• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸به رغم ادعای بانک مرکزی جمهو …

  • کد خبر : 131668
  • 29 اسفند 1401 - 0:30
‌🔸به رغم ادعای بانک مرکزی جمهو …

    ‌🔸به رغم ادعای بانک مرکزی جمهوری اسلامی درباره گشایش‌های جدید ارزی در پی توافق با عربستان و امارات، نرخ انواع ارز در بازار آزاد ایران نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز یکشنبه ۲۸ اسفند به ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان […]

 

‌🔸به رغم ادعای بانک مرکزی جمهو … 896953001679259602

 

‌🔸به رغم ادعای بانک مرکزی جمهوری اسلامی درباره گشایش‌های جدید ارزی در پی توافق با عربستان و امارات، نرخ انواع ارز در بازار آزاد ایران نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.
نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز یکشنبه ۲۸ اسفند به ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید که ۱۴۰۰ تومان بیش از روز گذشته است.
بانک مرکزی ایران مدعی شده است «تمامی تقاضاهای درهم تامین خواهد شد».
@VahidHadlin

🔸محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران، در توئیتی نوشته که سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان، از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران دعوت کرده تا به ریاض سفر کند. همزمان حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، هم در نشستی خبری گفت با پیشنهاد سه مکان برای برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و عربستان موافقت کرده است. او درباره این مکان‌ها توضیحی نداده است.
خبرگزاری رویترز نوشته عربستان هنوز درباره این خبر واکنشی نشان نداده است و رسانه‌های دولتی این کشور هم به چنین نامه‌ای اشاره‌ نکرده‌اند. معاون رئیسی جمهوری ایران، اما، می‌گوید آقای رئیسی از این دعوت «استقبال» کرده است.
@VahidHadlin

🔸علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در سفر به عراق یک توافق امنیتی با این کشور برای پایان‌دادن به فعالیت مخالفان جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق امضا کرد.
شورای عالی امنیت ملی ایران گزارش داده است‌ توافق دو کشور که روند تهیه آن چندین ماه ادامه داشته، «تاثیر تعیین‌کننده‌ای در کاهش و مدیریت چالش‌های امنیتی ناخواسته میان دو کشور که ریشه در شرارت گروه‌های ضدانقلاب حاضر در اقلیم کردستان دارد، به‌دنبال خواهد داشت».
@VahidHadlin

🔸احمد خاتمی، از آخوندهای تندرو حکومت جمهوری اسلامی، اذعان کرد که «نظام در طول ۴۴ سال گذشته روزهایی به سختی ۱۰۰ روز» اعتراضات اخیر نداشته است.
او روز در جریان یک سخنرانی در سمنان، اعتراضات مردمی شش ماه گذشته را «اغتشاش» خواند و در توصیف خواسته معترضان گفت: «اینها در اغتشاشات از جناح‌هاااااااااا و حزب‌هاااااااااا عبور کردند و اصلاح‌طلب و اصولگرا برای آن‌ها فرقی نداشت و مسئله آن‌ها عبور از نظام بود».
@VahidHadlin

🔸خدابخش رضایی، رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز، با اشاره به استقبال نکردن مردم از خرید نوروزی گفت: «درآمدهای مردم کفاف بسیاری از موضوعات را نمی‌دهد.»
او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا افزود: «بسیاری از افراد و مراجعه‌کنندگان توانایی خرید لباس حتی برای یک فرزند هم ندارند.»
@VahidOOnLin

🔸قانون بودجه سال ۱۴۰۲ جمهوری اسلامی کمتر از دو روز مانده به آغاز سال نو، از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ شد.
@VahidHadlin
مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد مجلس و شورای‌نگهبان صلاحیت انحصاری ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) و «زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر» را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند؛ یعنی دیگر صداوسیما هیچ مستمسک و بهانه‌ای برای انحصارگرایی و فشار بر VODها (برنامه ویدئو به درخواست یا رسانه‌های تعاملی) ندارد».
@VahidHadlin

🔸رسانه‌های ایران خبر دادند که محمدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، که مهرماه امسال در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بود نیز به مرخصی آمده است.
@VahidHadlin

🔸بشار اسد برای عادی‌سازی روابط به امارات سفر کرد
در ادامه زنجیره‌ تحولات ۱۰ روز گذشته در غرب آسیا و شمال آفریقا در خصوص ازسرگیری روابط کشورها، رئیس‌جمهور سوریه نیز روز یکشنبه ۲۸ اسفند به امارات متحده عربی سفر کرد.
شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس امارات، بعد از نخستین دور مذاکرات کاری با بشار اسد توئیت کرد که راه‌های ارتقای همکاری و سرعت‌بخشیدن به ثبات و شکوفایی سوریه و منطقه موضوع بحث او و رئیس‌جمهور سوریه بوده است.
@VahidHadlin
رئیس امارات روز یکشنبه به همتای سوری خود گفت که زمان آن فرا رسیده است که دمشق مجددا در کشورهای «برادر» جهان عرب ادغام شود.
@VahidHadlin

🔸ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه که به تازگی حکم بازداشتش از سوی دیوان بین‌المللی کیفری صادر شده، در سفری از پیش اعلام‌نشده به شهر ماریوپل رفت.
این شهر اوکراین در جریان حمله نظامی روسیه، به کنترل آن در آمد. کی‌یف در واکنش به این سفر اعلام کرد: «مجرم به صحنه جرم باز می‌گردد.»
@VahidOOnLin

🔸سنت‌شکنی در شرق آسیا پس از ۷۴ سال؛ رئیس جمهوری پیشین تایوان به چین می‌رود
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.