همه مشکلات کشور» را حل کرد و به همین دلیل سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامید.

خامنه‌ای در بخشی از پیام خود سال ۱۴۰۱ را «سالی سرشار از عوارض گوناگون» خواند و افزود که این سال همراه با «عوارض اقتصادی، عوارض سیاسی، عوارض اجتماعی» بوده است که «بعضی شیرین، بعضی هم تلخ» بوده‌اند.

با وجود آنکه نزدیک به نیمی از سال ۱۴۰۱ ایران شاهد اعتراضات گسترده علیه جمهوری اسلامی بود اما علی خامنه‌ای در پیام نوروزی خود گفت که «در نگاه کلان» این سال نیز چون «همه‌ سال‌های زندگی انسان و سال‌های ملت ایران به‌خصوص بعد از انقلاب اسلامی» بوده است.
@VahidHeadl

🔸کانون صنفی معلمان ایران در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ خورشیدی، تعهد کرد در سال جدید نیز «در کنار معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌های آن‌ها و همسو با مطالبات جنبش زن زندگی آزادی» مانده و به اعتراضات خود علیه مسئولان ادامه دهد.
این کانون با اشاره به معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نوشته است که «اردیبهشت را فرصتی برای به هم‌پیوستن این مثلث تأثیرگذار برای اعتراضات اعلام خواهد کرد و همچنان نگاه منتقدانه خود را از موج ایجادشده نسبت به پرونده‌سازی بر علیه معلمان برنخواهد داشت و صدای اعتراض خود را این بار بلندتر به گوش‌های ناشنوای مسئولان خواهد رساند.»
@VahidHeadl

🔸ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی توئیتری در واکنش به پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا٬ ادعای بایدن در حمایت از زنان ایران را «دروغین» خواند.
@VahidHeadl

🔸وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه بررسی عملکرد ۱۹۸ کشور در زمینه رعایت حقوق اساسی شهروندان خود در سال میلادی ۲۰۲۲، کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی را سرشار از نقض آزادی‌های اساسی مردم معرفی کرد.
@VahidHeadl

🔸عبدالنبی سلمان، معاون اول پارلمان بحرین، موضوع ازسرگیری قریب‌الوقوع پروازها بین کشورش و ایران را «جدی» اعلام کرد و گفت تاخیری در آن رخ نخواهد داد.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.