نماد سایت خبرکده

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه، میزا …

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه، میزا … 620920001679232603 581x1024

 

 

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه، میزان، خبر از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اصلی «حادثه تروریستی» ۲۵ آبان شهرستان ایذه که در پی آن ۷ نفر از جمله یک کودک ۹ ساله با نام «کیان پیرفلک» کشته شدند، داد.

به گزارش رسانه‌های ایران، در این جلسه، دادستان عمومی و انقلاب ایذه «عباس کورکوری» را متهم اصلی این «حادثه تروریستی» معرفی کرد.

براساس کیفرخواست صادره، عباس کورکوری به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و «افساد فی‌الارض» از طریق ارتکاب جنایت به وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، «اخلال در نظم عمومی» و همچنین جان‌باختن ۷ نفر از جمله کیان پیرفلک متهم شد که دادستان خواستار «اشد مجازات قانونی» برای متهم شد.

متهم در بخشی از اظهارات در دادگاه که مشخص نیست تحت چه شرایطی بوده با «پذیرفتن اتهامات» علت اصلی این اقدام را «تحت تاثیر قرار گرفتن از فضای‌مجازی» دانست. به گزارش خبرگزاری میزان، کورکوری در دادگاه گفته است: «در آن شرایط با توجه به تبلیغات وسیع مجازی، به قصد انجام اقدامات خرابکارانه اسلحه تهیه کردم.»

در کنار نام عباس کورکوری متهم پرونده ایذه نام فردی بنام «بهمن بهمنی» دیده می‌شود که بنابر گزارش‌های منتشر شده چند روزی است به دلیل اتهامات وارده در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

ماه‌منیر (زینب) مولایی، مادر کیان پیش‌تر گفته بود افرادی را حکومت بعنوان قاتل فرزندش معرفی می‌کنند مورد تایید آنها نیست.

مادر کیان همچنین دو روز پیش در استوری اینستاگرم نوشت: «بهمن برادر من است. من مادر کیان، هرکس از همشهری‌هایم را که به عنوان قاتل معرفی کنید هرگز نمی‌پذیرم.»

کیان پیرفلک ۹ ساله شامگاه ۲۵ آبان زمانی که به همراه پدر و مادرش میثم پیرفلک و زینب مولایی‌راد و برادر سه ساله‌اش رادین در خودرو شخصی در میدان هلال احمر ایذه بودند هدف شلیک با سلاح جنگی قرار گرفتند.
@VahidHeadline

📡 @

خروج از نسخه موبایل